Mitä mieltä pakolaisuutisista?

Seuraa 
Liittynyt12.10.2015

Minusta on tullut mielenipahoittaja pakolaiskriisin myötä.

Pahoitin mieleni siitä, kun luin lehdestä, että pakolaiset saavat täyden ylläpidon lisäksi 300e "taskurahaa". Itse vauvani ja puolisoni kanssa saamme asumistuen (80%vuokrasta) lisäksi lapsilisän 95e, opintorahaa n. 300e ja minimivanhempainpäivärahaa n. 450e kuussa. Asumiskulujen ja ruuan jälkeen ei jää paljoa taskurahaa. 

Pahoitin mieleni, kun luin Palkkaa pakolainen -palvelusta. Pakolaisen palkkaamisesta taitaa tulla trendikästä. Suomalainen tavallinen koulutettu nainen ei yleensä kelpaa edes siivoojaksi - kokeiltu on monta kertaa.

Pahoitin mieleni, kun pakolaisille sataa lahjoituksia - ei meilläkään ole varaa talvivaatteisiin, mutta ei meitä suomalaisia kukaan auta. 

Pahoitin mieleni, kun näin kuvia veneistä mereen heitetyistä ja rantaan huuhtoutuneista pikkulapsista. Pahoitin mieleni, kun luin, että puolet yksin matkustavista pakolaislapsista katoaa. 

Pahoitin mieleni, kun mietin kaikkia niitä köyhiä äitejä ja vauvoja, joita kukaan ei auta ja joilla ei ole toivoakaan päästä pakolaiseksi Eurooppaan kuten vahvoilla nuorilla miehillä on.

Onko muita pakolaisasioista mielensä pahoittaneita?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Mv lehdessä on loistava pakina Mitta täynnä! V***aa!

Minä olen pahoittanut mieleni kaikkein eniten siitä, että olen joutunut heräämään todellisuuteen siitä, että päättäjät eivät aja kansamme ja maamme asiaa vaan pelaavat ihan eri pussiin ja sitä on jatkunut pitkään. Todellinen demokratian ja hyvinvointivaltion irvikuva.

Vierailija

Toi 300 e kk.
Eikö se ollut niin, että ostetaan kaikki ruoka itse sillä rahalla?
Katon saa pään päälle.
Jos ruokailu on järjestetty, on taskuraha noin 100 e/pää.
(sekin kyllä liikaa).

Vierailija

Eivät he saa täyden ylläpidon lisäksi 316 euroa taskurahaa, he saavat 92 euroa jos vaatteet ja ruoka tulee VOKista. Tuolla 316 eurolla pitää itse ostaa vaatteet ja ruoka ja hygienia ja kaikki kuukaudeksi. Olen pahoilllani mutta en vain käsitä miten joku voi kadehtia tuota rahamäärää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toi 300 e kk.
Eikö se ollut niin, että ostetaan kaikki ruoka itse sillä rahalla?
Katon saa pään päälle.
Jos ruokailu on järjestetty, on taskuraha noin 100 e/pää.
(sekin kyllä liikaa).

Luultavasti, sillä toimeentulotuesta vähennetään ruuan osuus, jos saa syödä jossain maksutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eivät he saa täyden ylläpidon lisäksi 316 euroa taskurahaa, he saavat 92 euroa jos vaatteet ja ruoka tulee VOKista. Tuolla 316 eurolla pitää itse ostaa vaatteet ja ruoka ja hygienia ja kaikki kuukaudeksi. Olen pahoilllani mutta en vain käsitä miten joku voi kadehtia tuota rahamäärää.

Yhdelle ihmiselle aika mukava summa, kun asuminen on jo maksettu. Vaatteitakin sataa ilmaiseksi joka tuutista. Tommoiselle perus Euroopan kiertelijälle, mitä suurin osa miehistä on, on tuo aika mahtava summa. Kyllä olis kelvannut itsellenikin silloin, kun interreilasin ympäri Eurooppaa.

Vierailija

Ei oikeastaan kiinnosta vähääkään.

Tämä on taas näitä porvarihallituksen metkuja. Pistetään köyhät ja surkeat kadehtimaan toisiaan ja tappelemaan keskenään. Samaan aikaan hallitus purkaa harmaan talouden valvontaa ja mahdollistaa omaisuuden piilottamisen verottajalta jne. Rikkaat nauraa partaansa tyhmän kansan mandaatilla.

Vierailija

Ap on oikeutettu toimeentulotukeen tai opintolainaan ja perheellä on asunto jossa keittiötä eikä vessaa tarvitse jakaa ventovieraiden kanssa. Ap:lla on maailman voimakkain matkustusasiakirja eli Suomen passi jolla pääsee viisumitta yli 150 maahan. Ap ei joudu pelkäämään vainoa eikä pommeja kun menee ulos. Ap on myös valinnut ihan vapaaehtoisesti opiskelun ja vauvan samaan aikaan toisin kuin perheet jotka myyvät omaisuutensa ja maksavat tuhansia euroja jotta saavat 92 euroa kuussa taskurahaa ja joutuvat asumaan vauvojensa kanssa kasarmeissa ja kouluissa kuukausikaupalla. Tai jättämään perheensä pakolaisleireille ja lähtevät etsimään edes jotain paikkaa jossa on tulevaisuus ilman pommeja ja terroria.

AP voisitko oikeasti edes minuutin ajatella kuinka ONNEKAS olet.

ps. Talvivaatteita saa seurakunnilta ja SPRlta kun pyytää ja kirppikseltä halvalla jos ilmaiset eivät käy. Miksi viimevuotiset talvitakit eivät käy?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Muuten sama, mutta näähän ei edes pakolaisia. Silti niitä hyysätään.. ovathan he "turvapaikanhakijoita".

Ahaa. Onko sinulla viranomaisia parempi keino nähdä jo päältä kuka on oikeutettu turvapaikkaan ja kuka ei? Mene HETI kertomaan innovaatiosi Tornion keskukseen, rahaa säästyisi valtavasti!  Hyysaaminen on käsittääkseni näiden ihmisten hengissä pitämistä ennen turvapaikkakäsittelyä, miten sinä ratkaisisit asian helpommin?

Mor
Seuraa 
Liittynyt12.10.2015

Lähetin aloitusviestin jo eilen illalla. Aamulla sivulla luki vain "sinulla on pääsy kielletty tälle aluelle" tms. ja viesti (mahdollisine vastuksineen?) oli hävinnyt. Nyt toistaiseksi on vielä näköjään säästynyt sensuurilta, kun aamulla lähetin saman viestin uudestaan... Mikähän sellaista viestissäni oli, miksi se sensuroitiin.

Mitä tässä enää uskaltaa ajatella..? Monet keskustelut täälläkin on aiheilla "miksi keskustelu x on hävinnyt" tai "miksi koko ajan tulee bannia". 

Naulan kantaan tuo mv:n Mitta täynnä -kirjoitus! Löytyy googlaamalla "mv mitta täynnä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle ihmiselle aika mukava summa, kun asuminen on jo maksettu. Vaatteitakin sataa ilmaiseksi joka tuutista. Tommoiselle perus Euroopan kiertelijälle, mitä suurin osa miehistä on, on tuo aika mahtava summa. Kyllä olis kelvannut itsellenikin silloin, kun interreilasin ympäri Eurooppaa.

92 euroa ja parit vaatteet. Toki jättäisin heti oman kotini ja työni ja sukuni ja lähtisin tuon takia reissaamaan. Et ole tainnut ikinä jutella yhdenkään turvapaikan saaneen kanssa, eikö?

Mor
Seuraa 
Liittynyt12.10.2015

Laskinpa miten päin hyvänsä, turvapaikanhakijat saavat enemmän rahaa valtion tukena kuin me kolme, opintojen loppusuoralla oleva vauvaperhe.

Olen kyllä onnellinen ja pärjäämme hyvin. Suututtaa vaan, kun joka tuutista toistellaan, että kaikkien velvollisuus on auttaa ja kaikilta on varaa leikata. No ei kyllä ole! 

Lainaa toki toinen meistä saisi lisäksi, ja sitä onkin jo usempi kymppitonni kertynyt pelkästään siitä, että on saatu perus elinkustannukset katettua opintojen aikana. Töitäkin on tehty illat ja lomat. Silti se opiskelijan leipä on kapea.

Joku pahoitti mielensä siitä, että meillä on opiskelijoina vauva. En halunnut olla 30-vuotias ensisynnyttäjä. Olin 26-vuotias ensisynnyttäjä. Muutama kymmenen vuotta taakse päin olisin silti ollut ns. "vanha ensisynnyttäjä". Pitäisikö valita koulutus tai lapset?

Miksei turvapaikanhakijoille voitaisi myöntää opintolainan tyyppistä lainaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeutettu toimeentulotukeen tai opintolainaan ja perheellä on asunto jossa keittiötä eikä vessaa tarvitse jakaa ventovieraiden kanssa. Ap:lla on maailman voimakkain matkustusasiakirja eli Suomen passi jolla pääsee viisumitta yli 150 maahan. Ap ei joudu pelkäämään vainoa eikä pommeja kun menee ulos. Ap on myös valinnut ihan vapaaehtoisesti opiskelun ja vauvan samaan aikaan toisin kuin perheet jotka myyvät omaisuutensa ja maksavat tuhansia euroja jotta saavat 92 euroa kuussa taskurahaa ja joutuvat asumaan vauvojensa kanssa kasarmeissa ja kouluissa kuukausikaupalla. Tai jättämään perheensä pakolaisleireille ja lähtevät etsimään edes jotain paikkaa jossa on tulevaisuus ilman pommeja ja terroria.

AP voisitko oikeasti edes minuutin ajatella kuinka ONNEKAS olet.

ps. Talvivaatteita saa seurakunnilta ja SPRlta kun pyytää ja kirppikseltä halvalla jos ilmaiset eivät käy. Miksi viimevuotiset talvitakit eivät käy?

Nuo hyvät asiat on rakennettu ja ansaittu. Ne eivät ole tapahtuneet ilmaiseksi elämällä paskamaisesti muita kohtaan ja holtittomuudella. Mutta helppo tuo rakennelma on tuhota ja pyyhkiä vaivannäkö hukkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mv lehdessä on loistava pakina Mitta täynnä! V***aa!

Minä olen pahoittanut mieleni kaikkein eniten siitä, että olen joutunut heräämään todellisuuteen siitä, että päättäjät eivät aja kansamme ja maamme asiaa vaan pelaavat ihan eri pussiin ja sitä on jatkunut pitkään. Todellinen demokratian ja hyvinvointivaltion irvikuva.

Äänestäjät ovat saaneet täsmälleen sitä mitä ovat halunneet.

Jos et ole provari, älä jumalauta vieköön myöskään äänestä niitä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat