Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on itse sairaana ja lapsi on sairaana, saako puoliso jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta? (ov)

Vierailija
30.01.2006 |

Ollaan yksivuotiaan kanssa molemmat kaameassa flunssassa, itse sairaslomalla. Tietäisiköhän kukaan teistä, onko mun miehellä oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, kun itse olen kotona? Ei nimittäin ole oikein lapsenhoitokunto...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaan töissä, ihan yksityisellä puolella. Eli siis mieheni voi jäädä kotiin hoitamaan sairasta lastamme, jos itse menen niin huonoon kuntoon, että en voi lasta hoitaa. Pitää kyllä varmistaa vielä miehen työnantajalta... Kiitos kaikille!

Vierailija
2/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin umpilisäkkeen poistoon kun meidän vauva oli 1kk ikäinen. Mieheni täytyi tietenkin jäädä poikaa hoitamaan mutta ei siltä ajalta palkkaa saa. Hän piti pekkasia ja muistaakseni 1-2 palkatonta vapaapäivää. Lopuksi " minun sairasloma-ajaksi" meidän täytyi mennä mummolaan. Onneksi äidilläni oli kesäloma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tosiaan niin, että palkattomalle pitäisi jäädä?!? Onpa tämä Suomen järjestelmä tosi hieno... -ap-

Vierailija
4/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun toimittaa lapsen sairaslomatodistuksen ei tarvitse esittää todistusta, että puoliso ollut töissä. Mutta jos olet kotiäiti, niin sitten miehen vapaa on palkaton. Palkalliselle sairaan lapsen vapaalle voi jäädä vain jos myös puoliso on kodin ulkopuolella töissä tai opiskelemassa.

Vierailija
5/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona vanhemman lapsen kanssa, kun olin sairaalassa nuoremman kanssa, sai palkan siltä ajalta, tämä siis yksityisellä puolella, jos on kunnan tai valtion leivissä, tuskin saa palkkaa.

Vierailija
6/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päiväksi hoitamaan alle 10 v. lasta täydellä palkalla.

Vierailija
7/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee myös puolison tiedot eli työpaikka, osoite yms., voivat tarkistaa asian soittamalla sinne, jos epäilevät. Mitäs kotiäidin työpaikaksi siihen laitetaan? Lisäksi tarvitaan myös lapsen sairaslomatodistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi