Mitä olette sanoneet lapsille näistä kerjäläisistä?
Oletteko puhuneet lasten kanssa kerjäläisistä joita on ainakin Helsingissä. Mitä lapsille pitäisi kertoa heille? Varsinkin jos lapsi sanoo "annetaan tuolle rahaa" ja kun järki sanoo, ettei sitä rahaa saa antaa kerjäläisille niin miten kertoa se lapselle?
Kommentit (9)
olen sanonut, että jotkut joutuvat taistelemaan siitä, että saa ruokaa.
Käyppä antaa sedälle tuo 5 €, että saa leipää pöytään.
Eikö jo järki sano sen verran, että todella köyhät eivät pääse tänne asti tulemaan kerjäämään. Kuten jo aiemmin oli sanottu, kaiken takana on mafia, joka kerää surkimusten näköisten kerjäämät rahat. Koko toiminta on häikäilemätöntä hyväksikäyttoä.
Niin kauan, kuin hyväuskoiset jakavat rahaa näille röyhkimyksille, niin kauan mafia jatkaa esim. lasten kaappamisia, ja kouluttamista kerjäläisiksi/varkaiksi jne.
Älkää siis tuhlatko ropojanne näille, vaan suunnatkaa apu rehellisten järjestöjen kuten Unicefin tms. kautta!
... eikä anneta, vaan ostetaan me näillä meidän rahoilla jotain tosi kivaa, mennäänkö lelukaupan kautta kotiin?"
Mutta neuvon kyllä sitten kun se aika tulee ettei anna rahaa. Kouluissa olevat nälkäpäivät kiellän myös, sillä tiedän minne ne rahat oikeasti päätyvät. Jos haluaa auttaa, siihen on olemassa parempia väyliä. Toisekseen, meillä ei juuri ylimääräistä rahaa ole ja se mitä annetaan hyväntekeväisyyteen, meneekin suoraan kotimaisille perheille (esim. ostetaan lahja tai pari jouluna siihen yhteen keräykseen ja lahjoitetaan pieni summa kodittomille eläimille).
maailmankaikkeuden ranking. Ylimpänä on rikas ihminen, sitten keskiluokkainen, sitten köyhä, sitten eläimet ja lopuksi kerjäläiset...
ja lahjoitetaan pieni summa kodittomille eläimille).
No, meille eläimet ovat tärkeitä emmekä usko perinteiseen "nokkimisjärjestykseen" joka oikeuttaisi ihmisiä olemaan ylimpänä kaikissa tapauksissa. Se summa jolla avustamme eläimiä ei ole todellakaan suuri ja lisäksi kys. paikka pyörii vapaaehtoisvoimin. Eivät siis ainakaan mafian avustamana ;).
Onko koira arvokkaampi kuin hämähäkki? Entäs mikä on kissan ja kilpikonnan suhde? Mihin kohtaan ihminen sijoittuu?
No, meille eläimet ovat tärkeitä emmekä usko perinteiseen "nokkimisjärjestykseen" joka oikeuttaisi ihmisiä olemaan ylimpänä kaikissa tapauksissa. Se summa jolla avustamme eläimiä ei ole todellakaan suuri ja lisäksi kys. paikka pyörii vapaaehtoisvoimin. Eivät siis ainakaan mafian avustamana ;).
olen sanonut, että niiden takana on mafia ja ne kerjäävät rahaa. Olen myös sanonut, että kyllä he pystyvät työhön, jos vain haluavat.
Sitten olen sanonut, että jossain Intiassa on sitten kerjäläisiä, jotka todellakin ovat niitä köyhiä, että niitäkin on, mutta ei täällä.