Oletteko huomanneet että dementiaa on enemmän kotiäideillä/kotirouvilla?t.ammattivalittaja

ammattivalittaja

Luin Eino Grönin vaimon joutuneen hoitokotiin dementian takia ja käsittääkseni hän oli kotirouva. Äitini oli kotiäiti koko elämänsä ja kärsinyt jo 7v pahasta dementiasta. Mieheni mummo oli kotiäiti ja hän kärsi viimeiset vuodet dementiasta. Muitakin tällaisia tapauksia tiedän. Johtaako tylsä kotiäidin /rouvan elämä helpommin dementiaan vanhana?

Kommentit (10)

ammattivalittaja

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät kaiken aikansa av-palstalla. Tässä selitys.

Hah hah, mä varmaan kuolen johonkin fyysiseen juttuun ennen kuin kerkiän siihen ikään että tulisi muistisairautta. Yleensä kaikki muistisairaat ovat olleet fyyisesti hyväkuntoisia ja mä en onneksi ole niin ei tarvitse vanhaksi asti elää.ap

ammattivalittaja

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kyllä mielellään haukun kotiäitejä mutta kyllä tuo ap:n otos on vähän turhan pieni.

Ei tässä haukkumisesta ollut kyse.ap

Vierailija

Olipas ap:lla laaja otanta. Alzheimerin tauti, jonka oireita myös dementoitumiseksi kuvataan, on sairaus, eikä sen puhkeamiseen vaikuta kotirouvana olo tai olemattomuus.

Vierailija

Minun tuntemani dementikot ovat olleet lastenhoitaja, historianopettaja, hammaslääkäri, sairaanhoitaja, kirjanpitäjä ja farmaseutti. Otantani on kovin pieni, tunnustan, mutta yksikään tuntemani kotirouva/emäntä ei ole dementikoksi asti ehtinyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luin Eino Grönin vaimon joutuneen hoitokotiin dementian takia ja käsittääkseni hän oli kotirouva. Äitini oli kotiäiti koko elämänsä ja kärsinyt jo 7v pahasta dementiasta. Mieheni mummo oli kotiäiti ja hän kärsi viimeiset vuodet dementiasta. Muitakin tällaisia tapauksia tiedän. Johtaako tylsä kotiäidin /rouvan elämä helpommin dementiaan vanhana?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat