nimet jota ette missään nimessä laittaisi lapsellesi
mitä ovat teidän mielestä ne kauheimat lasten nimet mitkä ootte kuulleet ja ette laittaisi niitä lapsilenne missään nimessä.
tässä minun muutama inhokki nimi tytölle: etti, moona, aava, rita, lola, henni, ruusa, aamu, heta, miira ja pojile: manne, okko, iivari, joose, manu, erno, oula, matteus, usko, veli.
Kommentit (56)
Tytöt:
synnove, yvonne, sylvia, ylva, myrna (en pidä y-kirjaimesta)
merkityksen takia: norma
malin, majlis (viittaa molemmat ranskan ja englanninkielellä suureen pahantahtoisuuteen)
Pojat:
Panu, Sampo, Sampsa, Pasi, Pertti, Elmo (näitä en osaa perustella, rumat äänteet)
merkityksen takia: Erkki, Yrjö, Jorma
SiiS Jasmin, Janette ja Janica...on mulla vielä yksi J-alkuinen. Mulle on yksi lysti mitä muut nimistä ajatetlevat, mulle ne on ne maailman kauneimmat. Itse en pidä vanhahtavista nimistä, mutta eipä se mun ongelma olekaan, mitä muut lapsilleen nimiksi antavat.
Niin tai näin, aina se on jostain väärinpäin.
lapsen syntymää. Lapsi syntyy ja hän ei olekaan yhtään Topiaksen näköinen vaan ilmiselvä Veeti? Ja teillä ei Veeti ollut edes listalla mukana.
Meillä kävi näin ihan eri nimillä kylläkin kuin mitä esimerkissä on.
Tällainen ketju on jokseenkin turha... Älytöntä pyrkiä epäsuorasti loukkaamaan toisia ihmisiä heidän nimiensä tai lastensa nimien perusteella. Jälleen osoitus siitä, että jotkut ihmiset eivät kehity koskaan koulukiusaajaa kummemmiksi.
Laura
Sauli
Lauri
Valtteri
Tommi
Kimmo
Otso
Ilmari
Okko
Juuri näin! Tuonkaltaisen ajattelutavan soisi lisääntyvän. Ja nämä ihmiset täällä pitävät itseään sivistyneinä. Sivistyneet ihmiset eivät arvostele toisten nimivalintoja, eikä tee laaja-alaisia johtopäätöksiä pelkästään asuinpaikan, nimen tai koulutuksen perusteella.
Vierailija:
Juuri näin! Tuonkaltaisen ajattelutavan soisi lisääntyvän. Ja nämä ihmiset täällä pitävät itseään sivistyneinä. Sivistyneet ihmiset eivät arvostele toisten nimivalintoja, eikä tee laaja-alaisia johtopäätöksiä pelkästään asuinpaikan, nimen tai koulutuksen perusteella.
vaikka kyse on makuasiasta. Mä en henkkoht ole ikinä tykännyt noista Janica, Jesmina, Jasnikasina -nimistä. Ja niin kuin tästä keskustelusta näkee, ei moni varmaan laittaisi mun poikani nimeä omalleen. Mutta musta se on hyvä nimi, en loukkaannu. :)
Vierailija:
mitä ovat teidän mielestä ne kauheimat lasten nimet mitkä ootte kuulleet
janica, jessica, roni,kalevi, reijo,reino, seppojne.. irmeli, riitta, kaija, taija, meiju, maiju,jari, kari,kalervo, yrjö,kuuno, esa, annikki, leevi....voi niitä riittää!
Minttu, Viivi, Eevi, Sara, Oona, Aada
Tiia/Tia, Kiia/Kia, Piia/Pia, Neea/Nea, Miia/Mia yms.
Ella, Milla, Salla, Hilla, Molla, Malla yms.
Jenni, Janni, Jenna, Janna, Jonna, Hanna, Henna yms.
Pinja, Minja, Tinja, Tinka, Minka, Inka yms.
Atte, Veeti, Eetu, Jere, Niko/Nico, Toni, Jesse, Rasmus, Roope, Leevi, Santtu, Aatu, Jesper, Jasper...
jne. jne.
Näitähän nyt riittäisi. Nämä nyt vaan oli mielessä, kun ovat enemmän taikka vähemmän suosittuja tällä hetkellä. Sinänsä ei ole mitään suosittuja nimiä vastaan. Rakastan niinkin tavallisia nimiä, kuin Maria, Anna, Sofia, Elina ja Emilia...
siinä aikaseltaan top-lista, joilla lasta voidaan paiskata. Kaikki nimiä, joihin liittyy odotuksia lapsen luonteesta tai muita tyttö/poika-asetelmia.
perheen toivo
suvun helmi
alentavaa ja seksististä
lisäisin vieli veeti, leevi ja sampo pojista, nämä kun on monen suosikkeja enkä todellakaan ymmärrä miksi.
Erno, Miro, Mici, Nico, Jere, Olle, Jorma, Kai, Keijo, Reijo, Jyrki, Jyri, Onni, Veli, Sulo, Kari
Charlotta, Viveka, Viola, Katariina, Kira, Kyra, Kia, Pia, Piia, Niina, Nina, Satu, Sisko, Lahja, Kerttu, Lahja, Janitta, Janita, Jennica, Jenni, Jenniina, Janniina, Jenna, Janna, Jenca, Jessica, lähes kaikki J-alkuiset " uudet" muoti villitykset, Pinja, Kikka, Kukka, Orvokki, Päivyt
Sampsa, Sampo, Riina, Ronja, Roope, Matias, Kiira.
Roi, Riku, Jere,Roni (kuulostavat kaikki saksanpaimenkoirien nimiltä...)
Teuvo, Teppo,Aimo,Yrjö,Uolevi,
Jessica, Janette, Veera , Nico, Niko(liikaa nykyään)