Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette Oula-nimestä?

Vivi

Perheeseemme on tulossa uusi tulokas, ja nimen mietintä käynnissä. Ehdotin miehelle Oula-nimeä, mutta hänen mielestään se on liian harvinainen ja erikoinen. Meillä on kaksi poikaa, joilla on myös melko harvinaiset, mutta silti ihan täysin suomalaiset nimet. Mielestäni Oula-nimi sopisi hyvin tälle tulokkaalle. Mitä mieltä olette nimestä?

Sivut

Kommentit (27)

merette

Tunnen yhden Oulan, enkä kyllä osaa pitää nimeä mitenkään erikoisena. Se taitaa olla alunperin saamelainen nimi, ja kai se aika harvinainenkin on, mutta kyllä mielestäni ihan hyvin suomalaisen lapsen nimeksi sopii. Ihan nätti nimi, eikä tule joka kulmalla vastaan. :)

Vierailija

Meillä perheessä Unna, Seela ja Sampo. Nyt neljättä odotetaan, ja yhtenä nimivaihtoehtona on just Oula. Mun mielestä tosi kaunis nimi!

Kukka

Oula ei ole mitenkään kovin harvinainen nimi. Meillä esikoinen on Oula. Tuntuu olevan paikallisia eroja siinä, miten nimi mielletään. Jotkut pitävät tytön nimenä ja osa taas - ihan oikein - yhdistävät nimen Lappiin ja tietävät että on pojan nimi.

Vierailija

Nätti nimihän tuo mutta jos ei tiedä sen olevan miehen nimi niin varmaan iso osa olettaa tytöksi. Eli ap jos olet helposti loukkaantuvaa sorttia ja et kestä että poikaasi tullaan luulemaan usein tytöksi niin en nimeäisi.

Vierailija

Mä seurustelin nuorempana yhen Oula nimisen pojan kanssa, se oli ihana! Nyt mulle ja mun miehelle on tulossa toinen poika ja ensimmäisen kohdalla mietin tuota Oula nimeä. Emme sitä kuitenkaan valinneet. Mietin myöhemmin jos saan vielä pojan niin Oula nimi voisi olla taas vaihtoehto. En sitä aijo kuitenkaan nytkään valita kun se on alkanut kuulostaa korvaani liian pehmeältä, haluan vähän karskimman nimen. Oula nimisestä poikaystävästäni ei muuten todellakaan ole jäänyt minulle sellaisia mielleyhtymiä ettenkö voisi sitä omalle lapselleni antaa. Tämä ko.poikaystävä oli nuoruudessani kauankauan sitten ja vain lyhyen aikaa.

Vierailija

Onko Oula tytön vai pojan nimi? Mun mielestä outo nimi. Tulee mieleen Oulu, mutta onhan niitä oudompiakin. Jos ite tykkäätte niin mikäs siinä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat