Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan 3- ja 5-vuotiaat tytöt lopettamaan riitelyn?

Vierailija

Ovat vähintään kerran päivässä repimässä toisiaan hiuksista. Syntymä- ja nimipäiväjuhlat ahdistaa jo monta viikkoa etukäteen kun tietää että siitä seuraa aina huuto kun toinen saa lahjoja ja toinen vain yhden lohdutuslahjan.

Serkun syntymäpäivillä olivat huutaneet kurkku suorana kun molemmat tahtoi saman palan kakusta, oli muka isoin.

Sitten nuorempi sai onginnassa hienomman kiiltokuvasetin kuin vanhempi. Vanhempi oli nyt sitten aamulla kiukuspäissään repinyt pikkusiskon kiiltokuvat. No, tässä kohtaa olin todella vihainen ja ärähdin että sitten annat pikkusiskolle ne omat kiiltokuvasi kun noin teit. Nyt vanhempi poraa tuolla toista tuntia ja huutaa että vihaa minua ja nuorempi tässä sängyllä itkee kiiltokuvien perään.

Olen yrittänyt komentaa, huutaa, olla reagoimatta, järjestää sopuratkaisuja. Mikään ei toimi. Nyt olen sairauslomalla keskiviikkoon asti mutta taidanpa siitä huolimatta heivata nuo huomenna päiväkotiin kun hermo menee!

Jotain vinkkejä? Asiallisia kiitos, kaikilla meillä on joskus huonoja päiviä enkä ole aina tällainen valittaja. Nyt pakko purkautua.

Kommentit (2)

Vierailija

Ja joskus esim. elokuvan katselu menee siihen että nipistelevät ja tönivät toisiaan kun kumpikin haluaa olla se päähenkilö. Esittävät siis samalla usein samalla elokuvan hahmoja kun katsovat.

Haluaisin mielelläni jotain vinkkejä enkä vain peukkuja? Olenko maailman huonoin äiti? Joskus tuntuu siltä.

Ap

Vierailija

Muuten en osaa sanoa mutta tuossa elokuvatilanteessa sammuttaisin koko telkkarin ja heittäisin pennut pihalle kuluttamaan energiaansa. Hanki heille jokin energiaa kuluttava liikuntaharrastus niin ei ehkä jaksa olla sen jälkeen koko aikaa toistensa kimpussa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat