Rappusiivoojien tapa siivota

Vierailija

Onkohan muilla?

Järkyttävä kolistelu, mopin? varrella osutaan raivoisasti kaiteisiin koko ajan, ihan hirveä meteli. Välillä siivoojat myös tuntuvat hakkaavan oveanikin :D No siitähän nämä kaikki talon koirat 'innostuvat' ja aloittaa välittömän haukun, herään uniltani.

Teen kolmivuorotyötä, joten tämä rasittaa. Tuntuu, että siivoojat käyvät vielä prkleen usein.

En haluaisi työtä tekevistä ihmisistä valittaa, mutta en nyt tiedä kuuluuko tuollainen kolina ja koirien provosointi normaaliin siivoustyyliin.

Mieheni luuli kerran, että pikkupojat hakkaavat kaiteita. Kävi karjasemassa ja kovaa. Loppui siltä päivältä metelöinti.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

No jos hyvin siivoaa myös reunat ja nurkat, niin väkisten meinaa moppi kolahdella vaikka kuinka varoisi. Voin jättää kyllä tulemattakin, mutta tuskin siitäkään tykkäisit.

Vierailija

Meillä käy rappusiivooja aivan liian harvoin ja sen kyllä huomaa, toisaalta meidän rapussa tuntuu asuvan myös joitain sottapyttyjä jotka tahallaan sotkee rappua ja hissiä, eivätkä korjaa "jätöksiään" pois :( ärsyttävää.

Meidän rappusiivooja tuntuu ottavan vain näkyvimmän lian pois, ja jättää pieniä sotkukekoja kuvittelemiinsa piilopaikkoihin joista ne ehkä häviää sitten seuraavalla käyntikerralla. Ja ennen kuin kukaan ehtii haukkua kyyläksi niin en todellakaan ole :D tuo toiminta on vain niin naurettavan läpinäkyvää. Ei rappukäytävässä ole edes mitään oikeita piilopaikkoja joihin voisi jotain roskakasoja sysätä oikeasti piiloon :D En oikeastaan siitä kolistelusta osaa sanoa, koska olen aina töissä siihen aikaan kun siivooja käy. Muutaman kerran ollut muilla asioilla ja hämmästynyt suorastaan kun nähnyt hänet, kuten "ai tänään on rappusiivouspäivä???" Kun ei siitä jäljestä oikein ota selvää milloin hän käy. Mutta tosiaan, en syytä yksistään siivoojaa, kun tiedän täällä asuvan myös niitä sotkupellejä.

Vierailija

Rappusiivoojana minua järkyttää kerrostalossa asuvat ihmiset jotka luulevat että ylläpitosiivouksella saa vanhasta uutta.

Auloissa ei vahingossakaan astuta matolle vaan paljaalle lattialle että jää jäljel.

Ovia ei tietenkään aukaista kahvoista vaan työnnetään auki lasista.

Hissin peiliä on pakko ihan vähä nuolaista, pussata, tai muuten vain työntää naama siihen.

Lattioista valitetaan kun ei kiillä. Samaan syssyyn sanotaan että ei ole varaa ottaa vahausta.

*peukku*

Vierailija

Meilläkin voisi käydä kolisteleva rappusiivooja. Nykyinen pelkää kaiteita ja nurkkia, joten portaista ja käytävistä on mopattu vain keskiosa, seinänvierukset ja kaiteiden alue on ihan ruskeanharmaana siitä lian määrästä.

Vierailija

Mua nimenomaan kiinnostaa, että onko sellainen koko siivouksen kestävä kova kolina ihan normaalia, ettei pysty siivouksessa välttämään jos haluaa siivota huolellisesti? Jotenkin tuntuu, että edellinen siivousfirma hoiti siivouksen hiljaisemmin, ehkä joo harvemminkin, mutta hiljaisemmin. Ja itse olin jälkeenkin ihan tyytyväinen..

ap

öö

Vierailija kirjoitti:

Rappusiivoojana minua järkyttää kerrostalossa asuvat ihmiset jotka luulevat että ylläpitosiivouksella saa vanhasta uutta.

Auloissa ei vahingossakaan astuta matolle vaan paljaalle lattialle että jää jäljel.

Hissin peiliä on pakko ihan vähä nuolaista, pussata, tai muuten vain työntää naama siihen.

Lattioista valitetaan kun ei kiillä. Samaan syssyyn sanotaan että ei ole varaa ottaa vahausta.

*peukku*

Kuka helvetti nuolee yleisiä peilejä? Tai ylipäätään: nuolee peilejä...

Vierailija

Kyllä välillä kolisee vaikka mitä tekis.mut hiljaa pitäisi yrittää olla aina :) kyllä meidän firmalle on soitettu että siivoojan pitää olla hiljempaa ja nykyään siellä talossa ihan hyshys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*peukku*

Kuka helvetti nuolee yleisiä peilejä? Tai ylipäätään: nuolee peilejä...

Sitä mietin itsekkin joka kerta. Varsinkin kun pyyhin peilit wc luutilla :D

Vierailija

Ensinnäkin, siivooja käy juuri niin usein kuin mitä hänen työnantajaltaan on siivousta tilattu. Toiseksi, hän siivoaa vain ne paikat ja vain niin kauan kuin on tilattu. Jos jää pölyjä jonnekin niin ei voi mitään - pyytäkää taloyhtiötänne tai vastaavaa tahoa ostamaan lisää siivousta.  

Olen ollut rappusiivoojana ja joissain taloissa ei yksinkertaisesti kuulunut siivota kuin "näkyvin lika" tms. koska vain sellaisen siivoaminen oli tilattu. Tai jos siivoamiseen varattu aika oli esim. tunti niin ei siinä ehdi puunata joka nurkkaa.

Mitä tulee kolisteluun niin käyttekö valittamassa lumiauran kuljettajallekin tai roskakuskille? 

Vierailija

Joissain taloissa on mitoitettu siivousaika niin tiukaksi, ettei ole varaa hissutella ja varoa jokaista kolahdusta. Tämän takia siivous ajoitetaan myös 7-15 aikaan, jolloin suurin osa ihmisistä on hereillä. Jos siis talollanne on hyvin tiukka siivousaikataulu, mutta tunnollinen siivooja, joka haluaa, ettei paska keräänny nurkkiin, tuo on ihan normaalia. Ja oveen saattaa vahingossa kolauttaa, kun yrittää kaivaa kiviä ja muuta paskaa, jota jää oven alle rakoon.

T, rappusiivooja

Vierailija

Meillä ainakin oli hiljaista kun yksi päivä lähdin kotoa ja tuossa tasanteella oli nelinkontin afrikkalainen siivoojamies puhaltamassa jotain sinne hissikuiluun siitä pienestä raosta. Siivoaakohan hän kaikki kerrokset noin puhaltaen?:D

Ihan siistiä täällä on oli tapa mikä hyvänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin oli hiljaista kun yksi päivä lähdin kotoa ja tuossa tasanteella oli nelinkontin afrikkalainen siivoojamies puhaltamassa jotain sinne hissikuiluun siitä pienestä raosta. Siivoaakohan hän kaikki kerrokset noin puhaltaen?:D

Ihan siistiä täällä on oli tapa mikä hyvänsä.

Ei vissiin ole kovin tiukka aikataulu tuolla tyypillä :D

Olen nimittäin joskus tehnyt noita siivoushommia ja hyvä kun ehti siivota edes pakolliset saati että olisi alkanut puhallella roskia pois nurkista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eipäs yleistetä!!

Samaa mieltä. Mutta meidän taloyhtiössä tosi "äänekäs" rappusiivooja. Käy kaksi kertaa viikossa ja onneksi tiedän milloin. Paukuttelee ja hemmetin kovaa... Olen vuorotyössä ja laitan silloin korvatulpat, ei eläimiä. Opetetaanko tälläistä, kun opiskelevat ammattiin? Siistijöitä hollilla? En siis arvostele vaan ihmettelen, omassa työssänikin paljon petrattavaa:).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat