Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähiomainen kuoli

Vierailija

Minua ei oteta mihinkään suunnitteluun mukaan, ei kysytä mielipidettä eikä toiveita. Kun kysyn jostakin, ei vastata. Näinkö tämä voi oikeasti mennä? 

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Äiti kuoli, kaksi sisarustani täysin mielivaltaisesti päättää ihan kaikesta. Ei esim. siunaustilaisuutta pidetä vaan suoraan tuhkataan. Meinaan seota tuosta ajatuksesta ja pelkään että noin voidaan oikeasti tehdä. Olen kysynyt miksi he haluavat noin, ei vastausta. Olen koittanut kertoa että ev. lut. kirkossa toivotaan että vainaja siunataan ennen tuhkausta. Ei reaktiota, mitään. Järkkymättömiä ovat. 

Olen yksin tämän asian kanssa.

Vierailija

Sanot, että siunaustilaisuus järjestetään. Jos äitisi on kuulunut kirkkoon niin se jo tarkoittaa, että äitisi toive on, että siunataan. Voi olla, että kirkkoherranvirastossakin esitetään asia sisarillesi, kun käyt siellä asiasta sanomassa. Kirkkoon kuuluvalla on oikeus siunaukseen. Nyt soitat sisarellesi ja sanot, että homma menee nyt niin, että sinä aiot siunauksen järjestää ja järjestät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että siunaustilaisuus järjestetään. Jos äitisi on kuulunut kirkkoon niin se jo tarkoittaa, että äitisi toive on, että siunataan. Voi olla, että kirkkoherranvirastossakin esitetään asia sisarillesi, kun käyt siellä asiasta sanomassa. Kirkkoon kuuluvalla on oikeus siunaukseen. Nyt soitat sisarellesi ja sanot, että homma menee nyt niin, että sinä aiot siunauksen järjestää ja järjestät.

Voi kiitos tuhannesti tästä vastauksesta, ihan itku tuli. Soitan heti maanantaina kirkkoherranvirastoon. Kiitos

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eihän sillä ole mitään merkitystä kuka on merkattuna sairaalassa lähiomaiseksi. Ohis

Sen kanssa yleensä hoidetaan paperit sairaalasta.

Vierailija

Kauhea tilanne. Yritä nyt saada voimia järjestää se siunaustilaisuus. Estä tuhkaus ehdottomasti. Toimi heti maanantaina. Onpa oudot siskot. Rahanahneitako ovat. Kiireellisintö on ensin estäö se, että menee tuhkaukseen.

Vierailija

Eihän siunaus mitään maksa. Miksi joku ajatteli siskoiksi, mulla taas eka ajatus oli että olisivat veljiä (en tiedä miksi)?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tilanne. Yritä nyt saada voimia järjestää se siunaustilaisuus. Estä tuhkaus ehdottomasti. Toimi heti maanantaina. Onpa oudot siskot. Rahanahneitako ovat. Kiireellisintö on ensin estäö se, että menee tuhkaukseen.

kiitos, tämä on aivan kauheaa. En ymmärrä ollenkaan tätä, siksi tännekin kirjoitin. Onneksi kirjoitin. Voimia varmasti riittää järjestää siunaustilaisuus kyllä mutta sisaruksilleni tämä asiasta selittäminen, kääntäminen ja yrittäminen tuo varmasti vatsahaavan, ja sen kun joutuu murehtimaan etteikö oma äiti saa siunaustilaisuutta. Rahasta ei pitäisi olla kyse, sitä on. Siksi en itsekään ymmärrä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sillä ole mitään merkitystä kuka on merkattuna sairaalassa lähiomaiseksi. Ohis

Sen kanssa yleensä hoidetaan paperit sairaalasta.

Siis mitkä paperit? Sairaalasta ei saa mitään papereita. Lääkäri kirjoittaa kuolitodistuksen, mikä menee lääninhallitukselle ja sieltä tieto maistraattiin/kirkkoherranvirastoon ja näin on hautauslupa. Hautausjärjestelyt sitten hautaustoimistoyrittäjän kanssa ja tietty sovitaan hautapaikasta kirkkoherranviraston kanssa ja  siunauksesta papin kanssa,  jos siunataan.

Vierailija

Onko sisaruksesi jotenkin uskonnonvastaisia tai suhtautuvat kielteisesti kirkkoon kun eivät halua siunausta? Tuntuu todella oudolta tuollainen. Mutta kun äitisi on kuulunut kirkkoon niin kyllä sinun pitäisi olla vahvoilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat