Ylipainoiset odottajat.
Minkälaisia ohjeita olette saaneet neuvolasta ruokailuun ja onko mahdollista selvitä raskaudesta ilman lisäkiloja vai onko aina minimi se 6 kg. MInulla tullut aina raskauksissa n. 20 kg ja nyt haluaisin selvitä mielellään mahdollisimman vähällä ettei taas saisi sitten taistella eroon raskauskiloista kun noita kiloja on muutenkin aika paljon yli tarpeen....
Kommentit (5)
Vierailija:
Minkälaisia ohjeita olette saaneet neuvolasta ruokailuun ja onko mahdollista selvitä raskaudesta ilman lisäkiloja vai onko aina minimi se 6 kg. MInulla tullut aina raskauksissa n. 20 kg ja nyt haluaisin selvitä mielellään mahdollisimman vähällä ettei taas saisi sitten taistella eroon raskauskiloista kun noita kiloja on muutenkin aika paljon yli tarpeen....
Olen käynyt ravitsemusterapeutilla, ja siellä sanottiin, että pieniä annoksia ruokaa jonka kanssa 5-6 leipäpalasta päivän aikana.
Makean käyttö tietysti olematonta
neuvolasta, kuin kehoituksen seurata painoa. Mitään dieetti ohjeita en saanut, eikä niitä kyllä tarvittukaan. Itse en ole raskauden aikana saanut lisää painoa lainkaan, lähtöpainoon tuli vain n.2-3kg lisää koko raskausajalta. Ja nämä kilot hävisivät synnärillä kavereidensa kanssa = lahduin reilun 10kg! Eli raskaus ei ole mikään kilojen-keräys-keino, vaan voi toimia jopa päinvastoin. EN ollut dieetillä, vaan söin normaalisti.
Ohjeet ovat hyvin maalaisjärjellä pääteltävät: normaalia kotiruokaa, paljon kasviksia, lisänä hedelmiä ja marjoja. Rasvaa saa ja pitää käyttää, mutta olennaista on rasvan laatu ja tietenkin määrä, eli juoksevia rasvoja ruuanlaitossa ja leivonnassa, kevytlevitettä leivälle. Makeat minimiin, mutta ei toki tarvinnut nääntyä ilmankaan... : )
Minulla ylipainoa on reilusti ja siksi en lisää kiloja haluaisikaan, mutta ilman ohjeita en uskalla alkaa " kituuttamaan" . Ongelmani on se että jos en laihduta, en osaa syödä...=( Mietin vain sitä että miten on suhtauduttu tavoitteeseen , että ei tulisi kiloja ollenkaan...
ap
Itselläni on ylipainoa noin 10 kg, eikä neuvolassa ole jaettu mitään ohjeita kummassakaan raskaudessa.
Kummallakin kerralla tuli noin 20 kiloa ja ne olen saanut laihdutettua noin vuoden kuluessa. Ylipainoa on nyt edelleen se 10 kg :)