Normaalien asioiden nolostelijat

Vierailija

Tälläkin palstalla on jonkin verran näitä "kehtaisitko ostaa sitä tai tätä" -aloituksia. Ihmettelen suuresti, että ihan tavallisia asioita pitäisi nolostella tai hävetä. Mikä siinä voi olla noloa?

Itse voin ja olen aina voinut ihan surutta ostaa kuukautissuojia, kortsuja, liukuvoidetta, "itsehoito lääkkeitä", kärryllisen herkkuja niin halutessani, alkoholia ja vaikkapa niitä Tenoja, jos tarve sattuisi vaatimaan.

Lääkärissä ei nolota riisua vaatteita ja "opiskelijat" eivät haittaa esimerkiksi Gynellä. Lääkärit ovat ammattilaisia ja heille kaikki siellä tapahtuva on ihan arkipäiväistä duunia.

Kehtaan hyvinkin mennä yksin ravintolaan syömään, elokuviin tai baariin. Tuskin se muita paikalla olevia kiinnostaa erityisesti, etenkään tarjoilijoita yms.

Itsekin olen kaupoissa työskennellyt eikä minua nappaa asiakkaiden ostokset pätkän vertaa.

Kommentit (15)

Anastasia
Seuraa 
Liittynyt11.10.2015

Aloituksessa mainittujen asioiden lisäksi en myöskään ymmärrä henkilöitä (useimmiten naispuoleisia), jotka eivät yleisissä vessoissa uskalla paskoa tai kusta niistä johtuvien äänien vuoksi. Sen takia yritetäänkin tuottaa ne mahdollisimman vähin äänin mm. tunkemalla pönttö täyteen wc-paperia, koska pöntön tukkeutuminenhan on vähemmän noloa.. En aina ymmärrä oman sukupuoleni logiikkaa.

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Onhan niitäkin ihmisiä joita ei nolota riisuutua alasti ja jodlata suihkulähteessä viikonloppuna. Ja miksi hävettäisi? Alastomuus on luonnollinen asia ja jos on iloinen niin laulattaa. Kylpeminen on normaalia, mitä sitten jos joku näkee?

Jokaisella on niitä asioita jotka nolottavat. Turha sitä on "ihmetellä suuresti". "Suuresti ihmettely" on vain tapa tuoda omaa paremmuuttaan esille.

Vierailija

tulee kasvatuksesta. jos on joskus tullut torutuksi vanhempiensa taholta että tekee jotain häpeällistä niin häveliäisyys alkaa kehittyä.
 ja kaikki seuraavat kokemukset voimistaa sitä.

jos kotona ei ole ollut häveliäisyyttä niin ei se tyhjästä tule.

Vierailija

Nyt puhuttiin normaaleista asioista ja tapahtumista ei itsensäpaljastelusta julkisesti. En itse koe olevani mitenkään "parempi" mutta en mieti koko ajan tai rajoita elämääni sen mukaan mitä muut saattavat minusta ajatella. Nytkö on ihmettelykin on kielletty?

Vierailija

Itse sanoisin omalla kohdallani tämän johtuvan itsetunnon ja -arvostuksen puutteesta. Toisaalta kuvittelen omien tekemisteni vaikuttavan enemmänkin muihin.

Kun vielä keskustelen muiden häpeilijöiden kanssa, luulen heidän kiinnittävän myös huomiota muiden "häpeällisiin" tekemisiin. Vaikka todellisuudessa minä häpeilijänä en ole kiinnostunut/noteerannut muiden kuukautissiteitä, itsehoitolääkkeitä ym.

Vierailija

Hyvä ettei sinua nolota, mutta minua kyllä. En ole oikein keksinyt miten mielen saisi muuttumaan. En vaan voi olla välittämättä siitä mitä muut ajattelee vaikka kuinka yrittäisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin normaaleista asioista ja tapahtumista ei itsensäpaljastelusta julkisesti. En itse koe olevani mitenkään "parempi" mutta en mieti koko ajan tai rajoita elämääni sen mukaan mitä muut saattavat minusta ajatella. Nytkö on ihmettelykin on kielletty?

Kuka saa sanella mikä on normaalia? On aika paljonkin ihmisiä joiden mielestä ihmisen luonnollinen olotila on nimeomaan alastomuus ja vaatteiden käyttö turhaa nolostelua ja rajoitus. Sitten on niitä joita ei haittaa alastomuus jossakin tietyssä huoneessa vaikka paikalla olisi kymmeniä ihmisiä. Kunhan heillä on lääkärin takki päällä.

Jos sinä saat ihmetellä minä saan esittää tulkintani siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin ihmisiä joita ei nolota riisuutua alasti ja jodlata suihkulähteessä viikonloppuna. Ja miksi hävettäisi? Alastomuus on luonnollinen asia ja jos on iloinen niin laulattaa. Kylpeminen on normaalia, mitä sitten jos joku näkee?

Jokaisella on niitä asioita jotka nolottavat. Turha sitä on "ihmetellä suuresti". "Suuresti ihmettely" on vain tapa tuoda omaa paremmuuttaan esille.

no hoh hoi taas, on kai eri asia jodlata alasti suihkulähteessä, kuin hävetä normaaliin elämään kuuluvia asioita. Todella ihmettelen suuresti joidenkin nolostelua ja en pidä itseäni parempana. Miksi rajoittaa omaa elämäänsä, siksi ettei 'kehtaa' sitä tai tätä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no hoh hoi taas, on kai eri asia jodlata alasti suihkulähteessä, kuin hävetä normaaliin elämään kuuluvia asioita. Todella ihmettelen suuresti joidenkin nolostelua ja en pidä itseäni parempana. Miksi rajoittaa omaa elämäänsä, siksi ettei 'kehtaa' sitä tai tätä.

Toistit nyt vain samat asiat mitkä sanoit jo aiemmin, lisäsit vain "hoh hoin".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin omalla kohdallani tämän johtuvan itsetunnon ja -arvostuksen puutteesta. Toisaalta kuvittelen omien tekemisteni vaikuttavan enemmänkin muihin.

Kun vielä keskustelen muiden häpeilijöiden kanssa, luulen heidän kiinnittävän myös huomiota muiden "häpeällisiin" tekemisiin. Vaikka todellisuudessa minä häpeilijänä en ole kiinnostunut/noteerannut muiden kuukautissiteitä, itsehoitolääkkeitä ym.

Minä taas sanoisin "nolosteluni" johtuvan nimenomaan itseni arvostuksesta. Ihan varmasti opiskelijalauma ei pääse tuijottamaan minua kuin jotakin opetusnukkea. Ostan kyllä kuukautissuojia kaikkien nähden mutta arvokkuuteni kärsisi jos vatvoisin intiimejä vaivoja työpaikan kahvipöydässä. Ja "nolostelen" kyllä jos joku ne ottaa puheeksi. Toisin sanoen pidän häntä moukkana.

Vierailija

Aamen! Itsekin ihmettelen etenkin sitä, kun kaverit häpeää kuukautissuojien ostoa tai lääkärissä riisumista. Itse olen aina asennoitunut esim. siihen lääkäriin niin, että se on niiden työtä ja tuskin niitä sen kummemmin kiinnostaa.

Ja ihan sama minkä näköisenä sitä lauantaiaamuna menee kauppaan ostamaan sipsiä ja kaljaa, siinäpähän ajatelkoot muut ihmiset mitä haluavat. Itse en ainakaan katso mitä muut ostavat ja jos katsoisinkin niin ymmärtäisin kyllä, että krapula voi olla enkä noteeraisi sen enempää,

Vierailija

Ajatelkaapas, jos kaikki kieltäisivät lääkäriopiskelijoiden mukana olemisen. Haluaisitteko olla se ensimmäinen potilas heidän valmistuessaan?

Kyllä minäkin pidän moukkamaisena intiimivaivoista keskustelua työpaikalla tai kahvipöydässä. Miten tuo edes liittyy aloitukseeni.

Kirjoitin aloituksen ja viestin nro 5.

Ap.

Vierailija

Mulla nolostelu johtuu itsetunnon puutteesta. Mietin jatkuvasti, että mitä muut ajattelee musta. Mulla on myös itsellä tapana kiinnittää huomiota muiden ihmisten tekemisiin ja sanomisiin...Eli just esim jossain julkisessa vessassa käydessä pistän merkille, jos esim joku paskantaa. Tiedän että se on todella typerää, mutta teen sitä "vahingossa" kokoajan! Tosi inhottava piirre :( Tuosta syystä en sit varmaan itsekään kehtaa paskoa julkisessa wc:ssä, ja kuseminenkin tekee toisinaan tiukkaa.

Haluaisin kovasti päästä eroon tästä ajattelusta "mitä muut musta ajattelee", mutta se on todella vaikeeta! Joskus saatan esim jättää illanvieton väliin ja tehdä oharit kavereille, jos tuntuu siltä, että näytän kauhealta (yleensä näytän kauhealta). Tiedän, että toi on vittumainen ominaisuus mussa, mutten tiedä miten päästä siitä eroon!! 

Että vinkkejä saa antaa jos niitä löytyy :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapas, jos kaikki kieltäisivät lääkäriopiskelijoiden mukana olemisen. Haluaisitteko olla se ensimmäinen potilas heidän valmistuessaan?

Kyllä minäkin pidän moukkamaisena intiimivaivoista keskustelua työpaikalla tai kahvipöydässä. Miten tuo edes liittyy aloitukseeni.

Kirjoitin aloituksen ja viestin nro 5.

Ap.

Mutta sehän on vain hyvä että teitä nolostelemattomia on olemassa! Niin voidaan me nolostelevat sitten riisuuntua ilman niitä opiskelija laumoja. Kas kun ihmisiä on erilaisia. Jotkut on kasvatettu nolosteluun jo siellä lapsuuden kodissaan, jotkut on pilkattu häpeileviksi koulukavereiden toimesta. Esimerkiksi. Jotkut taas ovat kainoja ihan luonnostaan. En minäkään nolostele kuukautissuojien tms. ostamista, mutta en halua kuitenkaan opiskelija laumaa seuraamaan lääkärissä käyntiäni. Siinä menee mun raja. Jokaisella on tietysti se oma rajansa. Totta kai on hyvä pyrkiä rikkomaan niitä rajojaan, varsinkin jos ne vaikeuttavat omaa elämää, mutta en kyllä koe että se mun elämää mitenkään parantaisi, jos opiskelijat seuraisi lääkärissä käyntiäni. Kuitenkin teitä ei-nolostelijoita varmasti riittää oppimateriaaliksi nykyisinä aikoina.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat