>>>>Toukomurut uuteen viikkoon 15.1.<<<<
Kommentit (49)
Tänään meillä oli 8 kk neuvolalääkäri. Vähän kylläkin myöhässä, Siiri on syntynyt alkukuusta (6. päivä), mutta eipä sillä kait väliä.
Hyvin nuoren näköinen lääkäri oli, mutta ihan mukava. Kovin ovat vaan kiireisiä. Pyysin katsomaan lopuksi korvia, niin lääkäri tyttönen sanoi vaan, että oikeasti ei kuulu 8 kk tarkastukseen. Kattoi ne kuitenkin ja kunnossa olivat. Toisessa korvassa pientä punoistusta, mutta ei kuulema näyttänyt tulehdukselta. Siiri vaan välillä hieroo korviaan niin että äiti on välillä huolissaan.
Uudet mitat olivat:
paino 8850 g
pituus 72,5 cm
pipo 44,3 cm
Hyvin kasvaa. Kattelin just omaa neuvolakorttia ja itse olen ollut 8 kk iässä 7850 g ja 69 cm. Siiri taitaa olla aika pitkä. Minkä pituisia muut toukot ovat?
Pinsettiotteella Siiri poimi pöydältä puuhelmet sekä oikealla että vasemmalla kädellä. Ei istu vielä tuetta muuta kuin lyhyitä aikoja. Jaloilleen varaa tukevasti. " Pirteästi ympäristöä seuraava ja leluista innostuva tyttö" , kirjoitti lääkäri neuvolakorttiin.
Seuraava käynti sitten 10 kk iässä.
Tänään Siiri on kovasti harjoitellut konttausasentoa ja pysynytkin siinä jonkin aikaa. Meillä on 2 kissaa ja nyt, kun Siiri ryömii niin kissat saa puikkia tyttöä vähän väliä pakoon. Välillä otetaan turkista niin kovaa kiinni, että käteen jää lopulta vain tukku karvoja. Kissat ei ole paljon moksiskaan, lähtevät vaan pois.
Viime yönä Siiri heräsi joskus puol neljän aikaan ja nukahti parin rauhoittelun jälkeen. En kuitenkaan itse sitten enää saanut unta ja sitten kun uni ois alkanut maistumaan (klo 7), Siiri heräsi. Tuntuu parin hyvin nukutun yön jälkeen kovin raskaalta. Osaa taas arvostaa niitä kokonaisi öitä.
Vielä pitäis tänään kauppaan lähteä, vaikka mielummin käpertyisin peiton alle. Tuntuu, että kasvot jäätyy tuolla ulkona. Aikamoinen tuuli!
Hyvää viikonjatkoa,
Elina ja Siiri
Pakkanen paukkuu,-27 astetta.Ei oo ulos asiaa.Meillä lapset terveinä nyt mutta mulla itellä räkää pää täynnä ja joka paikkaa särkee.Tosi väsyttävää hoitaa lapsia.No eiköhän se taas tästä.Ollaan pian kuukausi sairastettu koko porukka.Että kyllä arvostan sitten kun kaikki ollaan terveinä.Päästään ulos ym.
Sannael:Epäilisin kans että teiän poitsulla voisi olla vauvarokko,jos kerran ei nuhaa tms.Meillä se oli jo silloin kun tyttö oli 3kk.Kolme päivää korkea kuume ja sitten ilmaantu näppyjä.Eipä siihen auta muu kuin kuumeen hoito.Tosi ikävää!Tsemppiä paljon teille ja kirjoittele kuulumiset!
Meilläpä ei mitään ihmeitä,8kk neuvola ensi viikolla.Täälä ei ole silloin lääkärineuvola.Vasta 10kk iässä.Meillä tuo soseruoka on vähän takkuillut.Nyt menee aamu ja iltapuurot hyvin.Lihasoseet tosi heikosti.Ja tissi maistuis.Mä alan oleen tosi kyllästynyt noihin yösyöttöihin.Tyttö syö n.3kertaa yössä.Ja on tosi vihainen jos ei heti anna tissiä vaan yrittää ensin taputella josko sillain nukahtaisi.Olin viime yönäkin niin hermona (suoraan sanottuna) ei kiinnosta yhtään enää syöttää yöllä.Tytöllä ei oo tuttia.En tiedä pitääkö sitä jonkinlaista unikoulua pitää,ei jaksais sitä huutoakaan ja kun toinen lapsi nukkuu samassa huoneessa tällähetkellä niin hän sitten herää.... Huoh,ongelmia täällä...
No alampa kahvin juontiin.Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja tervetuloa uudet joukkoon!
t.Jotto +lapset
Nyt se sitten viikonloppuna tapahtui, mitä olenkin jo osannut kauhulla odottaa, että neiti nousee seisomaan....huh että saa olla koko ajan sydän syrjällään ettei satuta pahemmin itseään. Ensimmäisenä päivänä ei edes tajunnut kunnolla pitää pöydästä kiinni, nyt onneksi jo jotenkin sen hallitsee ja osaa aika kivasti pudottautua pyllylleen. Välillä kun ei uskalla laskeutua istumaan alkaa itkemään merkiksi että meidän mitäisi tulla auttamaan. Kyllä vaan joka paikkassa noustaan seisomaan mistä saadaan tukea, peilikaapitkin ja samalla sitten aukaistaan ovea, kyllä on hurjan näköistä.
Samalla tietenkin yritettän saada suuhun kaikkea mahdollista kun hampaat kutiavat, tänään puhkesi neljäs hammas, alas.Nyt on kolme alhaalla ja yksi ylhäällä. Lisää on varmaan tulossa kun ikenet kutiavat vallan mahdottomasti. Sukkiaan hän tykkää laittaa suuhun ja kuljettaa niitä kuin koira, koomisen näköistä=)))) Kohta taitaa sukissa olla kunnon reiät.
Nyt täytyy lopetella kun lähdetään tässä piakkoin ajelemaan mieheni vanhempien luokse, ihana 500km ajomatka edessä. Onneksi neiti ei ole vielä kovin väsynyt, jospa nukkuisi autossa vasta päiväunet, toivoa sopii=)))
oikein mukavaa talvista viikkoa kaikille ja ensi viikolla nähdään tapaamisessa!!!!!
niin ja tervetuloa uudet toukot meidän sakkiin!
Nelli&Ada
Sori, mut en ole aikaisemmin nähnyt, nytkin aivan vahingossa kun etsin hakusanalla :pinsetti ote!
Eli kyselit suurperhe-elämästä ja neljännen hankkimisesta. Meillä on perheessä 5 lasta, mutta omia minulla on neljä, vanhin (14 v) on miehen poika. Tytöt 11 v ja 9 v olivat sen verran vanhempia kuin poika, syntynyt 05/03, että päätettiin antaa vielä yhden lapsen tulla, jos oli tullakseen. Ja niin siinä kävi, että 05/05 saimme vielä yhden ihanan tytöntyllerön =) Auto meni sitten vaihtoon, se olikin suurin satsaus, aikaisemmin volvo-farmari ja vaihdettiin mercedes-vitoon. Haimme sen saksasta, siinä on 7 hengelle omat tuolit ja tuoleja voi ottaa pois ja käänellä kuinka vain haluaa. Uudenvuoden vietimme Espoossa (asumme pohjanmaalla) ja menimme sinne koko 7 hengen sakki, matka kesti 7 tuntia, mutta kaikki meni hyvin. Autoon mahtui vaunut, matkasänky, vauvanruuat, vaipat ja 7 hengen pakkaukset, eikä tehnyt mitenkään edes tiukkaa. Kävimme myös ikeassa missä hankimme Mammut-sarjan pöydän, 2 tuolia, 2 jakkaraa, lipaston ja kassillisen muuta " hyötytavaraa" ja kaikki mahtui autoon, eikä sittenkään tehnyt tiukkaa=) Ei ollut kassin kassia jalkojen ympärillä pyörimässä. Eli SUOSITTELEN vitoa, ja diesel-moottorilla kulutus on 8 L /100 km. Dieselvero on tietysti korkea, n. 150 ¿ *4 mutta meillä se kannataa, koska ajamme paljon.
Elämä on vauhdikasta viiden lapsen kanssa, mutta minusta ei muutos ollut kovin suuri juuri neljännen tultua. Teillähän on samanlainen ikäero lasten välillä joten kyllä se kannattaa. Nyt on rankkaa kun on kaksi pientä, mutta elämä helpottaa koko ajan. Isommat jäävät auttamattomasti vähemmälle joksikin aikaa, mutta samalla heidänkin elämää rikastuttaa pikkusisarusten olemassaolo, voi kuinka heitä rakastetaan ja halitaan ja tytöistä on jo " leikkikaveriksi" pojalle kun itse tarvin hetken aikaa apua.
Mieheni ja veljeni ovat molemmat kasvaneet kahden isosiskon kanssa missä ikäero nuorimpaan siskoon ollut 7 vuotta, ja he sanovat että tuntui siltä että kasvoi yksin, minä esim. muutin kotoa kun veli oli 11 vuotta ja tuskin muistaa niitä aikoja kun asuin kotona. Eli osasyynä että päätimme yrittää saada 2 lasta vähällä ikäerolla.
Se on kuitenkin joinakin päivinä raskasta ja väsyttävää, varsinkin kun vauva valvottaa ja tuntuu että ei aikaa riitä mihinkään, mutta muistan olleeni juuri näin väsynyt kun tytöt olivat pieniä, ja heitä oli " vain" kaksi. Eli siitä selviää mistä pitää selvitä. On se vaan kiva katsoa kuinka tämä kuopus katsoo silmät kimmelltäen ja nauraen isoveljeään, sen huomaa että heidän välillää on yhteys. He ymmärtävät toisiaan =)
Muutenkin kiitos kun huhuilit minua, on se kiva nähdä että joku muistaa! Itsekin ilahduin kun näin että olit samaan aikaan vastannut tähän pinoon eilen!
Nyt pitää joutua leikkimään =)
Oltiin siis tänään neitokaisen kanssa allergia ja iho sairaalassa baby-box tutkimuksessa, koska vilmalla on ollut vähän astmaan viittaavaa oireilua jo pitkään. Sairaalassa oli määrä olla klo 8.30, joten jouduin väkisin herättämään tytön jo 6.30, neitihän herää yleensä siinä 9.30 aikaan, joten voitte arvata,että oli työn ja tuskan takana saada häntä heräämään.
Sairaalaan tultuamme täyttelimme papereita jne. klo 9 annettiin suun kautta vilmalle unilääkettä eikä mennyt kuin pari minuuttia niin nukkumatti kutsui. Itse tutkimus tehtiin vähän keskoskaappia muistuttavassa laitteessa ja lääkärit seurasivat monitorista hengitykseen liittyviä juttuja, neiti veteli sikeitä lähes 2h ja sitten hänet tuotiin minulle tokkuraisena ja ihan velttona, matka jatkui allergiatesteihin ja verikokeisiin. Allergioita ei todettu eikä myös astmaa, mutta saatiin lähete lastenklinikalle tähystykseen, sillä haluavat tutkia vielä tarkemmin onko hengityselimissä jotain rakenteellista poikkeamaa tms., vakuuttivat kyllä minulle, että mistään vakavasta ei ole kysymys, vaan tälläiset rakenteelliset pienet poikkeamatkin kuulemma korjaantuvat yleensä iän myötä itsestään, toivotaan näin !!
Nyt neiti vetelee päiväunia, on vähän sekaisin raukka vieläkin siitä unilääkkeestä.
Tälläistä tänne. Hirveä ilma ulkona, tuulee ja vihmoo niin, että ei paljon ulos tee mieli !
Pilke04 ja vilmuska
Oli mukava lukea kirjoituksesi. Tässähän ollaan tultu jo ihan tutuiksi netin välityksellä! Täytyy kans sanoa, et kovasti odottelen sun kirjoituksia. Meitä ei oo kovin montaa toukoissa, joilla olisi isompia lapsia. On aina siis mukava samaistua ja lukea kuulumisia oman perheen kaltaisista perheistä. Jatketaan samaan malliin!
Tsemppiä koko teidän perheelle ja josko meillä vaikka ehkä vuoden tai reilun vuoden päästä olisi jo pikkunelonen ;) Toivossa on hyvä elää!!
ninni-pinni
Pikaisesti kuulumisia. Neiti on tässä sylissä ja nuo kaks isompaa leikkii tuossa vieressä. Pinjaa ei kuulemma saa päästää lattialle, ku tuhoaa leikit...Vanhimmat on koulussa.
Nukkuuko muilla vauvat huonosti päiväunia? Meillä on tosi huono nukkumaan päivällä ja välillä tuntuu, että koko päivä menee nukuttamiseen, ku herää 20min. unien jälkeen ja on kohta taas ihan väsynyt ja kärttyinen. Yöt Pinja onneksi nukkuu melko hyvin, eli saan itsekin nukkua.
Meillä on pakkasta -25 astetta eli ulkoilla ei tänään voi. Ja vesiputket oli jäätyny yön aikana, eikä vettä tuu vieläkään, eli ei voi pestä pyykkiä eikä tiskata. Onneksi miehen veli asuu tuossa naapurissa ja toi sen verran vettä että saatiin kahvit. Mies kävi kellarissa katsomassa, ja tod.näk putket jäätyny jostain liitoskohdasta ihan mittarin läheltä. Meillä siis tehtiin tuo laajennus viime vuonna ja kun sinne on vedetty uusia putkia, on jostin syystä jääny ristämättä joku liitoskohta. No, nyt on kellarissa lämmittimet päällä, josko kohta tulis jo vettäkin.
Ninni-Pinnille: Tuu kurkkaan tuonne kuumeilupuolelle, siellä on oma pino suurperhekuumeilijoille, siellä on neljännestä haaveilevia ja on myös tosi suurperheellisiä.
Mutta nyt nukuttaan tätä neitiä.
Pipsa
Hui, mikä sää. Ja me ollaan silti ulkoiltu. Pakko on, kun mies päivystää aamuun saakka ja koira on ulkoilutettava. Eikä meidän neiti muutenkaan nuku sisällä päikkäreitä. Pitäis varmaan alkaa sitäkin harjoitella, jos nämä säät jatkuvat? Vedin sentään äsken eteiseen jatkamaan uniaan ja ihmeesti jaksaakin nukkua.
Meille ei taida kuulua mitään kummempaa. Ryömimällä neiti pääsee hitaasti eteenpäin ja sehän se vasta hauskaa onkin :-) Hampaat näyttäisivät vaivaavan, mutta yhtään ei ole vieläkään puhjennut. Ruokaa neiti söisi ihan mielettömiä määriä, mikä johtuu varmaan siitä, että olen yrittänyt vähentää imettämistä töihin paluun vuoksi.
Kirjoitelkaapa muutkin pakkaspäivien ratoksi!
Ja ensi viikolla nähdään pk-seutulaisten kanssa.
Bamse ja neiti (9.5.)
joo tunnut jo ihan tutulta vaikkei olle koskaan nähtykään, ja samanlainen järjenjuoksu tuntuu olevan =) Ja molemmat Pohjalaasia ;)
vaikka itse asustelen ruotsinkielisellä rannikkoseudulla.
Ja ihan mielenkiinnosta kysyisin pilke 75:ltä että mikä on TOSI suurperhellinen? Onko siihen joku maaginen raja?? Itse miellä' n elämäni suurperheelliseksi, isossa suvussa olemme ainoita joilla enemmän kuin 3 lasta, ja kaveripiirissä olemme kummastus. Ja kun vielä voisin harkita lisääkin, niin se nyt jo on vähän kummaa. Kuten eräs kysyikin..Miksi?? =)
Täällä sairastaa kaksi pienimmäistä ja itsellänikin on flunssa tulossa, otin juuri buranan millä pääsee etenpäin. Huomenna vien vanhimman tytön yksityiselle lääkärille, koska koulusta soitettiin ja oltiin huolissaan neidin terveydestä, ollut kalpea ja huonovointinen jo kauan. Olen huomannut, mutta ajattelin sen johtuvan vähästä ulkoilusta (pitäisi pakottaa ulos). Nyt tarkistetaan se vointi kuitenkin.
Joudun pyörtämään eiliset puheeni tytön nukuttamisesta ulkona, hänellä niin kova yskä etten hennonnut laittaa ulos kun pakkasta oli täällä -27, ja nukutin meidän sänkyyn varmana siitä ettei onnistu.. Jo vain hetki meni ja neiti veti sikeitä =9 jo kolmatta tuntia. Minä tyttö kävin sit saunomassa, kun oli vilu =)
Vointeja toukoille!
Olen henkeen ja vereen kesäihminen ja suorastan inhoan kylmää ja talvea. Sellainen -5 astetta on ihan ok, mutta tämä -20 on jo liikaa...
Yritin aamupäiväpäikkäreille nukuttaa sisälle omaan sänkyyn, mutta turhaan. Daniel kiereskeli sängyssä puolisen tuntia, jonka jälkeen luovutin. (Poika ei ole alkuaikojen jälkeen nukkunut päikkäreitä kuin ulkona. Aamupäivällä nukkuu 1t30min-3t normaalisti ja iltapäivällä vielä noin tunnin.) Ajattelin kokeilla hämäämistekniikka ja otin vaunut parvekkeelta sisään. Puin pojalla villapuvun ja tumput käteen hämäykseksi ja laitoin vaunuihin sisään nukkumaan. Ja kyllähän hämäys onnistu, mutta 35 minuutin päästä poika heräsi... Meillä oli avoimessa hieronta varattuna, joten lähdimme sinne. Matkalla (bussissa) poika nukahti ja nukkui sitten 40 minuuttia avoimen eteisessä, jossa aika vilposta. Hieronta teki kyllä hyvää! :) Kotiin kävelimme 10 minsan matkan. Kotiin tultua pojan nenä oli ihan lämmin, joten rohkenin nyt laittaa pojan parvekkeelle nukkumaan. Sinne simahti heti. Tavallisen varustuksen lisäksi kopan päällä on lampaantalja ja sadesuoja sekä harso aukon edessä. (Ehkä olen huono äiti :(, mutta poika kyllä tarvitsee unensa...
Miten muut? Laitetteko ulos nukkumaan vai nukkuvatko lapsenne sisällä? (Seuraavan, jos sellainen joskus saadaan, opetan kyllä nukkumaan myös sisällä...!)
Nytkin lukee toukokuun viestissä että 35/37 (jos muistan oikein) mutt missä peevelissä ne muut kaksi on? osaako kukaan selittää tätä tyhmälle??
Ja vielä, toukokuulle, minäkin nukutin eilen vaunuihin - 17 asteessa, mutta kyllä tuo -27 oli jo liian härskiä. Ei, et ole huono äiti, lapsesti tarvii untansa!! Kyllä se sieltä herää jos voi huonosti!!
Juu kyllä minäkin eilen nukutin Lindan ulos. Meillä oli silloin täällä Turussa -14 astetta. Tänään oli n. 20 astetta, joten en viitsinyt laittaa ulos. Oltiin päivällä vanhan työkaverin luona joten onneksi sen reissun jälkeen Linda oli niin väsynyt, että nukahti autoon ja siitä siirsin makkariin meidän sängylle. Nukkui tosin vaan 40min. Eli kyllä meilläkin on päikkäri lyhentyneet. Kuukausi sitten vielä meni ulkona kolmekin tuntia. Ei enää. Ehkä 2 tuntia korkeintaan ulkona voi nukkua, mutta tosi harvoin enää sitäkään. Ja illalla mennään myös nukkumaan myöhemmin, kuin ennen.
Eilen muuten yritin nukuttaa Lindaa ensin sisällä, mutta huusi vaan melkein tunnin putkeen. Heti kun päästiin ulos niin johan nukahti. Joten täällä myös yksi äiskä, joka toivoo, että ilmat lämpenis...Eipä tässä muuta tällä kertaa joten moikka!
Meillä ei pauku pakkanen mutta lunta tulee melkein tupaan asti. Ihan kiva, kun maa ehti jo välillä sulaakin.
Poika on unikoulussa. Oli mahataudissa ja sen jälkeen viereen nukahtaminen kävi tosi hankalaksi: Huutoa vaan, kun seisaaltaan tai kontaltaan laski viereen. Joutui tosissaan käyttämään myös voimaa pitääkseen hänet makuullaan. Eilen alkoi tassuhoito ja sekä yö- että päiväunet pitää nyt nukkua omassa sängyssä. Aika hyvin on alkanut... Uskaltaakohan noin edes sanoa? Parisänkyyn ei muutenkaan enää voisi jättää yksin nukkumaan, kun konttaa kaikkien tyynykasojen yli laitoja kohti heti kun herää. Nyt on siis hyvä sauma koettaa muuttaa unitapoja, kun itku kuuluu kuvioon mukaan tekipä miten vain.
Tuossa tulikin jo vastaus päiväunien nukkumiseen; meillä nukutaan ihan yhtä hyvin sisällä kuin ulkonakin. Ulkona ei ole kunnon turvallista paikkaa jättää vaunuun nukkumaan ja siitä syystä vain lenkillä ollessa saa poika sitä herkkua maistaa. Aika usein kuitenkin.
Töihin lähdöstäkin oli puhetta. Mulla alkais työt toukokuun alussa mutta meinaan olla ainakin kesän yli kotona. Elokuussa sitten lähden töihin, jos poika saa hoitopaikan.
Vauveli on oppinut liikkumaan muutaman askeleen tukea vasten ja koettaa kovasti sanoa tervehdyksiä, sekä " nenä" ja " tissi" . Aika hyvin hän osaakin. Toissa yönä kukkui omassa sängyssä, seisoi siellä ja katseli meitä ja koetti sanoa sanoja jotta saisi huomiota. Pinsettiotetta ei mun mielestä kyllä osaa. Taitaa olla vanhempien syytä, kun ei olla sormiruokaa tarpeeksi ahkeraan tarjoiltu.
Mukavaa viikonvaihdetta, jos ei tule enää huomenna pistäydyttyä!
Muuten, vaikka tätä nykyä minut voi jo laskea pohjalaiseksi, olen pesunkestävä savolainen ;) Elämä on heittänyt minut tänne pohjalaismaisemaan...
Eilen nukutin Danin -17 asteen pakkasessa pihalla. Lampaantaljaa oli alla ja päällä ja poitsu ihan lämmin melkein 2 tunnin jälkeen. Tänään oli pakkasta jo niin paljon (-24 astetta), etten pihalle laittanut. Nukkui aamupäivällä puol tuntia nokosia (niinku tavallisestikin) ja iltapäivällä nukkui melkein 2½ tuntia, mistä tämä äiti oli yllättynyt! Toki heräsi välillä nukuttuaan 40min, mut nukahti heti uudestaan, ku menin viereen. Muuten, meilläkin on kyllä päikkärit vähentyneet. Tämän päivän unien kaltaiset päivät on ihan tavallista. Tosin yöt nukkuu ympäripyöreesti, mutta heräillen. Hampaita taas vissiin teettää. Vieressä nukkuu kyllä ihan hyvin.
Mulle ainakin kävi niin, et teksti, jonka kirjoitin hävis taivaan tuuliin ja sit se muka oli tullut palstalle vaikkei ollut tullutkaan. Eli numerointi oli muuttunut. Eli ehkäpä täältä ei poisteta kirjoituksia, vaan ne hävinneet on tosiaan niitä hävinneitä..
Daniel nukkui tunnin -19 asteen pakkasessa. Normaalivarustuksen lisäksi laitoin vaunujen päälle lampaantaljan ja sadesuojan + harson aukon eteen. Sisälle tulessa oli jopa nenänpää lämmin. Joten hyvin meni! :)
Hilla menee huomenna allergialääkärille Itiksen Pikkujättiin. Jännittää... Tajuttiin eilen, että pakko olla allergiaa, kun työn kädet on ihan ruvella, sellaisia isoja atooppisia laikkuja. Samoja myös ympäri kehoa mutta pienempiä. Laskettiin viime aikojen tapahtumia yhteen ja päädyttiin siihen tulokseen, että lääkäriin on mentävä ja allergia selvitettävä. Tänään Hilla on ollut ihan eri likka, kun on syönyt vain kaurapuuroa äidinmaidolla, iloisempi ja nukkunut paljon paremmin.
Katsotaan miten yö menee. Ennen heräs tunnin välein, huonommin EI vois enää nukkua.
Nyt taas opintojen pariin. Nuoruusiässä luodaan terveyden perusta -essee kesken... Sopii jotenkin tähän allergiahässäkän keskelle :D
Ehkä väärä sanavalinta oli tuo tosi suurperheellinen. Ehkä parempi olis ollu, että erittäin suurten perheitten äitejäkin siellä käy. Enkä osaa sanoa mitään rajaa suurperheelle, eikö kolme lapsinenkin perhe ole nykyään suurperhe. Meillä on 5 lasta, enkä ole ajatellut, että oltais erityisen suuri perhe, vaikka ei meillä ole suvussa moni lapsisia perheitä. Tosin kyllä meitäkin välillä kauhistellaan.
Meillä ei Pinjalla vielä ole hampaita ja luulisin, että sen takia heräilee öisin, kun niitä on tulossa. Muilla lapsilla on jo tässä iässä ollut. Se hyvä puoli ainakin on, ettei pysty puremaan kun imetän.
Minäkin olen nukuttanut ulkona kovillakin pakkasilla, nyt en kyllä vie kun on 25 astetta, eikä neiti nuku oikeestaan ulkona sen paremmin kuin sisälläkään. Joskus nukkuu ulkona pari tuntia, mutta silloinkin täytyy välillä käydä heiluttelemassa vaunuja.
Ollaan lähdössä viikonlopuksi kolmen nuorimmaisen kanssa reissuun ja täytyis lähteä pakkaamaan vaatteita mukaan. Nyt neiti heräs aamupäiväunilta.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Pipsa
Vitsi miten kylmä!!! Kävimme aamulla pojan kanssa neuvolassa. Ihme ja kumma, mutta onneksi, auto suostui käynnistymään aamulla. Mittari näytti aamulla -30.
Painoa pojalle oli kertynyt 9,4 kg ja pituutta 73 cm. Lääkäri totesi pojan terveeksi ja virkeäksi pojaksi. Kovasti poika vierasti tuttua terkkaria ja lääkäriä. Äidin sylistä piti vaan paikkoja katsella ja ihmetellä.
Toissapäivänä poika nousi ensimmäistä kertaa itse istumaan lattialla. Herttaisen näköistä punnerrusta oli pitkään aikaa Ja viimeinen sitten onnistui. Ja nyt parhaillaan pinnasängyssä punnertaa itseään polviseisontaan ja kiljahtelee tyytyväisenä saavutuksilleen...
Viime yönä päätti äidin ja isin suureksi riemuksi ;) aloittaa samaiset harjoitukset klo 3.15. Hiphei! Harjoituksia kesti reilun tunnin ja lopulta taintui äidin kainaloon nukkumaan.
Jaahas, jospa poistuisin ja lähtisin viemään petivaatteet tuulettumaan. Jokin hyöty otettava näistä pakkasista ja nitistettävä pölypunkit!!!
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Äiti ja poika
Tuli vain mieleen tuota viestiäsi lukiessani, että oliskohan mahdollisesti kyseessä vauvarokko? Jos kerta muita oireita ei ole kuin kuume...Meidän tuttavien vauva sairastui siihen juuri ennen joulua ja pelkäsimme, että se tarttuu meillekin kun olimme käyneet edeltävänä päivänä kylässä siellä. Ei onneksi tullut! Mutta mitenkään vaarallinenhan kyseinen sairaus ei ole vain 3-4 päivää korkeaa kuumetta ja sen jälkeen pilkkuja. Hoitona vain tavallista kuumehoitoa.
Walpu ja A
Olenkohan muuten kertaakan kirjoitellut toukokuisten pinoon täällä vauvapuolella...? Luen kyllä pinot päivittäin, mutta en oikein tiedä minne kuulun kun poika päättikin syntyä jo huhtikuun puolella.