nimet jota ette missään nimessä laittaisi lapsellesi
mitä ovat teidän mielestä ne kauheimat lasten nimet mitkä ootte kuulleet ja ette laittaisi niitä lapsilenne missään nimessä.
tässä minun muutama inhokki nimi tytölle: etti, moona, aava, rita, lola, henni, ruusa, aamu, heta, miira ja pojile: manne, okko, iivari, joose, manu, erno, oula, matteus, usko, veli.
Kommentit (56)
Tytöille en ymmärrä tätä Janica-Jennica-Janette-villitystä
sillä mulla tulee veet-vaahto mieleen, ajan sillä pillukarvani.
Niko/Nico, ei tarvitse edes perusteluja....
Ja sitten suomalaisväännökset, jotka on väkisellä väänneetty suomeksi suomalaisuus-buumin aikana ei niin monta vuotta sitten,
eli mm.
Wilhelmina ---> helmi, miina
Reinholdt---> raimo
Gertrud ---> kerttu
Adolf ---> aatu
tykkään alkuperäisistä, ne kunniaan mongerruksien sijaan, kiitos.
Sylvi, Laura, Iida, Impi, Lempi
sekä kaikki c- ja d-nimet (tuossa jo 1 tulikin).
Syynä voi olla esimerkiksi se, että työkaverilla on parempi palkka ja hän on kauniimpi. Työkaverin tytön nimi on Liisa. Päätän siis inhota Liisa-nimisiä.
kuin se, että jokaisella yli 30-vuotiaalla tyhjäpäisellä pimulla on joku luoja ties kelle tehty reppana-lapsi nimeltä nico.
sitten nicoa kiusataan koulussa, nico-parka.
terveisin juuri näitä nicoja ainakin 50kpl tunteva.....
Paska jätkä. :)
Ihan nimenä en mäkään tykkäisi näistä Janicoista yms. Mutta ymmärrän kyllä, että meidän pojankin nimi voi olla jonkun inhokki, se on näitä pahamaineisia pappanimiä. ;)
Eivät vain ole minun makuun. Tarja on hieno nimi; tulee Tarja Turunen mieleen.
joista oli eilen illalla myöhään keskustelu. Siis niitä, mistä opettajat täällä sanoivat, että ovat jo opettajien silmissä oletettuja häiriköitä. Eli siis huonossa sosiaalisessa asemassa olevat laittavat lapselleen hienolta kalskahtavan nimen. Niitä taisi olla ainakin jotain Nico ja jessica. En muista muita. Paljon niitä oli. Kaikki jotain Suomessa uusia. Opettajat olivat oikein pitäneet kirjaa ja oletuksensa pitivät paikkansa. Perinteisiä nimiä antavat vanhemmat kunnioittavat perinteisiä arvoja ja niissä lapsissa oli paljon vähemmän häiriköita. Poikkeuksia aina löytyy.
Siis nämä lähiönimet kärsivät inflaation ja niitä aletaan pitää huono-osaisten niminä. Tämän vaikutelman sain.
Tunnen parikin tyttöä/naista, jolla tämä nimi. En ikinä itse antaisi, koska nimi on kansainvälisesti yleisemmin miehen nimi, se on äänteellisesti töksähtävä ja karkea, ja kaiken lisäksi tarkoittaa latinaksi vihaa.
Mitään muotinimeä, sillä nykypäivän muoti on huomispäivän vanhanaikainen. Ajattomat nimet parhaita. Kiintoisa tuo juttu, että Jessicat ja Jeminat yms. ovat vähäosaisten lasten nimiä.
nimeä, missä on vierasperäisiä kirjaimia, kuten c. (Siis lähiönimiä.)
janica ja nico-tyyppiset, victoria ym kuninkaalliset, jasmin ym. julkkikset
Kaikki Mico, Nikot, Mirat, Millat, Jannikat, Jessicat, menee kyllä niin kovaa ohi..
Mun nimeä ei olekaan tullu. En ole tainnu huomata vielä missään " huono nimi" -ketjussa =)
nimi ylitse muiden on Tiina. Yrjö, Jorma yms. ja Matti, Pekka ja Maija tyyliset tylsät nimet eivät myöskään saa varauksetonta ihailua. Tosin esimerkiksi suvussa kulkevana voisin jonkun Matin tai Maijan toiseksi tai kolmanneksi nimeksi laittaakin...
Tatu, Miro, Jenni, Leevi, Joel, Sanna, Reko, Laura, Saara, Eetu ja Simo.
c-nimet on hirveitä! Mitä teeskentelyä! Kuten myös monet niiden alkuperäisnimistä. Itse sen sijaa pidän tosi ns. vanhanaikaisista. Tosin kyllähän Nikollakin on pitkät perinteet mutta silti se on tosi out. Myös Miiat, Piiat, Tiiat, Kiiat ja Neeat olivat ne sitten yhdellä tai kahdella vokaalilla ovat yök. Ikinä en laittais myöskään Johannaa, Marikaa, Päiviä tai Hannaa. Hanna on sinällään kyllä ihan sievä, mutta tunnen yhden tosi tollon sen nimisen.
uula, danny, pieta, tanja, uuno, mari, petja, yrjö, lyly, erkko, vertti, into, ym...