Miksi gynekäynti ahdistaa?

Vierailija

Kävin alkuviikosta gynellä uusimassa pillerireseptin ja samalla otettiin papa. Viimeksi papa on testattu 3 vuotta sitten, silloin oli myös eka gynekäyntini kun aloitin pillerit. Tässä välissä olen vain käynyt mittauttamassa verenpaineeni ja saanut uuden reseptin.

Alkuviikkoisesta käynnistä jäi kuitenkin kamala ahdistus. On jotenkin todella nöyryytetty ja raiskattu olo. Gyne oli todella mukava ja helläkätinen eikä minulla ole mitään selsuaalisia traumoja. Ekalla kerralla ei jäänyt mitään tällaista ahdistusta. Mistä ihmeestä tämä voi johtua?

Vai olenkohan jotenkin kieroon kasvanut kun ajatus raskaudesta ja synnytyksestä ahdistaa enkä lapsena uskaltanut kertoa kellekkään kuukautisteni alkamisesta. Olen 24 jos sillä on mitään merkitystä.

Kommentit (6)

Vierailija

Ainahan se inhottaa, kun joutuu makaamaan siellä vieraan ihmisen edessä lettu levällään.

Eipä sille mitään voi. Onneksi siihen turtuu jonkin verran.

...

Koeta eritellä "pienetkin" asiat tuohon käyntiin liittyen, niin ehkä saat langanpäästä kiinni. Voihan gyneä vaihtaa helpostikin, jos homma ei ihan natsaa. Käyntien erilainen tuntu voi tietysti johtua myös omasta mielialasta, jos on jotenkin herkillä muusta syystä eikä pysty irrottautumaan tilanteesta sopivasti. Oliko mitä tapahtunut tätä ennen, vaikka parisuhteessasi? Mieti kaikki mielleyhtymät.

Vierailija

Olen 4kertaa alakautta synnyttänyt nainen. Silti minua inhottaa kaikki gynekäynnit.

Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia alapäässä, ei edes hiivaa. Luulen että se inhotus ja ahdistus tulee siitä kun joutuu koivet levällään olla lääkärin tutkittavana? Alapää on kuitenkin niin henkilökohtaista aluetta.

Omatkonstitkäyttöön

Itse tilanteeseen varmaan kannattaa keskittyä mahdollisimman vähän, vaan varata itselleen muuta ajateltavaa. Yrittäähän voi... Ehkä voisi jopa kuunnella kuulokkeilla jotain mieluista. Eikä liene kiellettyä ottaa vaikka jotain rauhoittavaa näitä tilanteita varten. Olisi varmasti kivempi, jos pää olisi vähän "pilvessä". Tulisikin kauppoihin sellainen pikkupullo ilokaasua arkikäyttöön. :D On se gynekin varmasti käynyt gynellä, ja mies urologilla.

Vierailija

En tajua miten tämä ahdistus tuli yhtäkkiä. Muistan vain sen tunteen kuinka nöyryyttävää oli maata se kapula alapäässä kun samalla gyne ronklaa ja kommentoi valkovuodon määrästä. Lisäksi minusta se tuntuu niin inhottavalta, tekee mieli repiä ne kaikki tavarat pois sieltä alhaalta.

No onneksi seuraavaksi vasta 3 vuoden kuluttua mikäli papa on puhdas.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat