Onko farmaseutin koulutus vaikea?

Vierailija

Joutuuko rehkimään paljon opintopisteiden eteen?

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa, vaikeaa tulee olemaan se työmaailman tylsyys.

Niinkö meinaat? Joskus hoitaa kassaa, välillä reseptiasiakkaita ja yleensä päivystää käsiapteekissa. Pääsee myymään Buranaa ja Rennietä, ja joskus masennuslääkkeitä. Välillä jopa kondomeja ja villien tarinoiden mukaan jopa penisrenkaan! Narkkarit ja väärinkäyttäjät tuo arkeen sopivasti jännitystä.

Vierailija

Minä kirjoitin lukiota 5 E:tä, mm. pitkästä matikasta, fysiikasta ja kemiasta. Ihan siis fiksu lukiolainen olin. Mielestäni osa farmasian kursseista oli ihan helppoja, osaan sai ihan tosissaan päntätä. Minulla oli vaikeuksia päästä joistain kursseista läpi. Töitä sai tehdä opintopisteisiin nähden melko paljon. Farmasian koulutus on lisäksi hyvin koulumaista. On valmiit lukujärjestykset ja läsnäolopakko useimmilla tunneilla. Näin siis Kuopiossa. Koulutuksesta selviävät kyllä kaikki, jotka sisään pääsevät. Ei mikään mahdoton tehtävä, mutta en nyt kuitenkaan helpoksi sanoisi, yliopistokoulutus kuitenkin kyseessä.

Vierailija

Työmaailman=työelämän. Luoja mitä kieltä :D tosiaan, jos jaksaa paneutua niin ei ole niin vaikeaa., vaikka kyllä se tosi kuivaksi pänttäämiseksi aina menee. Ekana tosin pitää asennoitua siihen yliopiston tenttikulttuuriin, mihin kyllä oppii sopeutumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin lukiota 5 E:tä, mm. pitkästä matikasta, fysiikasta ja kemiasta. Ihan siis fiksu lukiolainen olin. Mielestäni osa farmasian kursseista oli ihan helppoja, osaan sai ihan tosissaan päntätä. Minulla oli vaikeuksia päästä joistain kursseista läpi. Töitä sai tehdä opintopisteisiin nähden melko paljon. Farmasian koulutus on lisäksi hyvin koulumaista. On valmiit lukujärjestykset ja läsnäolopakko useimmilla tunneilla. Näin siis Kuopiossa. Koulutuksesta selviävät kyllä kaikki, jotka sisään pääsevät. Ei mikään mahdoton tehtävä, mutta en nyt kuitenkaan helpoksi sanoisi, yliopistokoulutus kuitenkin kyseessä.

Entä jos yo-arvosanat on a, parit b:t ja yksi c?

Vierailija

Farmaseutin koulutus ei varmaankaan ole sisään päässeille liian vaikea. Mutta etenkin haluan sanoa, ettei farmaseutin työ ole tylsää tai yksitoikkoista, jos vaan on yhtään intoa palvella asiakkaita ja pitää itsensä ajan tasalla alan kehityksestä, mikä farmasisteilla kuuluu toimenkuvaan (mutta pätee muihinkin ammatteihin; omasta asenteesta on paljon kiinni).

t. proviisori (työkokemusta erilaisista farmasistin työtehtävistä yli 20 v)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos yo-arvosanat on a, parit b:t ja yksi c?

Ehkä noilla arvosanoilla yliopistohaaveet on aika kaukana. Hakijoita paljon paremmilla papereilla on viljalti.

Vierailija

täysin väärä käsitys teillä t. proviisori (nro 8)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa, vaikeaa tulee olemaan se työmaailman tylsyys.

Niinkö meinaat? Joskus hoitaa kassaa, välillä reseptiasiakkaita ja yleensä päivystää käsiapteekissa. Pääsee myymään Buranaa ja Rennietä, ja joskus masennuslääkkeitä. Välillä jopa kondomeja ja villien tarinoiden mukaan jopa penisrenkaan! Narkkarit ja väärinkäyttäjät tuo arkeen sopivasti jännitystä.

Vierailija

Jouduitko rehkimään paljon lukiosta selviytyäksesi?

t. proviisori (nro 8 & 10)

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko rehkimään paljon opintopisteiden eteen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehkä noilla arvosanoilla yliopistohaaveet on aika kaukana. Hakijoita paljon paremmilla papereilla on viljalti.

Varmaan jollekkin humpuukihumanismi alalle pääsee noillakin. Farmasiasta en tiedä pääsyvaatimuksia.

Itse alasta: En ole opiskellut. Olen kuullut että sinänsä melko vaativia kursseja, osa vaatii paljon ulkoaopiskelua, jos sitä ei pää kestä niin voi olla erittäin haastavaa.

sic

On ehkä helpoin tutkinto minkä yliopistossa voi tehdä. 3 vuotta yliopistossa mikä SISÄLTÄÄ pakollisen 6 kuukautta työharjoittelua apteekissa.

Työ on melko tylsää ja konemaista ilman minkäänlaisia muihin aloihin verrattavia etenemismahdollisuuksia. Töistä suurin osa apteekeissa ja on vaikea päästä apteekkisektorilta pois jos sinne päädyt. Työpaikoista alkaa jo olla pulaa pääkaupunkiseudullakin. Proviisorin tutkinnon voit tehdä jos päätä riittää, on hiukan vaativampi. Tutkintoa vastaaviin töihin kuitenkin tuskin pääset proviisorina. Paitsi siis farmaseutin töihin. Terveisin pitkän linjan apteekkiproviisori.

Vierailija

Noi tuo onkin varmaan edustava otos!? Ja samanlaisin perustein teet muita vastaavia luokitteluja ihmisistä ja ammateista??

t. proviisori (8 jne.)

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen parikin farmaseuttia eikä kumpikaan ole mitään laatikon terävimpiä veitsiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat