Kaveri tietää keskenmenostani, silti hehkuttaa omaa raskauttaan. :((((
Ärsyttävää, mutta kun en kehtaa sanoakaan, etten välittäisi nyt kuunnella hänen masuasukkinsa möyryämisiä.
Kommentit (18)
niinhän se on iloinen ei saa omasta raskaudestaan olla jos joku lähipiirissä on kokenut keskenmenon tai kärsii lapsettomuudesta. myöskin silloin on hyvä pitää turpansa kiinni jos joku on yrittänyt ja kk pitempään raskautta kuin sinä..
Ja se hän ei mitenkään tarkoita etteikö saisi olla iloinen omasta raskaudestaan mutta normaalilla empatiakyvyllä varustettu ihminen kyllä tajuaa kenelle iloaan kannattaa hehkuttaa.
Ja kun kyseessä vielä on ihminen, joka on kokenut keskenmenon ja ottanut sen vieläpä raskaasti, niin ei ymmärrä...
Kysyin, koska ajattelin, että jos siitä vaikka jo pitkän aikaa, esim. useampi vuosi, niin kaverisi ei ehkä edes tajuaisi, miten kipeä asia se voi vieläkin olla.
Olen tosi pahoillasi puolestasi... Ja vois toi kaverisikin vähän koittaa hillitä sun seurassasi, vaikka ihana asia hänen raskautensa onkin.
Kai hän saa iloita ja sinun pitäisi tukea häntä. Miksi hänen pitäisi masentua ja sinun " Onnettomuutesi" takia? MIeti vähän mitä kirjoitat!
sama kaveri on itse saanut keskenmenon ja ottanut sen raskaasti. Nyt kuitenkaan ymmärrystä ei riitä kun toiselle on käynyt samoin... Kenen tässä sitten pitäisi mennä itseensä?
Minäkin olen saanut kaksi enkä niitä kauheasti surenut, ei kaikki vaan ota niitä niin kuolemanvakavasti.
ystäväsi ei välttämättä ymmärrä mistä skitsoilet.
Hän ei sen " sumun" läpi voi käsetellä muitten tunteita. Kaikille ei vaan taito riitä siihen. En minäkään olisi voinut surra yhtään mitään muitten ongelmia kun 6keskenmenon jälkeen viimein näytti hyvältä! Se on niin suuri asia ettei siinä edes välttämättä parhaan kaverin murheita pysty miettimään! Ei se silti tarkoita sitä ettei ap:n kaveri olisi pahoillaan! Hän ei vaan pysty nyt suremaan mukana!
Mikä pakko on hehkuttaa just keskenmenoaan surevalle? Eikö hänellä ole ketään muuta kenelle hehkuttaa?
Vierailija:
Minäkin olen saanut kaksi enkä niitä kauheasti[u] surenut[/u], ei kaikki vaan ota niitä niin kuolemanvakavasti.ystäväsi ei välttämättä ymmärrä mistä skitsoilet.
Totta kai kaveri on iloinen raskaudestaan, mutta on tahditonta HEHKUTTAA raskauttaan sellaiselle, jolle on aivan äskettäin tapahtunut keskenmeno. Hehkuttaa voi muiden kanssa, ja olla tukena menetyksen kokeneelle.
Ihan totta, ota etäisyyttä. Kaverisi ei onnenhuumassaan nyt ymmärrä eläytyä sun tilanteeseen, aika näyttää, riittääkö luottamusta ja empatiaa, kun tilanne rauhoittunut.
Mun mielestä sä voisit sanoa tälle kaverille, että sulle on nyt kova pala kuunnella hehkutusta tai vertailua, että haluat surra suruasi rauhassa. Kerro omista tunteistasi ja jos voit, niin sanot, että olet iloinen hänen puolestaan, vaikka et jaksakaan iloita. JOS siis kaveri on tämän arvoinen ja ymmärtäisi. Jos ei, niin anna olla, pidä etäisyyttä.
Pakkoko sitä raskautta on hehkuttaa siinä surevan ihmisen luona joka just on menettäny sen mistä toinen hehkuttaa... En ymmärrä...
Eikä se että km kokenut ei jaksaisi kuunnella masuasukin möyryämisjuttuja tarkoita sitä etteikö hän olisi iloinen tai että hän toivoisi kaikkea hyvää tuolle vauvalle..
Ollaan ihmisiä kuitenkin kaikki ja molemminpuolinen huomioonottaminen ois ihan asiaa...
Kyllä ihmisellä pitäisi sen verran olla empatiakykyä, että tajuaisi pitää jonkin aikaa matalampaa profiilia vauvahehkutuksissaan. Eikä se tarkoita sitä, etteikö raskaudesta saisi puhua tai iloita, mutta alituinen hehkuttaminen on aivan eri asia.
Sinä tiedät hänen raskaudestaan mutta silti ilmeisesti suret hänelle keskenmenoasi, voihan asian ajatella näinkin päin. Ei se, että hän on onnellinen raskaudestaan tarkoita sitä että ei olisi surullinen sinun keskenmenostasi.