Herääkö miehesi vauvan kanssa yöllä?
Eli kiinnostaisi kuulla, miten muilla huonosti nukkuvien vauvojen yöelämä sujuu.
Itse pääsääntöisesti valvoin (valvon) ja heräilin itse kolmen lapsen vauva-aikana öisin kun vauva itki. Nyt tämän kolmannen lapsen kohdalla olin vauvan ollessa noin puoli vuotias niin puhki etten enää jaksanut nousta öisin raivoamatta. Tajusin et on pakko mennä eri huoneeseen nukkuu itse ja miehen valvoa lapsen kanssa. Tämä tehtiin, mutta mies on sitä mieltä et tää on jotenki ihan poikkeuksellista. Eli hänen mielestään ja tuttavistaan ei kukaan isä herää vauvan vuoksi yöllä jos käy töissä.
Kokemuksia?
emmi
Kommentit (10)
että minä herään niin kauan kun on yöimetys käynnissä, ja sen jälkeen mies hoitaa hommat. Minä siis valvon ensimmäiset 9 kuukautta ja mies seuraavat vuodet.
Kolme lasta mennyt tällä sopimuksella.
Minulle yöunet olivat niin tärkeitä, että mies suostui ilomielin hoitamaan vauvaa öisin. Hänen kun oli helpompi saada unenpäästä uudelleen kiinni. Ja toinen, mistä sovimme, oli että mies sai työpäivän päätteeksi ottaa päikkärit, että jaksoi sitten yön heräämiset.
tiedän tapauksen jossa isä myös valvoi niin hän pyörähti päästään. Meillä mies heräsi öisin valvomaan sitten viikonloppuisin ja minä sitten otin ohjat aamulla kun olin nukkunut hyvin ja mies sitten nukkui aamupäivisin.
että mä imetin, mutta mies sitten kanteli koliikki-itkujen ajan sekä vaihtoi vaipat. Mä siis vaan imetin. Päivisin sitten hoidin vauvan kokonaan.
vaan hoiti lasta ja minä vedin tirsat että jaksoin valvoa yöllä
esikoinen alkoi nukkua täydet yöt 5 viikon okäisenä, joten kukaan ei heräillyt.
keskimmäisen kanssa heräilin minä (mies todella satunnaisesti).
kuopuksen kanssa on heräilty molemmat, mies jopa enemmän kun minä.
hoitamaan jumaloimaansa vauvaa, mutta vauva oli sitä mieltä, että karvanaama yöllä ei käy
Niin. Jokainen tilanne on erilainen. Meillä minä olen se, jolla "kilahtaa" jossen nuku. Ja meidän tilanteessa oli huomattavasti helpompi estää "kilahdus" tuolla, että mies heräsi ja nukkui päikkärit. Ja hänen päivittäinen unimääränsä on muutenkin paljon vähäisempi kuin minulla. Ja minä en pysty nukkumaan päikkäreitä.
Mutta jokainen perhe tekee, niinkuin parhaakseen näkee. Ja paljonhan näissä on keskusteluvaraa, suuntaan ja toiseen.
ihan yksinkertaisesti kun mua ei saa hereille kirveelläkään... lykkäsi kuulemma paidan alle pariksi minuutiksi ja sit unet jatkui.. mulle ei jäänyt siitä paljoa muistikuvaa...
edelleen herää aikaisemmin aamulla lasten kanssa ja mä vaan koisin.. joskus tunnen siitä huonoa omaatuntoa, mutkun mua ei saa hereille... kyllähän hän nyt tietty koti-isänä saa vetää päikkärit.
Ja jossain vaiheessa kun olin ihan poikki, mies hoiti yöheräämiset kokonaan. En imettänyt enää silloin.