Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mamukysymys jakaa Suomen kansan kahtia - mutta kuka siitä hyötyy?

Vierailija

Miettikääpä hetki sitä. Venäjällä on huhuttu olevan näitä trollitehtaita. Mitä mieltä olettekaan mamukysymyksestä niin muistakaa että vastaus tulee meiltä sisältä ja siitä miten me päätämme toimia. Pidetään kaikki yhtä, pysytään suomalaisina; oltiimpa sitten "suvakkeja" tai "rasisteja", rikkaita tai köyhiä. 

Mitä enempi etäännymme toisistamme, sitä helpompi on ulkoisen uhan tulla meidän väliin. Levottomuuksia on jo ilmennyt, tuskin kukaan haluaa uutta sisällissotaa? 

Joten muista: olemme ehkä eri mieltä asioista, mutta pidetään silti yhtä! Tarvitsemme nyt vahvaa johtajaa, ei anneta hänen tulla ulkoa. 

Sivut

Kommentit (86)

Vierailija

Millä tavalla pidetään yhtä tilanteessa, jossa yksi osapuoli haluaa käyttää suomalaisten yhteiset rahat suomalaisten hyvinvointiin ja toinen haluaa jakaa ne ulkomaalaisille? Siinä on semmoinen kuilu, jonka yli ei kenenkään käsivarsi ylety.

Vierailija

Millä pidät yhtä kun kaduilla saat pelätä että peruspersu pistää sua taas turpaan siksi että olet pitkähiuksinen mies ja siksi suvakki.

Vierailija

Koska Merkelin käytös ja meidän oman hallituksemme myös on pöyristyttävää, en syyttäisi tällä kertaa velivenäläistä vaan osoitan epäilykseni suoraan EU:n suuntaan.

Kansat on saatava irti kansallisuustunteestaan ja myös taloudellisesti luhistettua, jotta voidaan pakottaa syntymään liittovaltio, johon EU:n hyvinvoivat ja kansallistuntoiset ihmiset eivät muuten missään nimessä suostuisi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla pidetään yhtä tilanteessa, jossa yksi osapuoli haluaa käyttää suomalaisten yhteiset rahat suomalaisten hyvinvointiin ja toinen haluaa jakaa ne ulkomaalaisille? Siinä on semmoinen kuilu, jonka yli ei kenenkään käsivarsi ylety.

Siinä on pulma meille jokaiselle ratkaistavaksi. Ohjeistan jokaista mediakritiikkiin kummankin puolen harjoittamaa propagandaa vastaan. Älä usko YLEä, älä MV-lehteä. Ota asioista itse selvää, juttele maahanmuuttajille itse! Juttele "rasisteille", "suvakeille", veteraaneille. Älä anna kenenkään päättää puolestasi. 

Minusta tämä ei ole sellainen kuilu jonka vuoksi meidän pitäisi olla väkivaltaisia toisiamme kohtaan. Ja kuten sanoin, AINAKIN venäjän trollitehdas laulaa. Millä muilla mailla on vastaavia tehtaita on vielä selvittämättä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on pulma meille jokaiselle ratkaistavaksi. Ohjeistan jokaista mediakritiikkiin kummankin puolen harjoittamaa propagandaa vastaan. Älä usko YLEä, älä MV-lehteä. Ota asioista itse selvää, juttele maahanmuuttajille itse! Juttele "rasisteille", "suvakeille", veteraaneille. Älä anna kenenkään päättää puolestasi. 

Minusta tämä ei ole sellainen kuilu jonka vuoksi meidän pitäisi olla väkivaltaisia toisiamme kohtaan. Ja kuten sanoin, AINAKIN venäjän trollitehdas laulaa. Millä muilla mailla on vastaavia tehtaita on vielä selvittämättä. 

Ongelma tässä ei ole maahantulija yksilönä, vaikka joukossa on mätämunia. Ongelma on poliittisen järjestelmän toimet. Ja nyt pitäisi unohtaa kokonaan nämä maassa olevat ihmiset siinä mielessä, ettei tapella niistä vaan suunnata katse tulevaan. Miten ja koska aiotaan sulkea raja vai pidetäänkö auki kymmeneen miljoonaan, sataan miljoonaan vai miten moneen ihmiseen asti? Miksei sitä ole jo suljettu? Miksi valtiot tiukentavat sananvapauslainsäädäntöjään? Miksei hallitukset kuuntele kansalaisiaan? Miksi tämä tilanne eroaisi jotenkin aiemmista hädänalaisista??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska Merkelin käytös ja meidän oman hallituksemme myös on pöyristyttävää, en syyttäisi tällä kertaa velivenäläistä vaan osoitan epäilykseni suoraan EU:n suuntaan.

Kansat on saatava irti kansallisuustunteestaan ja myös taloudellisesti luhistettua, jotta voidaan pakottaa syntymään liittovaltio, johon EU:n hyvinvoivat ja kansallistuntoiset ihmiset eivät muuten missään nimessä suostuisi. 

Hyvää pohdiskelua. En tiedä alkuunkaan kuka tai mikä tuo ulkoinen uhka on, mutta mitä jaoiteltumpi kansa, sitä helpompi väliin on päästä. Meidän on pidettävä yhtä!

Eu oli näennäisistä hyödyistään huolimatta virhe pitkällä aikatähtäimellä. Pelkään myös pahoin että Pohjoismaiden liitto ei ota enää onnistuakseen. Minua ainakin rehellisesti sanottuna pelottaa maamme tulevaisuus. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässä ei ole maahantulija yksilönä, vaikka joukossa on mätämunia. Ongelma on poliittisen järjestelmän toimet. Ja nyt pitäisi unohtaa kokonaan nämä maassa olevat ihmiset siinä mielessä, ettei tapella niistä vaan suunnata katse tulevaan. Miten ja koska aiotaan sulkea raja vai pidetäänkö auki kymmeneen miljoonaan, sataan miljoonaan vai miten moneen ihmiseen asti? Miksei sitä ole jo suljettu? Miksi valtiot tiukentavat sananvapauslainsäädäntöjään? Miksei hallitukset kuuntele kansalaisiaan? Miksi tämä tilanne eroaisi jotenkin aiemmista hädänalaisista??

Olen ns. suvakki ja allekirjoitan täysin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kahtia?

Suvakit = vihreät + vasurit = 15%

Muu Suomi 85%, vastustaa.

Lähde? Osa ihmisistä on vastaan vain koska pelottaa, eikä luottoa kaikesta säästäviin politikkoihin ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä pidät yhtä kun kaduilla saat pelätä että peruspersu pistää sua taas turpaan siksi että olet pitkähiuksinen mies ja siksi suvakki.

Onko siis sinulle tehty näin?

Onko mielestäsi ok sanoa, että saa pelätä, että perusmamu taas kähmii rintoja tai ottaa lompakon?

itse pelkään kumpiakin, aggressiivisiä ihmisiä noin ylipäätään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis sinulle tehty näin?

Onko mielestäsi ok sanoa, että saa pelätä, että perusmamu taas kähmii rintoja tai ottaa lompakon?

Anekdotaalista dataahan tämä nyt on, mutta kahdesti näin on käynyt viimeisen 3kk sisällä. (Toinen kerta myöönettäköön, pääsin karkuun ilman kummosempia vammoja, toisella kerralla meni mm. etuhampaat).

Kenenkään ei pitäisi pelätä. Saa mielestäni sanoa. En itse vaan ole ikinä nähnyt/kohdannut mamuväkivaltaa. Paitsi kerran yritin häätää peruspersuja häiritsemästä oletettavasti somalitaustaista tyttöä.. Turpaanhan siinäkin meinasi tulla. Tämä tosin tapahtui jo vuosikausia sitten.

Itse siis pelkään huomattavasti enemmän näitä persuja.

Vierailija

Alapeukutin viestiä nro 13 tuon lopun vuoksi, joka oli taas propagandaa ilman todellisia lähteitä. Alkuosassa on kuitenkin totuus, ja kuten joku jo aiemmin sanoikin niin nyt pitäisi poliitikkojen tehdä päätöksiä: paljonko otetaan, minne sijoitetaan, miten menetellään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tai koska olet maahanmuuton ja kotoutumisen kanssa tekemisissä työsi puolesta!

Luokanope jolla opintoja suomenkielen laitokselta ja siksi valmistavan luokan ope, eli mamuope.

Ei rehtori paljon kysellyt maahanmuuttoajatuksiani kun minut tähän nimitti.

:(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat