Mä olen raskaana, rv 9-10 nettilaskurin mukaan, mutta hössötys ei kiinnosta. Onko muita?
Käväisin odottajat-palstalla ja tulin saman tien pois. Siellä ollaan jotain 6:lla raskausviikolla ja jo maha paisuus niiiin kauheasti...
Itse en ole jaksanut edes neuvolaan soittaa vaikka kohta pitäisi. Iloinen olen toki raskaudestani mutta en jaksa yhtään hössöttää, osittain siksi että mitään kummempia oireita ei ole. Haluan vaan käydä töissä, harrastaa liikuntaa ja valmistautua vauvan tuloon ihan rauhassa. Kyllä sitä hössöttää ehtii vielä monta kuukautta...
Kommentit (17)
Ja niin iso asia vauvanodotus on, että suon jokaiselle oikeuden hössöttää niin paljon kuin sielu sietää! Ei niihin kaikkiin odotuspinoihin kannata tunkea jos ne ei omilta tunnu.
" hörähtänyt" mitenkään. Olen nyt 20rv ja edelleenkään en käytä/omista mammavaatteita. Musta lastensaannista on tullut liian monille tällä hetkellä pätemiskanava, jolla pyritään oikeuttamaan oma olemassaolo. Erittäin huonoin tuloksin.
Lapsia on tullut ja mennyt maailman sivu, mielestäni on naurettavaa pitää niistä niin suurta " ääntä" .
varmaan vauvan synnyttyä viimeistään sinäkin hössötät.
Mutta kertoohan sekin, että heillä on aikaa pinoutua lukemattomia kertoja päivässä, siitä että sitä oikeaa elämää (työtä, harrastuksia, parisuhdetta) ei juurikaan ole, kaikki energia käytetään vauvahössäämiseen.
Kuten joku aiemmin vastasikin, harvassa ne hössöttäjät ovat. Suurin osa käyttäytyy hillitymmin. Kukin taplaa tyylillään, sinun ei tarvitse hössöttää, mutta anna toki muiden tehdä niin, jos haluavat :)
tällaiset ap:n kaltaiset on niitä joita ei vauva kiinnosta, vielä vähemmän lapsi sitten isompana :(
Vierailija:
tällaiset ap:n kaltaiset on niitä joita ei vauva kiinnosta, vielä vähemmän lapsi sitten isompana :(
Hössötyksessä ei ole mielestäni mitään vikaa, en vain oikein ole sisäistänyt sen tarkoitusta. Pitäisikö minun nyt ruveta valittamaan keksittyjä kipuja, pingottaa mahani palloksi ja vaikka vähän yökkiäkin osoituksena siitä, että välitän tulevasta lapsestani?
Raskaudestani olen onnellinen mutta en takuulla ala terrorisoimaan ympäristöäni vinkumalla joka ikisestä mahan nipistelystä. Maalaisjärjellä pääsee hyvin pitkälle. Minulla on kuitenkin elettävä elämä, en aio jäädä istumaan kotiin ja odottamaan että alkaisi hössötys kiinnostamaan. Lapsi otetaan ilolla vastaan kun se syntyy.
jos sinulla ei ole huono olo niin hyvä juttu. itse olen olllut raskaaana 4 kertaa ja erittäin huonovointinen. siinä on naurut kaukana ja jos mulla olisi ollut nappi mistä raskausoireet voi kääntää pois niin arvaa viisi kertaa olisinko tehnyt niin??
aika ylimielinen asenne sinulla on jos kuvittelet että pahoinvointi ja pingottuneisuus ja mikä ikinä on vaan äitien keksimää puppua että saisi hössöttää. huomaa ettet paljoa tiedä vielä asioista.
toisekseen hössöttävät ihmiset eivät mielestäsi kai voi harrastaa liikuntaa kun sinun tekstistäsi päätellen voi joko hössöttää tai harrastaa liikuntaa. sen lisäksi en usko että olet kovin sinut raskautesi kanssa jos " haluat vaan käydä töissä ja harrastaa liikuntaa"
Vierailija:
Olen nyt 20rv ja edelleenkään en käytä/omista mammavaatteita.
Odotan toista lastani rv 24 ja olen käyttänyt mammavaatteita jo kuukausia. En yksinkertaisesti mahdu muihin vaatteisiin tai ne näyttävät päälläni törkeiltä. Ei kai iso ja aikaisin kasvava maha tee ihmisestä hössöttäjää?
kun esim odotin tätä kuopustamme samalla hoitaen kolmea vielä suhteellisen pientä lasta niin kuvitteletko todella että jotenkin olin toivonut ja nautin suuresti kun leikkipaikalla yhtäkkiä laatta lentää...
Vierailija:
sen lisäksi en usko että olet kovin sinut raskautesi kanssa jos " haluat vaan käydä töissä ja harrastaa liikuntaa"
Aha. Nyt kaikki plussanneet äkkiä pois työpaikoilta ja lenkkipoluilta makaamaan sohvalle. Ette taida olla kovin sinut raskautenne kanssa kun haluatta elää normaalia elämää.
Raskaus on invalidisoiva sairaus, siitä tulee tehdä mahdollisimman suuri numero ja lopettaa kaikki arkirutiinit heti positiivisen testin jälkeen!
että joko teet 50-tuntista työviikkoa ja sen lisäksi rehkit salilla joka päivä, mahasi ei kasva lainkaan ja kukaan ei edes huomaa sinun olevan raskaana, sinulla ei ole mitään vaivoja ja vielä tuntia ennen synnytystä hoitelet tehokkaasti työasioita kuntopyörääsi polkien.
TAI: heittäydyt sairaslomalle heti plussatestin jälken ruikuttaen kaikkia todellisia tai kuviteltuja vaivoja, et pysty enää kauppakassiakaan kantamaan ja paisut valtavaksi valaaksi kahden tunnin sisällä plussatestin tekemisestä.
Mustavalkoisuutta parhaaseen av-tyyliin.
minä nimenomaan sanoin että mielestäni voi hössöttää ja silti käydä töissä ja harrastaa liikuntaa. Ap:n tekstissä silmiin ja korviin pisti että hän haluaa VAIN harrastaa liikuntaa ja käydä töissä, eli kuulostaa ihan siltä kun vauva olisi aivan paskan yhdentekevä. kun olen pahoinvoinneista päässyt niin olen harrastanut liikuntaa (pakostikin noiden lasten kanssa), olemme käyneet matkoilla ja töissäkin olen ollut.
Odottajien palstat on tarkoitettu niille, jotka haluavat vertaistukea ja kyllähän se höpötys voi joskus mennä liiallisuuksiinkin. Suotakoon se oikeus heille, ihan siinä missä sinäkin voit olla hössöttämättä.
Itselläni raskaus ei todellakaan ole sujunut vaivattomasti ja nämä keskustelupalstat ovat olleet mitä parhainta tukea.
Toiset vain suhtautuvat asioihin eri tavoin. Jos et halua hössöttää, älä mene näille palstoille.
Ja mitä neuvolaan tulee. Suosittelen soittamaan pikaisesti. Alueista riippuen heillä voi olla hyvinkin täyttä, eikä aikaa saa ihan pienellä varoajalla ja viikot voivat heittää yllättävästikin (vaikka olisikin säännöllinen kierto). Esim. jos haluaa mennä np-ultraan, se on luotettavin vain tietyillä viikoilla ja jos et ehdi saamaan aikaa siihen mennessä, se siitä sitten.
Ei neuvolaan soittaminen ole hössötystä; se on itsestään ja pikkuisesta huolehtimista.
Tottakai täältä löytyy niitä, jotka kaipaavat enemmän " vertaistukea" ja heistä on hauska jakaa kaikki yökkimiset ja kipristelyt muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Jos siulla ei ole paha olo, niin ole vain onnellinen.
Itse olen voinut vallan mainiosti koko raskauteni ajan ja harrastanut liikuntaa ja minulla on jopa toimiva parisuhde. Silti kun netissä surffailen, niin minulla on myös aikaa käydä pinoutumassa. Ihan kiva tietää miten muut voi ja miten vauvan tuloon suhtaudutaan monella eri tavalla.
Itelläni oli myös pitkän aikaa fiilis, etten viitsi hössöttää, enkä tee sitä mielestäni vieläkään, mutta en myöskään ala vähättelemään raskauttani.
Et sinä nyt niin erikoinen tapaus ole. Se on aika pieni joukko, joka raskaudesta " hössöttää" .