Yksinasuvat ja/tai opiskelijat, paljonko rahaa teillä menee viikossa ruokaan?

Vierailija

Mitä ostatte yleensä? Mistä kaupasta? Onko käyttämänne summa mielestänne ok?

Itselläni menee noin 15-20€ ja yliopiston lounaisiin 2,30€ 4-5kertaa viikossa eli noin 25-30€ sisältäen yliopistolla ruokailun. Mieestäni ihan normaali summa, mutta minulla ei ole hirveäsi vertailukohtia.

Ostan yleensä kilon hedelmiä (banaaneita/omenoita/kiivejä mikä nyt sattuu olemaan suht edullista ja tekee mieli), vihanneksia paljon (porkkanaa, kurpitsaa, parsaa, kukkakaalia,pinaattia tms ainakin kolmea erilaista, valitsen hinnan ja sesongin mukaan), yhden 1l maidon, kaurahiutaleita (näitä ei tosin tarvitse joka viikko), yhden pussin leipää, tarpeen mukaan soijarouhetta, kuivattuja linssejä tai papuja tai harvemmin tofua/kananmunia sekä joskus juustoa ja voita. Ei yleensä lopu kaikki samalla viikolla. Jotenkin oletin ennen muuttamista että ruokaan menisi paljon enemmän rahaa kun ruuan kalleutta valitetaan niin paljon, mielestäni summa on ihan kohtuullinen. Käyn siinä mikä sattuu osumaan matkan varrelle isoista kaupoista, eli joko Prisma, Lidl tai Cittari.

Kommentit (6)

Vierailija

Aika samalta kuulostaa kuin mullakin. Joskus kun on pihistelytuulella menee vielä vähemmänkin, ennätys taisi olla alle 20 per viikko, mutta yleensä en kyllä jaksa ihan niin paljon hintoja katsella. Ja aina ei jaksa kaikkea tehdä itse mikä saattaa nostaa kuluja. Mun suosikkihalpisruoka on kaali-vihannessosekeitto, tosi hyvää, halpaa ja helppoa tehdä.

Vierailija

...nolottaa melkeen, kun syömisiini menee n 100 viikossa. Teen paljon erilaisia salaatteja ja syön muuten lähinnä kalaa, eli kalleimpia perusruokia siis. Lisäksi teen fyysistä työtä ja treenaan, joten syön paljon. Olen silti hemmetin pieni nainen.

Vierailija

30 e/vko kotiruokaan ja lisäksi yliopistolla lounaat 1-5 päivänä viikossa. Kotona aika 50/50 kasvisruokaa ja pääasiassa broileripitoista liharuokaa. Kotona on aina omenoita ja banaaneita, tomaattia ja kurkkua, maitoa juon suht paljon. Se harmittaa, että tuoreisiin yrtteihin tai kalaan ei ole kauheasti varaa, muuten olen ihan tyytyväinen tilanteeseeni. 

Vierailija

Ehkä 150-200 euroa kuussa, sisältäen alkoholin. Siitä voipi laskeskella, ettänoin 30-50 euroa viikossa :) Syön kasvispainotteisesti ja 90% aterioista kotona. Luentoja on niin vähän, etten jaksa roikkua yliopistolla pidempään kuin on pakko, tarjolla oleva kasvisruokakaan ei ole kovin kummoista.

Vierailija

20-30e/vko - joinain harvoina enemmän tai vähemmän. Kasvisruokaa syön ja tykkään olla pihisti, ei kuitenkaan sillä tavalla ole rahasta pulaa etten laske ulkona syömisiä tähän mukaan, sitä teen ehkä parin viikon välein. Riisiä kikherneitä linssejä papuja kaurahiutaleita kauramaitoa hedelmiä vihanneksia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat