Naisen paino. Kaikki yli 100 kiloisetko siiderivalaita?

Vierailija

Olen 180 senttinen 85 kiloinen yli nelikymppinen mies. Minulla on aina ollut sellainen mielikuva, että alle 170 senttiset yli satakiloiset naiset on jo melkoisia ponttooneja. Kun kuitenkin katsoin tuota täällä olevaa ketjua 180 senttisestä 120 kiloisesta naisesta niin ajattelin heti, että kysessä on satavarmasti vedätys, eihän noin painava voisi millään näyttää noin normaalin painoiselta.

Itse olen siis myös 180 senttinen ja olen pahimmillani painanut 97 kiloa ja olin tuolloin mielestäni melkoisen tuhti ja minä olen sentään mies. Olen aina kuvitellut että saman mittainen ja kiloinen nainen on huomattavasti läskimpi kuin mies, mies kun on jo lähtökohtaisesti rotevampi.

Rupesinpa vähän googlailemaan, että miltä näyttää minkäkin pituiset ja painoiset naiset ja olin todella hämmentynyt siitä, kuinka paljon alhaisemmaksi olen naisten painoja luullut.

Oma ihannemittani naiselle on 165-170 senttiä ja olen aina pitänyt kurvikkaista naisista, joilla saa olla mieluummin pari ylimääräistä, kuin alimääräistä kiloa. Esimerkiksi 168 senttisellä jonkunlaisena kipurajana olen pitänyt noin 75 kiloa ja 80 kiloa ehdottomana maksimina.

Kun kuitenkin kuvia katselin, niin yli 80 kiloisissa oli aivan mukiinmeneviä vartaloita ja jopa yli satakiloisistakin löytyi vartaloita, jotka eivät todellakaan olisi mikään ongelma meikäläiselle. Esimerkiksi jos tämän kropan http://www.mybodygallery.com/photos-47636-body-shape.htm?StartAt=16#.Vh0... omaavalla naisella olisi kohtuullisenkin sievät kasvot, niin olisin valmis sänkypuuhin milloin tahansa.

Minä en siis todellakaan ole enää sitä mieltä, että yli satakiloinen on automaattisesti siiderivalas. Niin ja enhän minä aikuinen mies muutenkaan ketään siiderivalaaksi nimittele.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Olisin voinut uskoa aloituksen perusidean koska miehillä on oikeasti usein naisten todelliset painot ihan hukassa. 168-senttiselle 75 kg on kuitenkin todella antelias paino, 80 kilosta puhumattakaan. 

Yleensähän se menee niin että 168-senttiselle maksimikipuraja on joku 60 kg, mieluiten 50-55 kg. Todellisuudessa se oma tyttiskin voi olla 65 kg ja silti näyttää miehen mielestä hyvältä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Terve, sinä aloitusviestin kirjoittanut ylipainoinen nainen.

Sori vaan, mutta harhalaukaus oli tuo kommentti. Olen 44 vuotias lihaa syövä heteromies, eikä se siitä miksikään muutu, vaikka kuinka provoilisit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta harhalaukaus oli tuo kommentti. Olen 44 vuotias lihaa syövä heteromies, eikä se siitä miksikään muutu, vaikka kuinka provoilisit.

Kalliossa asuva linnunluinen hinttari sinä olet, ketään et hämää!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Man tits or gtfo. Postaa kuva vaikka mahasta ja rintakehästä timestampilla

Vierailija

Mielestäni naisella kaikki yli 80 kiloiset on valaita jos mietitään normaalien pituuksien rajoissa. Silti vaan noillakin pilluilla on vientiä vaikka en ymmärrä ketä ne kelpuuttaa kun niitten saamien miesten taso on kuitenkin reilusti parempi. Kai ne lassukat ei vaan pärjää ilman ja nussii sitten jotain rottaa :D

Vierailija

Mielestäni jo yli 55kg naiset alkaa olemaan siiderivalaita, joten aloituksessa ei ollut mitään järkeä. Linkkaamasi kuva näyttää jo obeesilta.

-nuori nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni naisella kaikki yli 80 kiloiset on valaita jos mietitään normaalien pituuksien rajoissa. Silti vaan noillakin pilluilla on vientiä vaikka en ymmärrä ketä ne kelpuuttaa kun niitten saamien miesten taso on kuitenkin reilusti parempi. Kai ne lassukat ei vaan pärjää ilman ja nussii sitten jotain rottaa :D

Tässähän on kaksi aika määrittelemätöntä käsitettä, "valas" ja "normaali". Normaali pituus naiselle on jonkun mielestä vielä 185 cm, toisten mielestä taas yli 175 cm on jo ihan liikaa ja epänormaali amatsoni (olen tavannut tällaisia miehiä). 

Ja mikä sitten on valas? Alle 180-senttinen tuskin näyttää erityisen laihalta yli 80-kiloisena, mutta mun mielestä kosmeettisesta haitasta on vielä matkaa valaaksi. Joku toinen taas pitää valaana jos reidet koskee toisiaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut uskoa aloituksen perusidean koska miehillä on oikeasti usein naisten todelliset painot ihan hukassa. 168-senttiselle 75 kg on kuitenkin todella antelias paino, 80 kilosta puhumattakaan. 

Yleensähän se menee niin että 168-senttiselle maksimikipuraja on joku 60 kg, mieluiten 50-55 kg. Todellisuudessa se oma tyttiskin voi olla 65 kg ja silti näyttää miehen mielestä hyvältä.

Ei kaikki miehet ruipeloista tykkää. Toki on niin, että etenkin nuoret jantterit kuolaa näiden ruipeloiden fitnessmimmien perään, mutta meissä aikuisemmissa miehissä on paljon kurvikkuutta ja rehevyyttä arvostavia. Itselleni myös luomu on ehdottoman tärkeä asia. Mieluummin roikkuvat rinnat, kuin kumipallot.

Vierailija

Kuvan ämmä on jo valas. Itse olin tuollainen tursake kun ylipainoa oli noin 20 kg. Tuo jalkojen plösähtäminen ja vääntyminen on muuten vittumainen ilmiö. Läski lähtee hitaasti koivista, no onneksi lähtee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jo yli 55kg naiset alkaa olemaan siiderivalaita, joten aloituksessa ei ollut mitään järkeä. Linkkaamasi kuva näyttää jo obeesilta.

-nuori nainen

Taidat olla aika läski kun sulla on noin vääristynyt kehonkuva. 55-kiloiset vasta "alkaa olemaan" siiderivalaita? Hah! Sun reidetkin on varmaan yli 40 cm ympärysmitaltaan?

45 kg on ehdoton normaalipainon raja naiselle. Se onneksi ymmärretään vielä Aasiassa, missä on lukuisia kauniita 41-43-kiloisia naisia. 

Vierailija

Itse olen huomannut että jos henkilö omaa tiimalasi vartalon ja rasva jakautuu tasaisesti kehoon niin voin sanoa että usein itse veikkaan noin 10kg alemmas painon kuin oikea ja tässä ei nyt ollut kyse mistään "kohteliaisuus arvioista". Itse päärynä vartalon omaavana niin reisiin ja peppuun kerääntyy heti kaikki niin jo viisi kiloa extraa näytää rajulta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

-nuori nainen

Tuutko kattoon mua sairaalaan, kun laihdutan itseni 50 kiloiseksi?
T. 180cm nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on kaksi aika määrittelemätöntä käsitettä, "valas" ja "normaali". Normaali pituus naiselle on jonkun mielestä vielä 185 cm, toisten mielestä taas yli 175 cm on jo ihan liikaa ja epänormaali amatsoni (olen tavannut tällaisia miehiä). 

Ja mikä sitten on valas? Alle 180-senttinen tuskin näyttää erityisen laihalta yli 80-kiloisena, mutta mun mielestä kosmeettisesta haitasta on vielä matkaa valaaksi. Joku toinen taas pitää valaana jos reidet koskee toisiaan. 

Kunhan opit ymmärtämään lukemaasi niin ymmärrät myös määrittelyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nuori nainen

Tuutko kattoon mua sairaalaan, kun laihdutan itseni 50 kiloiseksi?
T. 180cm nainen

Älä nyt, kaikki 180-senttiset naiset ainakin täällä palstalla on 50-kiloisia, mutta samaan aikaan todella lihaksikkaita ja käyvätkin salilla 5 kertaa viikossa. He ovat terveitä ja elinvoimaisia vaikka BMI on 15.43 ja kategoria "vaikea alipaino" (alin mahdollinen). 

Pistä pilatesvideo DVD-soittimeen, laita joku pirteä treeniasu ja oksenna, siitä se lähtee! :) 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat