Vaihdoin eilen talvirenkaat alle. Mites muilla?

Vierailija

Kitkat alle kumpaankin autoon, toiseen ihan iskemättömät upouuden kumit.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vielä tarvetta. Etelä-Suomi.

Viisi astetta oli aamulla pakkasta. Jossain saattoi hyvinkin olla jäätä tiellä.

t.turkulainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan nyt viikonloppuna kitkat alle katsastuksen takia mutta kun leima on saatu niin kesärenkaat vielä takaisin.

Miksi ihmeessä kesäkumit enää takaisin, jos talvirenkaat on kitkarenkaat?!?

Yöpakkaset ovat jo alkaneet eteläisimmässäkin Suomessa.

Jos vaihdat toiset renkaat katsastukseen, niin syy lienee se että kesärenkaat on jo laittomat sliksit.

Vierailija

Lapissako asut?

Mä lähdin aamu kuudelta ajamaan 80 kilsaa autoa, ulkona yli -5 astetta pakkasta eikä tiet olleet liukkaat. 

Vaihdan vasta sitten, kun tulee oikeasti liukkaat kelit. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapissako asut?

Mä lähdin aamu kuudelta ajamaan 80 kilsaa autoa, ulkona yli -5 astetta pakkasta eikä tiet olleet liukkaat. 

Vaihdan vasta sitten, kun tulee oikeasti liukkaat kelit. 

Eikö se ole sitten jo vähän myöhäistä kun huomaat että oli liukas kohta ja auto on katollaan ojassa... tosin siinähän ne renkaat on hyvä vaihtaa, ei tarvi edes tunkkia.

turkulainen

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.turkulainen

Miten sitä jäätä tulee, jos on ihan kuivat tiet eikä taivaalta tule mitään? Aamukosteus niitä teitä ei niin paljoa liukastuta, että talvirenkaat tarvis olla.

T. Myös turkulainen

Vierailija

Toiseen autoon vaihdettiin eilen talvirenkaat, sillä lähdetään sitten liikkeelle jos keli näyttää siltä ettei enää kesäkumeilla pärjää. Tällä hetkellä siis pärjätään yhdellä autolla, siksi tällainen järjestely.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.turkulainen

Miten sitä jäätä tulee, jos on ihan kuivat tiet eikä taivaalta tule mitään? Aamukosteus niitä teitä ei niin paljoa liukastuta, että talvirenkaat tarvis olla.

T. Myös turkulainen

Kyllä minulla vaan vähän rengas sutasi aamulla kotikadulla, oli vissiin vähän kuuraa.

Vierailija

Nyt on niin kuivaa säätä, ettei oo liukasta, vaikka olis pakkasta. Eilen Keski-Suomessa oli -6 kun lähdin aamuviideltä liikkeelle. Ei ollut yhtään liukasta. Syyslomareissu ainakin tehdään vielä kesärenkailla. Yleensäkin siinä marraskuun vaihteessa vasta on tarvinnut vaihtaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.turkulainen

T. Myös turkulainen

Kyllä minulla vaan vähän rengas sutasi aamulla kotikadulla, oli vissiin vähän kuuraa.

Sulla on paskat renkaat. Kyllä se sutasee missä vaan jos on ihan sileät kumit tai ei hanskaa kytkintä jos on manuaalivaihteinen auto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.turkulainen

T. Myös turkulainen

Sulla on paskat renkaat. Kyllä se sutasee missä vaan jos on ihan sileät kumit tai ei hanskaa kytkintä jos on manuaalivaihteinen auto.

Tai jos on liukasta. Meidän kadulla on hitokseen puunlehtiä ja ne oli aamulla tosi liukkaita, aivan kuurassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt on niin kuivaa säätä, ettei oo liukasta, vaikka olis pakkasta. Eilen Keski-Suomessa oli -6 kun lähdin aamuviideltä liikkeelle. Ei ollut yhtään liukasta. Syyslomareissu ainakin tehdään vielä kesärenkailla. Yleensäkin siinä marraskuun vaihteessa vasta on tarvinnut vaihtaa.

Nyt on ollut kuivaa, mutta ensiviikolla voi olla jo vähän eri tilanne.

Kitkoilla ajavan ei tarvitse odottaa talven yllättämistä, vaan voi itse yllättää itsensä ja vaihtaa talvikumit alle hyvissä ajoin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat