Pyöräilykypärä pelasti lapseni hengen!
Lapseni jäi tänään pyörällä ajaessaan auton alle. Autolla vauhtia 40 km/h ja lapsella se mitä nyt 9- vuotias saa vauhtia.
Jälki oli pahaa, poika verinaarmuilla, mustelmilla, jalasta luu murtunut ja aivotärähdys. Autosta keula tohjona ja tuulilasi sisällä.
Poika on nyt hengissä vain siksi, että hänellä oli pyöräilykypärä päässään! Tosin se kypärä on nyt viitenä palasena, mutta tehtävänsä suorittanut, suojannut ihmishenkeä.
Haluan sanoa kaikille teille äideille, että älkää ikinä antako lapsenne ajaa pyörällä ilman kypärää! Ette ikinä usko kuinka kiitän luojaa siitä, että lapseni on elossa vain siksi, että olen jaksanut vuosia tämän asian kanssa taistella.
Kommentit (51)
Olen itse kaatunut ja kypärä oli päässä onneksi, pahat naarmut kypärään.. mieti jos ei naarmut sinne.. sitten olisi ollut pää mihin ne naarmut...
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kaatunut ja kypärä oli päässä onneksi, pahat naarmut kypärään.. mieti jos ei naarmut sinne.. sitten olisi ollut pää mihin ne naarmut...
:-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä silti kypärää. Noloa käyttää kypärää.
Ei se ole yhtään sen nolompaa kuin autossa käyttää turvavyötä.
Turvavyön käyttö on noloa ja se rajoittaa kansalaisoikeuksia. Ennen vanhaan kunnon päivinä autossa ei tarvinnut käyttää vyötä mutta te diginatiivit ette sitä tiedä!
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan te vanhemmat opitte käyttämään kypärää? Näyttää kamalalta, kun isä tai äiti ajaa ilman kypärää lapsi tarakalla, onneksi kypärä päässä, tai lapsi perässä omalla pyörällään kypärä päässä. Miten nämä vanhemmat perustelevat lapsilleen, että aikuisten ei tarvitse pitää kypärää, mutta lasten pitää. Ai niinkö, että kampaus menee pilalle vai niinkö, että vanhemmilla on niin kovat luut päässä, ettei tapahdu mitään pahaa, vaikka törmäsi auton kanssa tai kaatuisi muuten vain pyörällä?
Harvoin kyllä näkee pienten lasten kanssa pyörilijöitä ajamassa ilman kypärää, kyllä se menee ihan esimerkin vuoksi päähän. Muutenkin kypärän käyttö on lisääntynyt ihan tosi paljon, ketju on aloitettu vuonna 2007 ja nyt vuonna 2024 en kyllä tiedä yhtään 9-vuotiasta joka pyöräilisi ilman kypärää. Ja tiedän niitä monta kun oma on sen ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kypärä on nolo!
Tosi nolo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän olisi hyvä pyöräilykypärä? Pitäisi itsekin hommata
Netistä löytyy hyviä kypäriä, kannattaa katsella
Kiitos löytyi monta hyvää vaihtoehtoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan te vanhemmat opitte käyttämään kypärää? Näyttää kamalalta, kun isä tai äiti ajaa ilman kypärää lapsi tarakalla, onneksi kypärä päässä, tai lapsi perässä omalla pyörällään kypärä päässä. Miten nämä vanhemmat perustelevat lapsilleen, että aikuisten ei tarvitse pitää kypärää, mutta lasten pitää. Ai niinkö, että kampaus menee pilalle vai niinkö, että vanhemmilla on niin kovat luut päässä, ettei tapahdu mitään pahaa, vaikka törmäsi auton kanssa tai kaatuisi muuten vain pyörällä?
Harvoin kyllä näkee pienten lasten kanssa pyörilijöitä ajamassa ilman kypärää, kyllä se menee ihan esimerkin vuoksi päähän. Muutenkin kypärän käyttö on lisääntynyt ihan tosi paljon, ketju on aloitettu vuonna 2007 ja nyt vuonna 2024 en kyllä tiedä yhtään 9-vuotiasta joka pyöräilisi ilman kypärää. Ja tiedän niitä monta kun oma on sen ikäinen.<
Niin vanhemmat näyttää huonoa esimerkkiä....
Tärkeä aihe tämä kyllä..