Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi käyttää hajustettuja pesuaineita?! ov

Vierailija
17.01.2006 |

Oon itse käyttänyt aina hajusteettomia ja vielä allergiatestattuja pesuaineita, vaikkei allergioiden yms. takia olisi pakkokaan. Ihmetyttää, miten osa ihmisistä kestää pesuaineiden voimakkaita hajusteita!?

Usein kirpparilta ostetut - juuri pestyt ja puhtaat - vaatteet tuoksuvat niin niin voimakkailta, että on pakko pestä heti uudestaan. Toki mielelläänhän ne muutenkin pesisi itse.. Paitsi ehkä joitain Reimatecin tms. vaatteita ei mielellään pesisi turhan takia. Tuuletuskaan ei tunnu auttavan! Ja tuoksu on niin voimakas, ettei meinaa samassa huoneessa pystyä olemaan! Ilmeisesti tuoksuja käyttävät eivät itse edes huomaa?

Turhat ja ylimääräiset kemikaalit ja tuoksut ovat lisäksi ihan ylimääräistä kemikaalirasitusta niin lapsille kuin aikuisillekin. Paljonhan puhutaan nykyään näistä jopa hormonien tavoin vaikuttavista kemikaaleista!

Ihmettelen!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana nuuhkutella puhdasta, pesuaineelle tuoksuvaa pyykkiä. Puen mielelläni päälleni vaatteet, jotka tuoksuvat selvästi puhtaalta kuin ei miltään. Ei kaikki ole allergisia tai muuten yliherkkiä tuoksuille.

Vierailija
2/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kun pyykki tuoksuu hyvälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Ei kaikki ole allergisia tai muuten yliherkkiä tuoksuille.

[/quote]

Vierailija
4/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu: vesi on hyvää, kun se ei maistu millekään - muulle kuin raikkaalle ja kylmälle.

Entäs tuo kemikaalikuormitus -asia? Ootteko sitä miettineet?!

Vierailija
5/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään käytän pikkuisen myös hajustetta sisältävää pesuainetta. Yleenäs pistän puolet miniriskiä tms. ja puolet Arielia. Minusta Arielissa on melko mieto tuoksu. Tuoksun avulla erotan helpommin, että mitkä vaatteet on pesty ja mitkä ei!

Mutta pesuaineissa on valtavasti eroja, tuoksussa siis. Omo tuoksuu minusta tosi voimakkaalle, samoin Comfort, jonka tuoksu on jotenkin tunkkainen.

Vierailija
6/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoksuu pesuaineelle... omoa ihana.. minun pittää aina haistella puhtaita pyykkejä..

Vierailija
7/7 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso osa ihmisistä saa todella pahoja hengitysvaikeuksia sun muita oireita tuoksuista ja hajusteista. Miksi heitä saa terrorisoida? Tupakointia rajoitetaan eikä ketään saa pahoinpidellä, silti voimakkaita tuoksuja käyttämällä saa häiritä ketä vaan. Kauheaa minusta. Moni ei edes pysähdy miettimään koko asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan