Minkä ihmeen takia lapselle pitää säästää tonnikaupalla rahaa?
Miten sellainen joka saa 18-vuotiaana vaikka 20 000 euroa osaa arvostaa rahaa? Miksi lapsella pitäisi olla pesämuna asuntoon? Miksi aikuiselle pitää antaa ilmaista rahaa?
Arvostan ihmisiä kuten Raimo Sailas tai Bjarne Kallis jotka ovat omalla työllään rahansa hankkineet ja elämässä pärjänneet eivätkä vanhempiensa siivellä eläneet.
Sitten nämä lapselleen säästävät vanhemmat kehtaa vielä sossun tuella eläviä arvostella. Onko se jotenkin hienompaa elää vanhempien rahoilla?
Kommentit (11)
Jos rahaa on ylimääräistä, niin miksei sitä sijoittaisi jälkikasvulle jo eläessään. Näin lapsi saa perintörahat käyttöönsä silloin, kun sitä muuten on vähän käytettävissä eikä vasta silloin, kun lapsenlapsetkin ovat jo muuttaneet pois kotoa. Samalla säästetään turhia perintöveroja.
säästää rahaa ettei niiden tarvi sit siellä sossun luukulla kulkea! Silloin säästetään Ap sunkin veromarkkojas!!
eli vuodessa tekee keskimäärin 350 ¿. Mä haluan että mun lapsilla on sitten 18- vuotiaana rahat ajokorttiin ja ehkä jonkunmoiseen autoon.
Itte kun on tyhjästä repiny kaikki, niin haluan että lapsilla siinä suhtees olis ees hiukan helpompaa...
Helppohan se on ollessa kun on saanut tietokoneet ja muut koneet, varaa matkustella jne. Muut tekevät työtä niiden eteen/ottavat lainaa tai ovat ilman ja saavat vielä haukkumista ja ivailua kuunnella. usein näiden oikein kultalusikka suussa syntyneiden suusta. Vaikea on ymmärtää kun on kauhalla annettu.
Osa sai perintöä mummoltaan ja osalle oli säästetty lapsilisät. Jokainen heistä tuhlasi rahat hyvin nopeasti baariin, shoppailuun ym. järkevään. Kannattaa siis miettiä todella tarkoin, milloin ja missä muodossa on hyvä lahjoittaa rahaa lapsilleen.
siinä menee vanhempien säästeliäisyys hukkaan.
Me ollaan säästetty muksuille rahaa, lähinnä siksi, että on sitten, mistä maksella niitä mopoja ja ajokortteja yms.
Eihän se tarkoita, että lapsi on syntynyt hevosenkenkä perseessä, vaan että vanhemmat pääsevät siinä kohtaa vähän helpommalla, kun osa rahoista on jo etukäteen säästetty.
Mistä sitä tietää, minkälainen elämäntilanne meillä on silloin kun lapset ovat sen ikäisiä, että suurempia hankintoja tarvitaan. Jospa ei silloin olekaan, millä ostetaan?
Jos asut jossain syrjäseuduilla, niin ei sinua paljon naurata... siinähän kävelet.
viestistäni taisi unohtua tuo uusi
ap
Vierailija:
Jos asut jossain syrjäseuduilla, niin ei sinua paljon naurata... siinähän kävelet.
juurikaan ajatellut mihin rahaani kulutin.... eli meillä tuskin lapsille " tonneja" säästetään (eikä olisi kyllä varaakaan) vaan ihan vaate yms. hankintoja varten...
koska sitä itse muistaa, kuinka kivaa se oli, että sai pesämunan. Minä sain vanhemmiltani rahaa ensiasuntoon ehkä viidenneksen. Kyllä siitä piti itse viidennes säästää (asp) ja loput oli lainaa. - Eli ei tässä kultalusikka suussa ole eletty.
Oman elämän aloittaminen on kovin hankalaa: opiskella, hankkia työkokemusta, mutta ilman edellisä ei saa hyvää palkkaa, ostaa huonekaluja, tietokonetta, maksaa puhelinkuluja.....päälle vielä kaikki henkiseen itsenäistymiseen liittyvät rankkuudet. Miksi sitä ei saisi tukea?
Nyt olen liki 40v. Näiden avustusten vuoksi meillä on asunto (Hki) ja autot velattomia - ilman avustuksia niitä vielä maksettaisiin. Elämä on sangen ihanaa: penniä ei tarvitse venyttää eikä rahasta tarvi riidellä. Olen ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni, että ovat vähän helpottaneet raskaan raatajan taivalta.