Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärillä kauhisteltiin kun jätin 14.v yksin kotiin...

Vierailija
28.01.2006 |

ja siis ihan tosi juttu.

Käytin illalla kuuden aikaan pikkuveljeä päivystyksessä sairaalassa korvatulehduksen takia. Kysyin vastaanottovirkailijalta, että mitenkähän pitkät jonot on, kun toinen poika on yksin kotona.

Hoitaja kauhistui että " Minkäsikäinen poika siellä kotona on yksin?"

Vastasin, että se on jo 14.v. Niin se nainen EDELLEEN kauhistunut ja sanoi että " Ensi kerralla jos joudutte lähtemään tähän aikaan illasta esim.lääkäriin, niin hommaatte HOITAJAN kotiin lapselle" .

Olin ihan et " MITÄ!" Ja pojan ikä tuli varmasti selväksi, ei voinut kuulla väärin!

Tuli kyllä ihan siinä sen eukon kauhistellessa sellainen olo, et oisin jättänyt lapsen heitteille. Ja harmi kun oisin älynnyt kysyä, et miten nämä samanikäiset ja nuoremmat lapset, jotka pyörii ilman vanhempia iltaisin kaupungilla???

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin 14-vuotiaana koko viikonlopun yksin kotona, vanhemmat landella, jonne ne enää suostunut lähtemään. Hyvinn meni.

Vierailija
2/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on itse ylisuojeleva äiti. Olisi aika omituista, jos ei tuon ikäinen muutamaa tuntia yksin selviäisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä hoitajan kommentissa ei ollut mitään ihmeellistä. Itsehän ap kyseli ajoista ts. sitä, kuinka kauan hänen 14-vuotias poikansa joutuu olla yksin. Ja jos kerran _äitiä_ pojan yksinolo mietityttää, niin tokihan hoitaja kehoittaa seuraavalla kerralla hankkia hoitajan... Päivystyksessä kun saattaa kestää kauankin.

Ajatteleeko kukaan muu näin??

Vierailija
4/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 15-vuotiaana kolme viikkoa yksin kotona kun vanhemmat oli matkoilla enkä halunnut lähteä mukaan. Kaikki meni hienosti, nautin omasta rauhasta, välillä oli joku kaveri yötä seurana, enkä todellakaan pitänyt bileitä tai tehnyt muutakaan päätöntä.

Vierailija
5/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se hoitaja kuuli oikein, kun toistin että kyseessä on 14.v, et kyllä se pari- kolme tuntia yksin pärjää. Mut kauhistunut se silti edelleen oli ja mulla pyöri päässä jo vaikka mitä, esim. et soittaa lastensuojeluihmisille tai muuta vastaavaa.

Ja täällä kun vielä kysellään, et voiko 5.v jättää yksin kotiin (esim.kauppareissun ajaksi)

Vierailija
6/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kyse oli satunnaisista parin tunnin pakkotilanteista.

Muistan vain nauraneeni, että jos asuisimme Kanadassa, vanhempani joutuisivat selittämään tekojaan sosiaaliviranomaisilla.

Itse tein näitä " lastenhoitokeikkoja" erittäin mielelläni.

Vierailija
7/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olis voinu kutsua kavereita kylään siinä parissa tunnissa ja olisivat ehtineet juoda itsensä aivan päihtyneeseen tilaan. Tolla menolla siitä pojasta tulee rikollinen ennen kuin ehtii täysi-ikäiseksi. Tai sit se olis saattanu löytää tulentekovälineitä. Olis voinu palaa koko talo poroksi.

Miettikää nyt vähän, mitä teette!

Vierailija
8/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sehän olis voinu kutsua kavereita kylään siinä parissa tunnissa ja olisivat ehtineet juoda itsensä aivan päihtyneeseen tilaan. Tolla menolla siitä pojasta tulee rikollinen ennen kuin ehtii täysi-ikäiseksi. Tai sit se olis saattanu löytää tulentekovälineitä. Olis voinu palaa koko talo poroksi.

Miettikää nyt vähän, mitä teette!

Vierailija
9/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut naapureidenkin lapsia jo 13 vuotiaana ja yhden perheen äiti teki ravintolassa keikkavuoroja joskus viikonloppu iltaisin/öisin, joten pääsin kotiin yleensä joskus 3-4 maissa YÖLLÄ. Oli muuten kiva työ, 7 maissa sinne ja 9ltä lapset nukkuivat ja itse sain herkutella ja katsella leffaa. (varasivat minulle aina jotain hyvää syötävääkin) Sitten leffan jälkeen nukuin sohvalla kunnes perheen äiti tuli kotiin ja herätti ja maksoipa vielä =D

Vierailija
10/10 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä jo 14-vuotias hoitaa, nuorempiaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä