Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMIPALLOJEN TIISTAITURINAT***

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Matilda O.

Mulle sanottiin neuvolassa, ettei seuraavissa raskauksissa vauva kiinnity välttämättä ollenkaan ennen synnytystä. Mullakin vauveli riehuu ja pyörii vielä joka suuntaan mahassa ja kuitenkin kohdunsuu on sentin auki. Kyllä se hyvinkin voi vähän kypsytelläkin.

Älä siis vaivu epätoivoon!

Noora

Vierailija
22/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa ei kumpikaan edellinen ole kiinnittynyt ollenkaan ennen synnytystä. Kummaltakin on pitänyt kalvot puhkaista ennenkuin ovat päässeet edes laskeutumaan. On kaiketi sitten sen verran sitkeämmät kalvot! Mut kumpikin synnytys on alkanu säännöllisillä supistuksilla, esikoinen rv 39+2, kuopus 40+2. Eikä muuten ole tämäkään vauva päässy alaspäin vielä ainakaan, enkä edes usko laskeutuvan. Sillä kai ne mun sf:t onkin taivaissa. No torstaina ehäkä viisaampi tämänkin suhteen kun on lääkärillä käynti siellä poliklinikalla.

Annunen 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää täältä Oulusta! Pakkasta n. 15 mutta kova tuuli ja liukkaus tekee ulkona kulkemisen epämiellyttäväksi.

Kävin juuri neuvolassa. Vauva on laskeutunut lantioon ja pää kiinnittynyt, sf mitta oli 34. Mahassa pinkeä olo ja alakylkiluukipua silloin kun on ollut paljon pystyssä. Onneksi laskettu aika alkaa olla jo lähellä! Neuvolassa käynti on nyt viikon välein, tällä viikolla on lisäksi kaikkea muutakin menoa, 5-vuotiaan lääkäri ja nla sekä isompien lasten hammaslääkäria ja harrastusta.

Eipä tässä ihmeitä, hitaasti lyllertäen eteenpäin!

Preludi ja rummuttaja 37+6.

Vierailija
24/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisko joku valaista ensikertalaista, että mitä se tarkottaa ja onko sillä merkitystä synnytyksen kannalta?

kävin tänään neuvolassa ja sf-mitta hieman pienentynyt, samoin paino laskenut ja terkkari paineli alapäätä niin maan penteleesti. totesi vauvan pään kiinnittyneen? sitä ilmeisesti oma gynenikin viime viikolla tarkoitti, kun sanoi vauvan pään olevan valmis.

kiva,kun ei paikat ole pehmenneet eikä auenneet, höh.

neuvolassa seuraava kontrolli ens viikolla, mutta täti sanoi ettei tarvi ilmotella, jos oonkin synnyttämässä. sanoin, etten kai nyt vielä, eiköhän tää synny vasta helmikuun puolivälissä....

nyt tuli paniikki, mitä jos herra päättääkin tulla jo vaik ens viikolla, hui.

meillä ei edelleenkään ole sänkyä, hoitopöytää, ammetta, vaippoja tai vaunuja. oujee!

nyt pitää vissiin ryhdistäytyä ja ruveta patistamaan tota miestä toimimaan. se ku keskittyy vaan vaalipropagandaan tällä hetkellä...

tääl on ihan kaamee ilma, kova tuuli ja lumimyräkkä. onneks ei enää tänää tarvi kotoa poistua:)

vointeja kaikille, ja kuumettako se meinas fillaroida?polje munkin puolesta;)

nyt sohvalle, kun tuol massus käy taas niin kova melske. yöllä taas meinas hermot mennä herran hikkaan, just kun olin saamas ite unenpäästä kii. ihanaa.

sakura ja hikkapöllö 37+4 (tai sit jo 38...)

Vierailija
25/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitä pääsi pikkuisen aikaisemmin tänne lukemaan kuin mitä eilen... jotenkin " rasittaa" kun tuo mies on kotona (saikulla to saakka) kun oli jo tullut niin hyvät rutiinit viikolla päiviin niin nyt ne on sitten sekaisin... No, saatiinpahan ainakin jotain hyödyllistä tehtyä tänään, laitettiin vauvan tavaroita paikoilleen, nyt pitäis olla kaiken valmista paitsi SÄNKY!!! No, ei siinäkään kauan mene, vaikka onkin tuo äippäpakkauksen päällinen puoliksi tekemättä, kun vaan sais jostain intoa tehdä sen loppuun saakka... Ja sitten pitäis vielä silittää vauvan vaatteita, jos jaksaa...

Vauva on pitänyt koko päivän aerobic-jumppaa, ainakin kyljet ja ylävatta on kipeä, kun tulee potkuja koko ajan. Kävin eilen työpaikalla moikkaamassa, työkaverit sanoi että maha on laskeutunut jo tosi alas, mutta terkka ei taasen sanonut mitään, mutta huomaan sen kyllä olostani että on laskeutunut kun ei enää niin paljon ahdista iltaisin kuin mitä vielä viikko sitten... Vaikka sf-mitta olikin kasvanut. Viikon päästä on käynti polilla, saa nähdä minkä kokoinen kaveri sieltä on tulossa... Toivottavasti ei mikään jättiläinen.

No, nyt täytyy vissiin mennä tekeen pöperöö jotta jaksaa vähän aikaa...

Yo_larvanto ja Mann@ eikös se tapaaminen olekin to klo 14 Kauppakeskus Optellin kahvilassa? Varmistelen vaan että olen oikeaan paikkaan tulossa... Toivottavasti muitakin Hämeenlinnalaisia tai lähistöllä asuvia pääsis mukaan...

napero ja masukki 36+5

Vierailija
26/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli kyllä levotonta levottomampi viimeyö. Menin muka sänkyyn jo 20.30 tarkoituksena nukkua ku väsytti. Valvoin eka pari tuntia itekseni kun ei uni tullu, nousin kutomaan itkuhälyttimeen lämmikettä (joo aika epätoivoista..), sitten alko tyttö heräiullä itkien, tunnin aikana heräsi itkemään ainakin 15 kertaa että suuhun sattuu. 12 aikaan alkoi joulupukin tuoma kassakone soimaan täysillä lasten huoneessa enkä saanut sitä hiljeneen niin nakkasin pihalle. Sitten hyppäs ukko pystyyn, Syömään. Päätin itekki yhen aikaan mennä syömään kun ei uni tullu. Virhetikki. Alko närästään niin että piti nousta pystyyn taas. kasasin sohvatyynyistä itelle puoli-istuvan asennon sänkyyn ettei koko maha tuu suuhun. Tyttöki kömpi keskelle joskus kahen maissa. Välillä itkeskeli. Ja esikoinen kuulosti tekevän unissaan kastiketta johon laittoi isoon ääneen jalapenoja =) No, joskus neljän maissa vissiin lopulta nukahin ja heräsin puoli kuus kun mies lähti töihin. Aamu menikin sitten sohvalla silmät ristissä, pistin tytölle filmin pyörimään ja makasin pari tuntia kun sain pojat kouluun. Viimeyön jälkeen tuntui kyllä siltä että nyt tämä vauva voisi pikkuhiljaa alkaa tulla mahanahkan tälle puolelle. Mies meinas, että siitäkös ne unet paranee. Ainakin oma olo paranee. Ärsyttää kun ei voi syyä mitään, vesikin närästää ja tuntuu ettei henki kulje. Tuun hulluksi jos ei tämä synny laskettuun aikaan mennessä. Mistään sukkapuikoista ei ole tietoakaan täällä, puukoista puhumattakaan, että tokkopa tuo vielä on ulos tulossa.

Sori...Oli pakko purkaa. Niin paljon kun tätä raskautta toivoinkin, mutta pikkuhiljaa alkaa olla aika kypsä tähän touhuun. Kaikenlisäksi pelottaa vauvan koko...Tuntuu että varpaat tulee kosta suusta ulos kun jokapaikka on niin täynnä tätä vauvaa.

matilda 37+1

Vierailija
27/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kävin hakemassa vähän tietoa tuolta vauva-puolelta unipusseista ja bongasin sinut jostain vanhasta pinosta. Teitkö itse unipusseja? Missä lehdessä se ohje oli? Ja jos vaan kehtaat käy vilkaisemassa näyttääkö se lähellekään samanlaiselta kuin Mollavauvan fleecepussi...

http://www.mollavauva.fi/?sivu=unipussi&PHPSESSID=ca22199b1d4bf610a4620…

Annunen 37+1

Vierailija
28/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut näistä viesteistä...

Kaikilla on ilmeisesti samat ongelmat: särkee, vihloo, pissattaa eikä saada millään nukuttua vaikka olisimme kuinka väsyneitä.

Onneksi ei ole kuin ihan muutamaa viikkoa enää niin sitten vasta se kunnon rumbaa alkaa... ;)

Minäkin kaivasin mittanauhan esiin. Ei näyttänyt kuin 116 cm. Eka raskauden ( synynyt 12/04 ) aikana oli isompi maha.

En voi kirjoitella sen enrmpää kun pikku-tyttö haluaa olla äidin sylissä justiinsa nyt...

Fia 34+4

Vierailija
29/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin viimeisessä suuri käsityö lehdessä on ohje vauvan unipussista sellainen fleece päällysteinen vetoketjulla.. huomenna olisi tarkoitus hakea kankaat että pääsevät hupu ja lupu hyvin höyhensaarille " ristii kätensä" ennakkoon

tikunen

Vierailija
30/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nordenskjold:

Kaalilaatikko, mites se torstai. Otetaanko aamu- vai iltapäiväpalaa Taysin kahviossa?

Jos sulle passaa niin iltapäivä vois olla parempi! Onneksi mulla ei ole huonoa oloa (koputan puuta), mutta kyllä sen huomaa jos kovin pitkään keikkuu pystyssä. Ajattelin TAYSista yrittää Veskaan, jos kävis kattomassa vieläkö sieltä löytyisi pieniä vauvanvaatteita alennuksesta. Kattoo mikä on olo, mutta tosiaan pieni välipala siinä tekee terää.

Mää laitan sulle mailia niin sorvataan tarkemmin sitä tapaamista.

KL

Vierailija
31/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion kohta lähteä ulos kävelylle! Täällä ei toivottavasti ole kadut (siis ainakaan noi pääkadut) lovin liukkaita. Puistossa oli kyllä pari jäistä kohtaa, joissa pitää olla aika varovainen. Poika jätti tänään tokan kerran elämässään päiväunet väliin. En kyllä toisaalta ihmettele, kun herättiin aamulla vasta klo 10... Huomenna on mulla aamulla klo 8 neuvolalääkäri ja sen jälkeen lähdetään sinne sairaalaan pojan ekaan kontrolliin. Mun äiti tulee aamulla meille, kun en viitsi poikaa ottaa tonne omaan lääkäriini mukaan. Kiva vaan mun äidille, kun joutuu lähteä kotoaan joskus klo 7 siksi, että tulee poikaa tunniksi hoitamaan. No, tulee sitten meidän seuraksi sinne sairaalaankin. Ai niin, unohdin eilen kirjoittaa, että mäkin olen jo äitiyslomalla. Edelleen olen kateellinen teille, jotka odotatte ekaa lastanne ja saatte oikeasti lomailla näin äitiyslomalla. Täällä ei paljon lomailla ton 2,5 v pojan kanssa...

ANNUNEN: Mä tein sen unipussin siitä Suuri Käsityökerho-lehdestä. Oisko ollut viime vuoden vika numero. Tein tosin hihattoman ja siinä on trikoota vuori ja päällikangas flanellia. Edessä on vetoketju. Eli vähän eroaa siitä Mollavauvan unipussista. Kunhan ehdin kangasostoksille, teen toisen unipussin fleecestä. Ja siihen meinasin tehdä ne hihatkin, jotka siinä Käsityökerho-lehden mallissa oli.

VYÖTÄRÖNYMPÄRYS: Just kyllä söin makaroonilaatikkoa, joten tulos ei ole välttämättä ihan luotettava. 103 cm näytti mittanauha. Musta maha on silti edelleen aika pieni, vaikka onkin jo 6 cm suurempi kuin esikoisesta suurimmillaan.

Nyt hetkeksi TV:n ääreen ja sitten sinne kävelylle...

T:Fassiloora rv 35+2

Vierailija
32/32 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo torstai kello 14. Ja mä en nyt sitte tyttöä otakkaan mukaan kun ei päiväunettomat päivät vielä sovi pikkuiselle. Isukki on siihen aikaan kyllä jo kotona niin pystyn yksin tulemaan..

Torstaihin siis.