Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua: Kun rasva alkaa kirveltää atoopikon ihoa ja lapsi huutaa niin

Vierailija
22.01.2006 |

pitääkö vaihtaa voidemerkkiä vai mikä on kyseessä? miten estää kirvely?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan riittää Basan 2, joka on kevyempää, mutta aika tuhtia sekin. Lipolan, Ceralan ja Aqualan ovat liian kevyitä. Rasvaa kunnolla, niin että lapsi näyttää lumiukolta hetken aikaa, jos iho on kovasti kuiva. Meillä perusvoiteen kulutus on hirmuista, mutta itse olen huomannut, että tuo ylettömän runsas rasvaaminen on paras apu. Suihkutellaan vain pari kertaa viikossa, mutta tämä on yksilöllistä. Joskus iho vähän tulehtuu, mutta itse olen valinnut sen harvemmin pesemisen. Rasvaan lapseni 2 kertaa päivässä kunnolla.

Vierailija
2/38 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä, jolta itse niitä ostin kertoi että monet asiakkaat ovat käyneet läpi apteekin rasvat ja kun ei ole apua ollut ovat vihdoin ostaneet näitä vuohenmaitotuotteita ja tulevat tyytyväisinä ostamaan lisää. Kannattaa siis kokeilla näitäkin ennakkoluulottomasti! Ja huom: tilan emäntä on itsekin atoopikko :)

http://www.kaivolantila.net/tuotteet.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittava lääke, joka muunmuassa poistaa kutinaa. Välillä ei saanut antaa lapsille ollenkaan, ajat muuttuu. Vanhin atoopikko lapsi 22v, eli kaikkea on tullut nähtyä. Peruna aiheutti meillä pahimmat oireet, samoin kaikki proteiini pitoinen ruoka, rasvoja vaihdeltiin ripeässä tahdissa, aina iho herkistyi jollekin. Kun käytte seuraavan kerran lääkärissä, pyydä näyte rasvoja, niillä niitä on paljon. Voi koittaa mikä sopii, ettei mene taas rahat hukkaan. Voimia teille!

Vierailija
4/38 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän noita keskirasvaisia, kuten Novalania ja tummansinistä ApoBasea. Söin ennen raskautta kutinaan setiritsiiniä, joskus myös Ataraxia. Ei ole helppoa atoopikon elämä. Nytkin kädet niin haavoilla että ihmiset luulee että meillä on kissa. :/

Vierailija
5/38 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös aikuinen atoopikko saanut samanlaisen ohjeen ja pesee joskus maitokaupan Erisan-kosteusvoiteella. Toimii hyvin.

Meidän atoopikkomme myös kävi ravintoterapeutilla. Suosittelen sitäkin. Ohjeet olivat todella yksityiskohtaisia, emmekä ihan kaikkia noudattaneet, mutta sieltä sai paljon hyviä vinkkejä.

Vierailija
6/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on jo sen verran iso, että kun sanoo, että kirvely johtuu juuri siitä, kun iho kaipaa voidetta niin kipeästi, niin jaksaa odottaa sen menevän ohi. Ja aika pianhan se ohi meneekin.

Kirvely muistuttaa minuakin siitä, että vaikka välillä on parempiakin vaiheita, niin voitelun pitää olla säännöllistä.

Vierailija
7/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä, meillä myös aqualania.

Vierailija
8/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisella Bepanthenilla, eli sillä rasvaisemmalla.

Se ei niin kovasti keirvele, kuin muut.

Kokeilkaa sitä, tietty kun iho on paremmassa kunnossa, kannattaa käyttää " kevyempää" versiota.

Yksi passaa yhdelle, toinen toiselle. Mutta meillä näin.

Vierailija
9/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se kirvely on vaan merkki siitä, että rasva tosiaan vaikuttaa ja toimii. Pienen lapsen on tietysti vaikea tätä ymmärtää.

Vierailija
10/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa rasvaa koska ei ole iholle hyväksi joka päivä suihkutella?

Vierailija
11/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa ole mitään logiikkaa.

Vierailija
12/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitää rasvata heti suihkun jälkeen eikä vasta vähän myöhemmin. Suihkun jälkeen iho ei ole vielä liian kuiva, joten rasvakaan ei kirvele. Mutta jos odottaa, niin iho ehtii alkaa " halkeilemaan" , jonka jälkeen rasva menee " halkeamiin" , ja se on se mikä kirveltää.

Vierailija
13/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kelan tukea just näistä rasvoista lääkärin määräyksestä koska " tarkoitettu pitkäaikaisen ihosaurauden hoitamiseen" Pitäiskö vaihtaa tykkänään toinen rasvaisempaan? Ja mitä suosittelet?

Entä Hydrolan kosteuttava geelivoide?

T.ap

Vierailija
14/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin iho olis tulessa, ihan. Ja kun iho on pahimmillaan niin vain Ceridal ihoöljy ei kirvele. Eli kannattaa kokeilla, mun ihon pelastus!

Vierailija
15/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat suositukset menee niin, että suihkutella pitäisi päivittäin, koska lika ja bakteerit ovat atooppiselle iholle pahempaa kuin vesi. Nämä varmaan ovat vähän sellaisia asioita, että kuka haluaa mitäkin uskoa...

Vierailija
16/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just bakteerien vuoksi että nopea suihkuttelu vaikka päivittäin ja sitten kylpyyn vaan kerran viikossa.

Mutta kummasti ei vaan joka päivä muista suihkutella.

T.Ap

Vierailija
17/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile esim. Abobase punaista, tosi rasvaista tai sitten just noita öljyjä, ne imeytyy tosi hyvin. Noi sun käyttämät on tosi vetisiä. Käytäthän tulehtuneeseen (punainen ihottuma) runsaasti kortisonia? Ei siihen ihottumaan auta tavallinen rasva, jos ei päivässä parissa rauhoitu. Kunnon kuuri!

Ja paljon laitat rasvaa? Rasvaa pitää laittaa niin, että läntit lapsen valkoiseksi. Mä en vitsaile, just allergia ja ihosairaalasta sain ohjeet lapsen rasvaamiseen, hoitaja näytti kädestä pitäen!

Vierailija
18/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä ainoa, mikä ei yhtään kirvele on tuo ceridalin öljy! Bepanthenia ollaan myös paljon käytetty, ja kesällä riittää usiemmiten kevyemmät rasvat, esim. aqualanit on kivoja. Tosi kiva on tuo ceridalin sumutepullo, ei tarvi niin hirveesti rasvailla!

Vierailija
19/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla antamatta koska menee ohi pian. Vai alkaako kirvely yöllä uudelleen?

Nyt lapsi nukahti kyllä jo.

T.Ap

Vierailija
20/38 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalifiilis tarttuu joka aiheeseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi