Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen asu on no-no virallisessa asiakaspalveluammatissa?

Vierailija

Virallinen: pankki, hotellin respa jne. Kerro esimerkkejä

Kommentit (12)

Vierailija

Tissiliiveissä ja stringi-pikkupöksyissä ei voi mennä hotellin resepsuuniin.

Vaikka olisikin mielestäni hyvin kiihoittavaa

Vierailija

Tsekkaapa Google haulla työpukeutumisen etiketti. Löytyy erittäin kattavasti ohjeet niin naisille kuin miehille.

Pääpiirteittäin asiallisessa työpukeutumisessa, kuten pankissa, asianajotoimistossa, tilintarkastajilla jne, ehdottomasti kiellettyjä ovat naisella:

- liian lyhyt hameen helma (usein juuri polven yläpuolelle ylettyvä hame on se lyhyin sallittu)

- liian avonainen kaula-aukko

- erittäin korkeat korot

- ylipäätään epäsiisteys eli likaiset tai kulahtaneen/nyppyiset/rikkinäiset vaatteet

- epämääräiset glitteriä, "hauskoja" tekstejä tms sisältävät vaatteet

- kulutetut/revityt farkut

- lisäksi joissain tilanteissa/työpaikoissa on syytä miettiä onko sopivaa: pukea hihaton paita, pukea varpaat paljastavat kengät, pukea farkut vaikka ne olisivat tummat ja ehdottoman siistit, jättää sukkahousut pois.

Vierailija

Romanien kansanpuku, burkha, nijabi ym. muslimiasut. 

Myöskään joulupukin asussa ei kannattane mennä keskellä kesää asianajotoimistoon ottamaan vastaan asiakasta. 

Vierailija

Kirjoittaja 6 lisää vielä yhden asian, joka tuntuu silloin tällöin ihmisiltä unohtuvan:

- alusvaatteet paljastavat vaatteet/vaatteiden läpi kuultavat alusvaatteet. Vaaleiden paitapuseroiden alla kannattaa siis aina pitää erillistä alustoppia, jolloin mahdolliset rintaliivien pitsit ym eivät kuulla missään tilanteessa läpi.

Vierailija

Tuossa ollaan muuten näköjään menty kohti mennyttä aikaa,siis ennen 70-lukua,tuossa kuultamiskiellossa.Olin nuori koulutyttö 70-luvun alussa,ja silloin luovuttiin aluspaidoista-ja valitettavasti myös alushameista.Oli oikein trendikästä mennä kouluun valkeassa paitapuserossa liivit kuultaen,meillä jopa opettajilla kuulsi rintsikat pautiksen läpi.Itse pidin aluspaitaa viistoista-kesäiseksi asti,ja luovuin siitä ihan yht´äkkiä,kun huomasin,että kaverit kulki kaikki pelkillä liiveillä ja puserolla.Siitä oikein vinoiltiin,jos paitapuseron alta kuulsi paita eikä rintsikat.Prinsessa Dianasta julkaistiin kuva ennen prinsessavuosia lastentarhan edessä,jossa oli töissä.Hameen alta kuulsi pikkuhousut,ei puhettakaan alushameesta.Olen itse kyllä välttänyt housujen kuullon omistamalla alushameita ja käyttämällä lähinnä vuorillisia pukuja,mutta tuo puseron kuultokielto tulikin yllärinä.Tyttäreni kerran sanoi,että pistä joku toppi,kun pusero kuultaa.Olin ihan hoona,että mitä.Olen ottanut neuvoista vaarin.Odotan muitakin ihania menneiden aikojen asusteita,joita ei ole vuosikymmeniin näkynyt.Alaliivit voisi tulla muotiin,en nyt tarkoita valaanluukorsetteja,vaan ihan tavallisia.Säästyis monet selkäsäryt,ja sitten ihanat hatut ja kesähansikkaat,joita juuri kerkesin lapsena joskus "pikkuneitinä"käyttämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ollaan muuten näköjään menty kohti mennyttä aikaa,siis ennen 70-lukua,tuossa kuultamiskiellossa.Olin nuori koulutyttö 70-luvun alussa,ja silloin luovuttiin aluspaidoista-ja valitettavasti myös alushameista.Oli oikein trendikästä mennä kouluun valkeassa paitapuserossa liivit kuultaen,meillä jopa opettajilla kuulsi rintsikat pautiksen läpi.Itse pidin aluspaitaa viistoista-kesäiseksi asti,ja luovuin siitä ihan yht´äkkiä,kun huomasin,että kaverit kulki kaikki pelkillä liiveillä ja puserolla.Siitä oikein vinoiltiin,jos paitapuseron alta kuulsi paita eikä rintsikat.Prinsessa Dianasta julkaistiin kuva ennen prinsessavuosia lastentarhan edessä,jossa oli töissä.Hameen alta kuulsi pikkuhousut,ei puhettakaan alushameesta.Olen itse kyllä välttänyt housujen kuullon omistamalla alushameita ja käyttämällä lähinnä vuorillisia pukuja,mutta tuo puseron kuultokielto tulikin yllärinä.Tyttäreni kerran sanoi,että pistä joku toppi,kun pusero kuultaa.Olin ihan hoona,että mitä.Olen ottanut neuvoista vaarin.Odotan muitakin ihania menneiden aikojen asusteita,joita ei ole vuosikymmeniin näkynyt.Alaliivit voisi tulla muotiin,en nyt tarkoita valaanluukorsetteja,vaan ihan tavallisia.Säästyis monet selkäsäryt,ja sitten ihanat hatut ja kesähansikkaat,joita juuri kerkesin lapsena joskus "pikkuneitinä"käyttämään.

Koskaan, ei 70-luvulla eikä sitä ennen tai jälkeenkään, ole business vaatetuksessa ollut sallittua näyttää alusvaatteita. Älä sekoita vapaa-ajan pukeutumista ja business etikettiä.

Vierailija

Asiakasplvelutehtävissä on laaja käsite. Konservatiivisessa ympäristössä kuten pankissa on tiukempi linja, kuin vaikka vakuutusyhtissä. Monella palvelualan ammatissa on työvaatteet työnantajan puolesta.

Perusohjeena kuitenkin ei liian seksikästä (avoin kaula-aukko, minihame ilman paksuja sukkiksia, liian tiukat vaatteet) ei mautonta (räikeät tai leopardikupsit, glitteri) eikä teinilaatua (tennarit, vanhaa, nyppyistä, likaist, ) viimeinen kohta on hankalin. Mikä on kenellekin vahna ja kulunut. Katso yrityksen johtoa, voit ottaa askelen rennommin, ellei tosiaan pankki tms.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat