Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISTEN TIISTAIPINO**

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Nasuli:[/b]

Juu, minähän se. Epäilen kyllä vahvasti sitä yliväsymystä syyksi. Nyt kun vielä tuppaa noita rintaraivareita olemaan, se hermostuu vielä enemmän, jos yritän vaikka tissillä rauhotella. Ennen tissi tehos vaivaan ku vaivaan ;). Sama juttu oli ennen päikkäreitä, siis se [b]rautakanki-ilmiö[/b], mutta sata kertaa lievempänä. Toivottavasti sama ilmiö ei tänäå iltana toistu tai tuo meidän hiljainen sinkkumies-naapuri kerää kimpsut ja kampsut ja muuttaa jonnekin rauhallisimmille seuduille. (Mh:eet just vastakkain ja lastenhuonetta vasten sillä oh ja Eemil nukkuu mun kans makkarissa (mies onkin nukkumassa tytön kans lastenhuoneessa ;D) ) Voi raukkaa, sääliksi käy ;-P!

[b]NikkeH:[/b]

Meidän Eemil omistaa kaljun ympyrän takaraivollaan. Viihtyy myös selällään, vaikkakin kovasti jo yrittää kääntyä. Vielä ei kuitenkaan pääse kuin kyljeltä kyljelle liikkumaan. Tosin nyt sillä on semmonen kumma tapa, että nostaa itsensä kantapäillä ilmaan siten, että takaraivo ja kantapäät on maassa ja sillälailla pääsee aina pois jumppamatolta. Ihme venkula, ei kumma, että tukka kuluu ;-D.

[b]vaimo75[/b]:

Meillä Eemilillä on ulkona body ja potkarit tms., sukat, kypärälakki, lakki, tumput ja fleecepuku. Nukkuu vaunuissa vaunujen pehmeässä kantokopassa (kopan läppä ei ole paikallaan!), jossa on äp-pussi ja sitten jalkapeite eli ei kovin paljoa ulos meillä ainakaan vaatetta tarvi. Joskus olen erehtynyt tuota enemmän laittamaan päälle, niin se on tuskastunut ja huutanut hikisenä vaunuista pois. Silloin ei edes nuku kuin max 45min, kun tavallisesti n.2tuntia.

Sulla on varmasti ihan sopivasti vauvalla päällä, kun nukkuu noin hyvin. Silloin jos kätsyäis voisit miettiä pitääkö vähentää/lisätä. Meillä ei ainakaan nuku,

jos ei ole

tyytyväinen vaatekertaan :).

Sitte niistä Gefilus-kapseleista (Basic). Meillä Eemil on täysimetyksellä ja minä syön itse 2kapselia/pv. Tuo on rauhoittanut pienen vatsan. Tosin alussa jouduin antamaan sille 2kapselia/pv (PLUS), että saatiin maha kunnolla (!) rauhoittumaan. Nyt en niitä enää anna, kun niitä on niin mielettömän vaikee saada ä-maidon kanssa alas. Mutta Eemilhän niitä saa kyllä nyt koko ajan, minun kauttani. Meillä ei juuri niitä masuitkuja ole *

kopkop*

ollut sen jälkeen kun Gefilus otettiin käyttöön, lukuunottamatta eilistä rautakanki-iltaa ;))). [b]Suosittelen, että annat vauvallesi niitä edelleen.[/b] Niitä pitäisi syödä [b]kaikkien ihmisten[/b] joka päivä, sillä ne parantavat vastustuskykyä sekä rauhoittavatja tasapainoittavat vatsan ja suoliston toimintaa, ne ovat vain HYVIÄ BAKTEEREITA!!! Niistä ei ole mitään haittaa, joten turvallisin mielin Gefilusta ostamaan :).

[b]RELA-TIPOISTA[/b]:

Meillähän Eemilin elämä oli alussa yhtä itkua, luulin jo, että koliikkia pukkaa. Aloitin nuo relat ja itkut sen kun jatkuivat. Luin sitten imetystukilistan sivuilta, että nuo relat saattavat olla itkun aiheuttaja, koska sis. mm. auringonkukkaöljyä ja kookos- ja palmuöljyä! Tuon vuoksi niistä luovuin ja vaihdoin Gefilukseen ja nyt ollaan tyytyväisiä kayttäjia ;). Relaa anna joka pv. sitten tuolle neidille.

[b]Anopeista[/b]:

Onpas kurjia anoppeja :(. No, ei mulla itellanikään ole sieltä hehkeimmästä päästä, mutta toimeen tullaan kun harvoin nähdään ;). Ei ole siis tarttenu koskaan yhteen ottaa, mutta sitten kotona saatan miehelle siitä nurista :D.

Mutta eipä muuta tällä erää, mihinkähän [b]Emppu[/b]-madonhäätäjä on hävinnyt???

*Vallu kera nukkuvan Eemilin*

Vierailija
22/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että kaverisi vauva voi hyvin! Onnea heille ja suojelusenkeleitä pikkuisen elämään!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin äsken Minean kanssa rokotetutkimuksessa, nyt siis toinen käynti. Viime käynnin jälkeen molemmat rokotuskohdat turposivat ja neiti huusi ja kiljui todella kovaa. Onneksi Panadol auttoi kipuhin heti. Nyt jännityksellä odotellaan, että mitäs tällä kertaa tapahtuu... Mites BEIBI teillä, eikös teilläkin ollut eilen toinen käynti vai muistanko ihan väärin?

Onpas teillä ilkeitä anoppeja, ANNU ja JOHANNU. En ymmärrä, että miten jotkut voivat edes olla tuollaisia ja sanoa sellaisia kauheuksia toisille ihmiselle. Toivottavasti molemmat katuvat käytöstään edes jossain vaiheessa.

Meillä Minea nukkuu yöllä 11 - 12 h, päivällä ehkä yhteensä jotain 5 -6 h, joten kokonaissaldoksi tulee 16 - 18 h. Varmaan ihan sopiva määrä unta, joskus tietty nukutaan enemmän ja joskus vähemmän. Tämä päivä näyttäisi siltä, että nukutaan enemmän...

Onnea MERITÄHTÖSELLE kauniista Riia-nimesta :)

Nyt pitää kyllä mennä syömään. Minea nukkuu vielä turvakaukalossa rokotusreissun jäljiltä.

Kivaa tiistaita kaikille!

-piipi ja Minea-

Vierailija
24/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne pääse pinoutumaan kun vasta tähän aikaan :-O

[b]Valluska:[/b] Meillä Pinja kans välillä reuhuaa jäykkiksenä, kun on yliväsy. Ihan mahdotonta! Mutta sit kun tosissaan nukahtaa niin nukkuu aika kivasti (useimmiten) :)

Voimia sinne kaksvuotiaan taltuttamiseen.. minä äsken just taistelin tuon meidän viikarin kanssa... ;D

[b]Nasuli:[/b] Hih, mä olen kanssa omasta mielestä hassun mallinen. Pyllyssä ja reisissä ehkä vähän liikaa (+ tuo masunröllykkäinen..) Miehelle kyllä kelpaan tällaisena, ei se ihan ruipeloista tykkääkään, mutta en mä omasta mielestä hirmu hehkeä ole alusvaatteisillani... ;)

[b]Omat mitat:[/b] Eli kuten tuossa jo mainitsinkin, niin ois kiva pikkuisen saada ylimääräistä pois.. en nyt pidä itseäni liikalihavana, mutten ole ihan tyytyväinenkään. Enkä täysimettävänä millekään tehodieetille ala, mutta just kaikki ylimääräiset naposteltavat pitäs jättää pois (karkit, keksit, sipsit jne). Muuten aion syödä kunnon ruokaa kuten ennenkin, no ehkä annoskokoja vois koittaa hillitä, vaikka kuinka ois herkkusapuskaa ;D

[b]Coppola:[/b] Sulle jo eilen illalla kirjoitin, mutta mihin lie sekin tekstinpätkä kadonnut :-/

Joka tapauksessa harmi sitä negaa :( Vaikka toisaalta varmasti oli helpotus ettet vielä raskaana ollutkaan, niin kyllä sitä kuitenkin aina pettyy, kun ei tulos olekaan [color=red]kaksi punaista viivaa[/color]...

[b]SIT SIIHEN LOKALAISTEN OMAAN LAIHISRYHMÄÄN:[/b]

Aattelin että pidetään se täällä meidän omassa pinossa, ettei tarvi sen kummemmin alkaa moneen pinoon kirjoitteleen. Tässähän se samassa menee mukavasti :) Ja kun se on sellasta vähän rennompaa painonpudotusta/kiinteytystä, niin ei varmaan tarvii sen kummemmin siitä tehdä numeroa. Kunhan itsellä pitää mielessä, mikä on tänhetkinen paino, ja mikä suunnilleen ois tavoitteena. Tai ei sitä tavoitettakaan välttis tarvii. Pääasia että tuetaan täällä toisiamme ja koitetaan tsempata pysymään " kaidalla tiellä" :D

Voinhan mä vaikka sit tänne meitin omaan pinoon tehdä jonkinlaisen " listan" meistä jossa lähtöpaino ja tavoitepaino näkyy. Ja sen jos laittas vaikka aina maanantai-pinkkaan nähtäville?! Siis siihen vois tulla tämänhetkinen paino, tavoitepaino, ja sitten aina " maanantaipaino" lisäksi, niin että näkee miten homma edistyy.. Ihan miten haluatte! Tai sitten tosissaan vaan niin, että mitään lukuja ei oo nähtävillä, mutta niitä voi aina kertoa kun on onnistunut painoa pudottamaan (tai jos sitä on vastaavasti hyökkinyt liikaa kropan kimppuun :-/ )

No hiukka on sekava selostus, mutta kai te jotain tajuatte :D Äänestetään nyt eka vaikka, että tehdäänkö lista vai ei. Ja jos tehdään niin sinne on sit helppo päivitellä lukuja ym., jos ei tehdä, niin omaan " allekirjoitukseen" voi sit aina lisätä vaikka senhetkisen painon :)

Pinjakin tuossa riehuu, pakko lopettaa.

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]

P 66,6kg (--> tavoite ois alle 60kg)

Vierailija
25/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vaunuilemassa ja kylläpä tuuli otti kylmästi. Tästä pääseekin päivän aiheisiin kivasti.

VAIMO75:lauhalla kelillä puen pojalle body+potkarit, villasukat+tumput, kypärämyssy, villahaalari+toppakintaat ja-tossut sekä toppahaalari ja -lakki. Makuupussia en laita vaunuihin tällöin. Hyvin on poika tarennut.

NIKKEH: Tampereella asustellaan ja täällä pakkasilla laitan ed.lisäks makuupussin vaunuihin ja suojaan kopsan suuaukon. Olin Keski-Suomessa

joulun tienoilla ja siellä nukutin pojan vaunuissa 17 asteen pakkasilla. Villatäkki vaunujen päälle ja sellasen ilmareiän jätin, että ilma kiertää. Paleltumia ei tullut. Kädellä kokeilin kopsan sisään,niin lämpöiseltä tuntui. Niin, lisäksi suojana oli lampaantaljan tyyppinen karvapeite.

JOHANNU78: meillä poika nukkuu iltakymmenestä aamuysiin (kaks aamuyön syöttöä välissä) ja 3-4h päikkärit sekä illalla 15-30 minsan tirsat ennen yöunia.

ÄIPPÄLI81: meillä ei kiinteitä ole vielä aloitettu. Rintamaito ja korvike riittää tällä hetkellä. Viikon päästä poika tulee 3kk.

LOKAÄITI-05: mun mitat 57/162 ja ihan tyytyväinen oon. Vaikka välillä ärsyttää löysä vatsanahka, mutta olen myös sitä mieltä, että " äidinmerkit" saa olla ja näkyä. Raskausarvet ym ei loppupelissä haittaa. Hyötyliikunta riittää mulle sekä vaunuilu. Mä en jaksa rehkiä muuta. Vaikka välillä tekiskin mieli jumpata jne. Loppupelissä olen tyytyväinen siihen mitä oon.

ÄITIKOLMELLE:meillä poika pyörii myös ympyrää ja se on hauskan näköistä. Ja tosiaan ihan kuin kellon viisari, hih!

Voi että, olen saanut nyt vähän väliä käydä ulkona laittamassa pojalle tutia suuhun, kun itkee. Ajatus katkeaa ja pahasti.

Mitäs mun piti vielä... äsh! en muista, tulen vaikka myöhemmin takas.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)

Vierailija
26/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Kalju[/b] on meilläkin takaraivolla, kun Pinja niin tykkää tuosta selällään makoilusta ;) Vähän kääntyilee välillä kyljilleen, mutta muuten ei näytä mitään kiinnostusta liikkumiseen.

[b]Leluihin[/b] Pinja tarttuu, syö nyrkkejään, kuolaa ym. mukavaa. Siinä meidän neidin taidot :D

[b]Meritähtösen[/b] tytölle onnittelut nimestään!

Hirvittäviä [b]anoppeja[/b] näemmä riittää enempikin täällä lokalahjojen parissa :-/ Miten aikuiset ihmiset voivatkin olla noin kamalia?!

Taas katkesi ajatus. Jos menis vaikka juomaan kupin kahvia kun vielä on rauha maassa. Anteeksi taas ankeat kommentit!!

[b]Emppu-Omppu-Madonhäätäjä-PulleaPylly-Paksukainen :)

Vierailija
27/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvittais edes postia lähteä hakemaan. Taidankin laittaa tuon esikoisen sille reissulle:) Sitä ei tommonen tuuli ja lumisade pahemmin haittaa.

Vaatetuksesta: Meillä Janskulla on päällä ulkona body, jotkut housut, collegetakki,villasukat, päällysvaatteina toppapuku, hattu, lapaset. Vaunut on vuorattu makuupussilla ja tarvittaessa fleesehuovalla. Näin siis pikkupakasilla. Huomenna varmasti joutuu taas kaivamaan kevyttoppahaalarin vielä lisäksi.

Anopista: On kyllä aika ikäviä anoppeja teillä joillain. Eipä se omakaan ihan parhaimmasta päästä ole. Se kun välillä luulee asuvansa meillä, kun keneltäkään kysymättä ryhtyy siivoilemaan esim. keittiön kaappeja tai lasten lelulaatikoita ihan oman mielensä mukaan. Tai sitten lapsille valittaa jos meillä on joku tavara jossain mikä ei hänen mielestään siihen kuulu. Janskun syntymän jälkeen kun anoppi tuli käymään meinas kyllä ihan totaalisesti palaa hihat ja mies kyllä joutuki soittamaan sitten perään, no sen jälkeen anoppi kyllä soitti ja pyysi anteeksi. Se kun kuitenkin on meidän lasten ainoa mummo niin on vähän pakko hiukan nieleskellä, mut tietenkin rajansa kaikella.

Nyt lähden kahvin keittoon jos vaikka Jansku ei haistais kahvia äidin kupissa vaan nukkuis niin, että edes yhden kupin onnistuis rauhassa juomaan:)

Hennajo

Vierailija
28/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Niko täyttää 3kk,onnea myös ANNU777:n naperolle,oli näimmä sama päivä=) Niko saiki sitte lahjaksi piikin neuvola-tätiltä,itku tuli,mutta ei onneksi kestäny kun pari minuuttia ni rauhotuttiin.Nyt jänskättää nouseeko kuume,käytiin lohdutuspalkinnoksi ostamassa soiva nalle ja kyllä se hymysuin otettiin vastaan.Lääkäri antoi luojan kiitos lähetteen rovaniemelle testeihin,saahaan nyt tietoon sitte mikä vaivaa pientä vatsaa ja ihottumaan saatiin kortisonia.Yöt on ollu tooosi levottomia...ei tässä enään uskalla peiliinkään kattoa ettei kirkasu pääse=) Kerroin neuvolassa että poika syö melkeen 2dl maitoa kerralla(jos antaa syödä),oli sitä mieltä että voisin alkaa antamaan perunaa kerran päivässä,ei ilmeisesti maito piä tarpeeksi nälkää. Paino oli nyt 6550g,pituus 60,5cm ja pipo 39.8, Pieni pallero=)

Täällä on tänään kylmä,pakkasta-20 ja tuulee..ei uskalla Nikoa partsille laittaa,kakka,siellä kun nukkuu yleensä parhaat unet päivällä=(

Kuukautiset alko tänään eli ei tarvinnu testiä tehä..kerkesin jo untaki nähä tulevasta tytöstä...hih..Mutta kerkiäähän sitä vielä,eikö niin COPPOLA=)

Riia on tosi kaunis nimi!!!Onnittelut!

Nyt täytyy mennä,mutta käyn kurkkimassa aina välillä=)

Johanna ja Niko

Vierailija
29/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestäsin niin, että ois se ' näkyvä lista' . Nimittäin, muuten ainakin MUN on helppo siitä luistaa :-/. Sillon ois pakko (!) skarpata, että kehtaisin täällä maanantaisin näyttäytyä! Mun paino muuten oli eilen klo 17 HURJAT 72kg eli olen vieläKIN lihavempi ku kuvittelin :`(!!! Se punnitus kannattaa tehdä viikon välein (vaikka maanantaisin) aina samaan aikaan ja välipunituksia ei kannata tehdä, sillä paino voi heitellä päivienkin välillä.

Nooh, tää on nyt PÄÄTTÄNY jättää herkut ja kituuttaa pelkän normaaliruuan turvin ja yrittää syödä alle 2000 kcal päivässä. Ja vaikka en millään tehodieetillä maidonloppumisen pelossa meinaa ollakaan, olen päättänyt, että kesällä vaakan lukemat ei paljoa yli 60kg nouse!

Katotaan miten käy..... *Vallu*

P.S Laitto pikkasen naurattaan: [b]

" Emppu-Omppu-Madonhäätäjä-PulleaPylly- Paksukainen" [/b]

hihihihiiiiiiiiiiiiiiiii :))))

Vierailija
30/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerinnyt eilen kirjottamaan pinoon ollenkaan ja nytkin on vähän kiire, mut jos äkkiä jotain...

HENNAJO: Meilläkin TH moitti Matiaksen pään muotoa, et on kuulemma vähän toispuoleinen. Mut ens viikon neuvolas sitten kattotaan onko jo muotoutunu. Mäkun en huomaa mitään toispuoleisuutta.

JOHANNULLE JA ANNULLE voimia anopin kanssa!

Meilläkin on ollut vähän kakkalakkoa, kuten JOH@NNALLA, eilen sitten " räjäytti pankin" ja kyllä oli iloinen poika!

Meillä tosiaan poitsu ei käänny, mut nyt on alkanut vetämään itseään kyljelleen ja nyrkit maistuu niin että maiske käy! Ostin semmosen mini ulti active tutin, jonka pitäis hieroa ikeniä. Vielä ei olla kokeiltu sitä, pitäis keittää se ensi.

Onnea MERITÄHTÖSEN RIIALLE nätistä nimestä!

Ja onnea ANNUN ALEKSI JA JOPOTITIN NIKO, 3KK!

EMPPU-OMPPU-POMPPU: Käy et täälläkin laihdutetaan, mulla ylipainoa tosi paljon... :(

ÄIPPÄLI81: Meillä ei vielä kiinteitä syödä. Tää poitsu on niin tyytyväinen maitoon, toista oli esikoisen aikana. Esikoinen sai vähän alle 3 kk perunaa, tosin silloin oli suosituksetki et 3kk:n ikäisellä täytyy aloittaa kiinteät. Mut siis esikoiselle ei maito enää riittänyt kun oli niin N-Ä-L-K-Ä!

VAIMO75: Mä aloitin kans antamaan maitohappobakteeria sillon ku matias sai antibioottikuurin (rs-virus) ja annan edelleen. En oo osannu oikeen lopettaa, mut ei kai sitä tarvikkaan.

Poika tuola ottaa ilmakylpyjä, jokohan se on lirkkiny lattialle... Täytyy mennä laittamaan vaippa. Heippa!

Emily

Vierailija
31/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Eilen oli 3 kk neuvola ja mitat olivat seuraavat:

paino 6090 g ja pituus 59 cm.

Pituuskäyrä lähti jyrkkään laskuun??

Oli eri neuvolantäti ja itsekin epäili, että saikohan hän kaikkea mittaa tuohon mukaan. Mennään kahden viikon päästä mittaukselle uudestaan.

Atte sai piikin, mutta ei onneksi paljoa huutanut. Enemmänkin suuttui siitä, kun jalat oli " lukittu" eikä saanut liikuteltua niitä. Ei tullut mitään kuumetta tmv. eilen illalla.

JOHANNU kyseli nukkumisesta. Eilisen nukkumissaldo on seuraava:

päivällä neuvolamatkalla 1h

kotiin ja kotona kopassa 2 h 30 min

illalla vaunuissa 2.5 h

yöllä 6 h!! (tosiaan, ei taaskaan suostunut nukkumaan kuin vasta puoli kaksi....)

Usemmiten ottaas päivällä kahdet noin 2.5 h - 3 tunnin unet. Illalla joskus pari varttin torkkua ja sitten yöunet vaihtelevat kuudesta kahdeksaan tuntia. Yöllä herätään pari kertaa syömään.

Eli yhteensä siis noin 12 - 14 tuntia päivässä.

Meillä ei vielä syödä kuin maitoa, mutta mietin, että kokeilisin maissavelliä illalla, josko sillä saisi pidemmät yöunet aikaiseksi.

On ollut myös paljon keskustelua laihduttamisesta. Mulla kävi tuuri siinä mielessä, että imetys on vienyt kaikki ylimääräiset kilot ja vähän enemmänkin. Olen 165 cm ja nyt 58.5 g. Mutta vatsa on hieman löysä, joten sitä aijon hieman kiinteyttää vatsalihasliikkeillä. Nyt kun on 3 kk synnytyksestä, saa alkaa niitä tekemään. Mulle sanottiin, etät ei suositella vatsaliikkeitä aiemmin. No sehän sopi, kun en todellakaan pidä niistä...

Vai on muillakin illalla suoraa huutoa (" rautakanki)" . Kirjoitustenne jälkeen olen vakuuttunut, että se tosiaan johtuu yliväsymyksestä. Mutta miten tulisi toimia, että ei mennän tuonne yliväsyn puolelle? Eilenkin yritimme nukkumaan puoli 11 lähtien, kun ei vielä näyttänyt väsyltä, hieman mutta ei paljon. Ei vain nukkunut, alkoi naureskelemaan ja juttelemaan, vaikka valot oli himmeällä ja me hiljaa, eikä ilveilty.

Täällä oli myös viikon kakkalakko, mutta eilen sitten oli oikea pee-show, kun hieman " herättelin" kakantuloa kuumemittarilla (sain ohjeen eilen neuvolasta eli rasvaa kunnolla mittarin päähän ja ikäänkuin mittaisi kuumeen takapuolesta). Ja kyllä lähti! Paino ei ehkä olisi olut enää yli 6 kg, tuon tuotoksen jälkeen :)

VAIMO75: olen antanut Rela tippoja (meille ne sopivat) ja jatkan edelleen. Lisäksi aloitin itse myös maitohappobakteetr (Gefilus) kuurin, Kuten joku sanoikin, tekisi hyvä kaikille niitö nauttia.

Nyt syömään, ennenkuin poju herää.

Vierailija
32/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ääneni annan näkyvälle laihislistalle.

- Minski -

Vierailija
33/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Jekovit homma menee, koska 3 tippaa? Eli kuinka paljon sitä korviketta piti mennä että voi laskea kolmeen?

Pullis :)

Vierailija
34/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka yksi rautakangen poikanen kätyilee tässä sylissä.. ;)

huomasin että ollaan HARJUn kanssa lähes täsmälleen samaa kokoa:

minä oon 165cm ja 57,5kg kun tänään kävin puntarilla neuvolassa.(samoissa siis kun ennen raskautta.)

noita NUKUTUSVINKKEJÄ oon huono antamaan,kun itsekin niitä

vasta kaipailin..illat on ollut meilläkin ihan mahottomia PAITSI nyt kahtena iltana.sen oon tosiaan huomannut että yliväsyneenä ei onnistu.

esim.eilen aurora nukkui ekat päikyt heti 9.30-13 ulkona vaunuissa, tirsat joskus kolmen-neljän aikaan sisällä ja vielä kävelylenkin vaunuissa n.17-19.30.sitten meni nukkumaan n.22.30.

ehkä se rytmitys ja rutiinit voisi auttaa jo tämänkin ikäisillä?

ja viimeistään aika ainakin.. :) kyllä ne sitten joskus nukkuvat yönsä läpi.

VALLULLE:hyvähän se on sinkkumiehenkin saada vähän tuta lapsiperheen elämää!pysyy ainakin sinkkuna,jos ei muuta! ;D

TASISONNEA kolmikuisille! :)

-nasuli

Vierailija
35/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan myös Jekoviteja ja sain heti alkuun neuvon antaan vaan sen 3 tippaa ja perustelut, että kun saa enemmän korviketta kuin äidinmaitoa. Eli siinä vastaus. Ja jos menee korviketta yli litra, sit saa jättää tauolle.

Luin jostain pinosta, että Nan -korvike on uudistumassa ja kallistumassa sen myötä, onko tietoja? En ole Nan -purkkeja seuraillut kun vasta vajaa kuukauden ajan, niin en tiedä onko jo uutta vai ei... Mietin vaan että kannattaako hamstrata kun tänään mennään kauppaan... Noissa mun viimeksi ostamissa ainakin on piiiitkä päiväys, heinäkulle asti.

Vuorokaudessa meillä nukutaan seuraavasti; yöunet noin 23-07 eli 8 tuntia, aamulla heti tunnin pätkä päälle, sit vaunussa 3,5h suunnilleen, sitterissä tunnin päästä tirsat 10-20 min, illalla vielä kunnon piätkät 2-3h eli äkkiä laskettuna yhteissaldo hiumat 15-16 tuntia. Meillä jo edesmennyt neuvolantäti sanoi aikoinaan, että vauva ei voi nukkua liikaa! Meillä kaikki muut esikoista lukkunottamatta ovat olleet kovia nukkumaan, nyt 2 -vuotias oli lähes puolitoista kun vasta luopui toisista päikkäreistä ja vieläkään nyt 2v3kk iässä ei ole päivääkään ollut ilman päikkäreitä=)

Eipä muuta tällä kertaa, lähden tyttöä hakemaan kaveriltaan=)

Moikka taas toistaiseksi

Vaimo75 ja nukkuva poitsu

Vierailija
36/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Korttieni mukaan saat vielä 6 lasta: pojan elokuussa v. 2007, tytön heinäkuussa v. 2009, tytön helmikuussa v. 2013, tytön tammikuussa v. 2015, tytön marraskuussa v. 2018 ja tytön syyskuussa v. 2020.

Terv. Madam Mamma

oottekos muut laittanu tonne viestiä..

minähän pääsen sit tämän vuoden lopussa plussaamaan ;)

äippäli& 3 tyttöä( jo nyt)

Vierailija
37/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa mullakin olemaan tätä omaa aikaa vähän enemmän, kun Niko tykkää olla itekseen leikkien. Yleensä " istuu" turvaistuimessa ja juttelee kirjamaiselle eläin lelulleen =)

Nyt alkaa sitten unirytmin muuttaminen. Yleensä Niko meni illalla nukkumaan siinä 23-02 aikaan. Ja nyt koitan saada nukahtamaan jo 20-21 aikaan. Eli pitää jättää vaan välistä liian pitkät iltapäivä unet pois ja eikä antaa nukkua niin myöhään aamulla... Kokeillaan nyt tälläistä...

Meidän poika on tällä viikolla jo 3kk... niin se aika vaan menee! :)

Korvikettakin on jouduttu jo alkaa antamaan, kun maitoa ei tule tarpeeksi ja Nikon paino ei noussut tarpeeksi. Syntymä paino oli 3220 ja vielä 3 viikkoa sitten Niko painoi 4kg. Mutta nyt on alkanut paino tosiaan nousemaan sen 0,5kg 2 viikossa kun on korviketta saanut.

On kyllä ihanaa, kun nyt alkaa olemaan helpompaa pojan kasvaessa!!

Vaikka kärsinkin välillä kovista mahakivuista... mut ajattelen aina silloin niin et parempi minä kärsimässä, kuin poika.

Vai on täällä [b]vauvakuumetta[/b] liikkeellä... =)

Olihan se ihanaa aikaa olla raskaana, mut en kyllä halua toista lasta muutamaan (3-5) vuoteen!!

[b]johannu78[/b]; mä kans oon jäänyt koukkuun siihen sydämen asialla-sarjaan! Se on niin kivan rauhallinen sarja :) Yleensä äänitän sen aamulla, kun en sitä nää siihen aikaan ja katson sit myöhemmin, kun imetän poikaa.

Kiva toi uusi palsta nimeltä [b]syntyneet.fi[/b]. Pitihän sinne sitten jättää omankin pojan kuva :)

[b]Valencia[/b] taisikin sanoa niistä RELA-TIPOISTA et ne on aiheuttanut niillä itkua? Mä oon huomannu kans et niistä poika itkis... ja oon sit jättänyt antamatta. Kun eihän se kai niitä edes tarvii? Vai??

Kunhan saa D-vitamiineja.

Ja nyt meen leikkiin hymyilevän poikani kanssa! =)

Palaan taas huomenna... ehkä sit kerkeen lukea enemmän pinoa!!

Kaisa ja Niko 11vko

Vierailija
38/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ÄIPPÄLIlle suotu ennustuksissa vauvaonnea ;) Jos vakavoidutaan, niin mukava jos miehesi on samaa mieltä et lisää lapsia sais tulla! Meille ei varmaankaan tule, koska miehelle riittää. Minä vielä emmin.

_EMPPU ja muut laihislaiset -minusta myös on parempi, et pidetään asiat tän pinon sisällä, koska ei niitä uusia pinoja kenties jaksais yhtä aktiivisesti seurata. Mutta siis listaidea sinänsä on hieno ja maanantait sopii päivityspäiviksi hyvin. Siispä minä mukaan: pituutta mulla on 169cm. Painoa nyt 68kiloa ja tavoite on 63/60. Ruokamääristä en aio tinkiä, lenkkiä kehiin ja napostelut pois on mun keinoni.

NUKKUMISgalluppiin -meillä nukutaan yöllä 10 tuntia (muutama syöttö välissä), aamupäiväl 3h, iltapäiväl 1h ja illalla usein 20min eli noin 14-15 tuntia lienee meilläkin aika keskiarvo. Aika vähän kun ajattelee, et taapero nukkuu yöllä liki 12 tuntia + 1,5h päikkärit =D

Ei kai muuta asiaa ollu.. mä puen muuten ulos aika vähän yleensä, kun poika on aina herättyään hikinen. En siis laita väliasua vaan päivävaatteiden päälle haalari ja sit pussiin. Jos pakkanen on kovaa paan lisäpeitteen makuupussin sisään ja suuaukolle erillisen lämmittimen.

Jeps. Ei kun takkaa lämittämään ettei aamulla palella :)

Vierailija
39/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, kun on kylmä, täällä pakkasta 17 astetta ja tuulee niin vimmatusti. Aivan karsea keli. Palailin tuossa reipas tunti sitten äitini luota pullan leivonnasta (elämäni eka kerta! en oo jauhopeukalo vähääkään). Saipahan pakastimeen vierasvaraa hiukan :) Ja mitäkö tekee Roope? Nukkua posottaa taas tuolla eteisessä viileässä, turvakaukalossa kaikki tamineet päällä! Siis jos tuo on keino et sen saa nukkumaan parinki tunnin pätkiä, niin teen sen enemmän kuin mielelläni. Sama toistui jo aiemmin tänään kun menin äidin luo. Jatkoi untaan sisällä, kaukalossa kaikki vaatteet päällä. Avasin vain makkarista ikkunan ja siellä posotti parisen tuntia. No se omasta navasta :)

No nukkumisesta täällä oli ollut puhetta muutenkin, meillä nukutaan yöllä 8-10 tuntia ja sitte päivällä 2-3 tuntia. Eli suhteellisen vähän poika nukkuu... mutta minkäs teet... täytyy alkaa se pukea joka päivä tuonne turvakaukaloon ja nostaa se vaan eteiseen... :) Tänään kertynee unta lähemmäs 14 tuntia. Ihan hyvä saldo sinäänsä.

Nyt en muista enempiä, palailen taas kunhan löydän jutun tynkää...

eiku joo, kuka se sanoi et melkein kaikki laihiksella? En mä ainakaan ole, ja suht tyytyväinen olen itseeni tällaisenaan (168/66). Oishan se kiva näyttää hiukka hoikemmalta ja saada vatsaa piukemmaksi, mutta sitä asiaa kerkeää murehtia myöhemminkin... jos silloinkaan. Kuitenki tässä vielä perheenlisäyksestä haaveillaan (2-3 vuoden päästä) niin täytyy myöntää etten ala sitä laihdutusrumbaa aina alusta uudelleen.

No nyt meen, Moikka

Misuli ja nukkuva Roope

Vierailija
40/47 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan jälkeen niko nukku tunteroisen ja heräs tosi kiukkusena,itkua riitti ja huutoa...onneksi suppo helpotti,nukkuki sitte pari tuntia,saa nähä miten yö menee..

Kysymyksenä heittäsin että mites tuo kakkapolitiikka kun poika kakkaa vain kerran kahessa-kolmessa päivässä ja nyt se on alkanu olemaan kovemman puoleista..onko luumusoseella mahaa pehmentävä vaikutus samallalailla kuin luumulla yleensä? Neuvolassa sanottiin että pottua voi antaa joten kai sitte saan sosettaki antaa sen verran että helpottas kakkaamista?

Johanna ja Niko 3kk