Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (3)

äitin tyttö

Mulla itellä on vanhemmat eronnut kun oon ollu 3 vuotias ja hyvä niin koska en muista mitään siitä ajasta ja en osaisi edes kuvitella että minkälaista olisi jos he olisivat vieläkin yhessä.. toki näin vanhemmalla iellä ajattelen usein että jos olisin ollut edes jotain 10 vuotias kun he erosivat niin olisinko oman isäni kanssa paremmissa väleissä.. veljeni (10 vuotta minua vanhempi) nimittäin on.paljon on tullut mietittyä että mitäs jos...

kolmen pojan isä

Todella tärkeää, että lapsilla säilyy hyvä, lämmin ja rakastettava suhde eron jälkeenkin molempiin vanhempiin. Lämpimän rakastettavan suhteen katkaiseminen minimitapaamisoikeudella on valitettavan yleistä ja hyväksyttävää. Lasten hätää ei enää ymmärretä eron jälkeen ja moni ongelma jää piiloon. Kuinka moni lapsi oikeasti kertoo hädästään? Yhden tutkimuksen mukaan joka antanee suuntaa vanhemmille n. 10-20% viranomaisille taisi olla vain 3%. Kaverille kerrotaan todennäköisesti, mutta vain silloin kun on tarpeeksi luotettava ja läheinen.

Vierailija

Minun isäni on alkoholisti, ja vanhempani erosivat kun olin 2v. Erittäin hyvä asia, ja olen kyllä sen ymmärtänyt aina, ihan pienestä asti, neljävuotiaana tapasin vielä isäni, mutta sen jälkeen vasta aikuisena kun itsellänikin oli jo lapsi. Isälleni on aina ollut viina tärkeämpää kuin mikään muu elämässä, toiseksi tärkein on ollut auto. Isälläni oli parikymmentä vuotta alkoholistivaimo, kunnes tämä kuoli, varmasti alkoholin tuomien sairauksien takia. Vaimostaan isäni välitti, mutta muihin normaaleihin ihmissuhteisiin hän ei pysty. Isäni kanssa ei pysty edes oikein keskustelemaan mistään, kun hänellä on aivot sen verran kai viinan vaikutuksesta jämähtäneet, ja hän ei tiedä normaalista lapsiperheen elämästä mitään, kun ei ole töissä käynyt liki neljäänkymmeneen vuoteen, eikä muutenkaan yhteiskuntaan osallistunut. 

Minun elämääni vanhempien ero on vaikuttanut positiivisesti, sain hyvän isäpuolen ja sisaruksia. Negatiivinen vaikutus on varmasti tullut kuitenkin siitä että isäni on alkoholisti, johon minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta kiintyä tai luoda normaalia isä-tytär suhdetta. Vaikka minulla oli hyvä isäpuoli, minulla ei ollut isää samalla tavalla kuin sisaruksilla. Ihmettelen usein että miten jotkut naiset ovat hirveän läheisiä isänsä kanssa, minä en osaa sitä kuvitellakaan minkälaista se olisi, kun isä olisi yhtä läheinen kuin äiti.

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat