E-pillerien lopetus ja kuukautiset

vuosi ilman

Onko täällä ketään jolla e-pillerien lopettamisen jälkeen kuukautiset olisivat olleet tosi kauan poissa (mutta tulleet kuitenkin lopulta ilman avustusta)? Mulla tulee just täyteen vuosi viimeisestä tyhjennysvuodosta, sen jälkeen ei mitään. Kolmen lääkärin mielipiteen olen jo asiaan hakenut, kaikki sanovat että on  normaalia ja kohta ne alkaa varmasti (osa sanoi näin jo 6 kk sitten...:/). Eivät ole suositelleet käynnitystä lääkkeillä, joten olen kiltisti vaan odotellut, mutta kyllä kai tämän on jossain vaiheessa pakko olla jo vähän epänormaalia? Pitääkö mun oikeasti odotella toinenkin vuosi vielä vai milloin katsotaan että aika on jo liian pitkä?

Aiemmin kuukautiseni ovat olleet tosi säännölliset ja ongelmattomat, olen normaalipainoinen eikä elämässä ole sattunut mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa tietääkseni kuukautisten täydellistä poisjäämistä. Ja raskaana en siis ole jos joku nyt sitä epäilee.

Kommentit (6)

Vierailija

Pyydä että sun munasarjat ultrataan ja katsotaan onko siellä munarakkuloita kypsymässä. Mulla oli menkat poissa minipillereiden aikana ja jälkeen pitkään, gyne sanoi ultran perusteella että muutaman viikon päähän vois odotella menkkoja ja tässä 3vk myöhemmin nautin ekoista luomumenkoista :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Muistatko yhtään miten pitkään sait odotella?

Jos tää oli suunnattu mulle eli 2:lle niin vaihdoin e-pillereistä minipillereihin huhtikuussa jolloin menkat loppuivat kokonaan, ja minipillereiden jälkeen olin ilman menkkoja 2kk. Tuntui pitkältä ajalta koska kärsin muistakin hormonaalisista ongelmista, mm. aknesta ja hiustenlähdöstä.

Vierailija

Minullakin meni iho kamalaan kuntoon pari kk lopettamisen jälkeen, päänahka hilseili järkyttävästi ja naama rasvottui kuin teini-iässä. Tukkaa lähti varmaan neljännes kaikista karvoista, mutta sitten n. puolen vuoden jälkeen kaikki palasi aika normaaliksi. Luulin että se olisi merkki siitä että kohta ne kuukautisetkin alkaa, mutta eipä ole vieläkään näkynyt:(. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minullakin meni iho kamalaan kuntoon pari kk lopettamisen jälkeen, päänahka hilseili järkyttävästi ja naama rasvottui kuin teini-iässä. Tukkaa lähti varmaan neljännes kaikista karvoista, mutta sitten n. puolen vuoden jälkeen kaikki palasi aika normaaliksi. Luulin että se olisi merkki siitä että kohta ne kuukautisetkin alkaa, mutta eipä ole vieläkään näkynyt:(. Ap

Ikävää. Hormonitoiminnan palautuminen voi kestää tuskastuttavan kauan.  Onko sinulla mahdollisuutta käydä vielä yksityisellä naistentautien erikoislääkärillä? Vuosi on kyllä pitkä aika. Hyvä merkki on että nuo ikävät lopetusoireet loppuivat. Oletko miettinyt vaihtoehtoisia hoitomuotoja kuten akupunktiota tai vyöhyketerapiaa? Olen kuullut että jopa synnytyksiä saadaan käynnistymään noilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat