Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylä asuinpaikkana?

Vierailija
04.12.2008 |

Minulle on tarjottu töitä kahdesta paikasta ja toinen sijaitsee Jyväskylässä, lähellä keskustaa. Asumme tällä hetkellä Helsingissä (minä, mies, taapero) ja kalliit asumiskustannukset ottavat päähän, mietin pitäisikö muuttaa...työtehtävät ovat yhtä "hyviä" lähes kaiken suhteen, palkka on vähän pienempi jos muutamme, mutta eikös asuminenkin olisi halvempaa..?

Ottaisin mielelläni kokemuksia ja mielipiteitä vastaan Jyväskylässä asumisesta!

Ps. Mies tekee töitä enimmäkseen etänä, eli sekään ei olisi este.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian pieni eikä liian suurikaan, luonto on lähellä ja kauppoja yms.

Suosittelen asuinpaikaksi esim. Pupuhuhtaa, Kangaslampea tai Kuokkalaa.

Vierailija
2/43 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kyllä minusta ainakin niitä huonoimpia alueita jkl:ssä.

Itse Jyväskylässä syntyneenä ja kasvaneena en voi muuta sanoa, kuin että tämä on maailman paras paikka :) Kuten kakkonen sanoi, kaikkea tarpeellista löytyy. Välimatkat ihanan lyhyitä. On järviä ja metsiä.

Tulkaa tänne vaan, täällä on hyvä asua ja elää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tykkään kaupungista. Ei todellakaan mikään ruuhkasuomi, mutta toisaalta sellainen virkeä ja henkisesti hereillä.

Vierailija
4/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä paras paikka asua Tampereen lisäksi ;)

Ei nuo luetellut lähiöt parhaita ole mutta toki Jkl on ihana, pieni, idyllinen, rauhaisa ja kaunis kaupunki ja täällä kulttuuri on arvossaan!! Tapahtumiakin mukavan sopivasti. Tervetuloa =)

Vierailija
5/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä katsellaan mutta erittäin positiivinen mielikuva tuli!

Kiittäen ap.

Vierailija
6/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe muutti kaksi vuotta sitten ( 2lasta, 7 ja 5 ja kohta vauva)

ja olemme viihtyneet loistavasti.

Kuten sanottu; Sopivan suuri-pieni kaupunki, vireä, mukavasti tapahtumia (lapsillekkin) ja sopivasti kauppojakin. Ja jos haluaa jonnekkin lähteä shoppailemaa niin ei se Helsinki nyt niin kaukana ole ;)

Itse en kyllä muuttaisi em. asuinalueille, riittää kun työpaikka on siellä..

Vierailija
7/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä olemme tulleet, ja takaisin emme lähde. Kivahan siellä on välillä käydä, mutta täällä on kyllä tosi hyvä asua. Ihmiset ovat avoimia ja lapsilla on minusta asiat täällä helpommin hallittavissa.

Kivoja asuinalueita on paljon, nuo kakkosen sanomat ovat niitä 'huonomaineisimpia'.

Vierailija
8/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossei koko lähisukuni asuisi Uudellamaalla, niin perheemme asuisi Jyväskylässä vieläkin. Ihania ihmisiä ja kaunis kaupunki.

Vierailija
9/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elättelee toiveita siitä että muutamme joku päivä sinne. Olen itse Etelä-Suomesta kotoisin ja täällä tällä hetkellä asustelemme. Mulle on tullut Jyväskylästä siellä käydessäni tosi miellyttävä kuva, pidän hyvinkin mahdollisena että siellä asumme joku päivä. Ja se on ihan hyvä ajatus. =)

Vierailija
10/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on ihana paikka asua. Lämmin, ystävällinen, trendikäs, nuorekas, viihtyisä, kaunis, kotoisa jne..

Asuin yhden vuoden sitä ennen Oulussa ja minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että sitä ja Jyväskylää ei voi verrata edes keskenään!

7 vuotta täällä ollaan jo asusteltu ja varmasti asustellaan loppuelämämme. Suosittelen siis täysillä :)

Vierailija
11/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne opiskelemaan ja "samalla reissulla" ollaan vieläkin :) Elikkäs tänne se perhe sitten tuli.

Ja mita noihin asuinalueisiin tulee, niin mainitut pupuhuhta, kangaslampi ja kuokkala ovat kyllä kieltämättä niitä "huonoimpia" alueita. Lisäksi vielä huonoja alueita on esimerkiksi keltinmäki. Mutta noista ehkä "paras" on kaikesta huolimatta pupuhuhta. Se on joskus 80-luvulla edustanut suomen pahamaineisimpia lähiöitä, mutta nykyään se on lapsiperheitten lähiö ja monet entiset vuokratalot on siellä remontoitu ja muutettu omistusasunnoiksi.

Mutta jos on autot käytössä ja haluaa vähän "paremmalle" alueelle ja luonnohelmaan niin voin suositella palokka (ollilaa ja heikkilää) myönnän että on omalehmä ojassa, mutta täällä on todella viihtyisää ja rauhallista. Moottoritietä pääsee 10minuutissa keskustaan ja me tosiaan asumme järven rannalla täällä heikkilässä. Kesämökki ja koti on samassa paketissa.

Vierailija
12/43 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä huonojakin puolia, minusta ihmiset ovat ihan yhtä sisäänpäin kääntyneitä kuin muuallakin. Olen opiskellut täällä ja nykyään töissä ja uskaltaisin väittää että ihmiset ovat aika varovaisia tutustumaan toisiinsa. Johtuukohan se siitä, että monet ovat muuttaneet tänne muualta ja luulevat että "kaikki muut tuntee toisensa" ja eivät uskalla nykäistä ketään hihasta tutustumismielessä.

Minusta täällä on luonto ihanan lähellä, monia kivoja paikkoja kuten Jyväsjärven kiertävä kävelytie, Viitaniemi, Tourujoen ympärillä oleva "luonnonsuojelualue" tms. Keskusta on kiva vaikka monien mielestä liian pieni ja kaikki kaupat hankalasti löydettävissä jos ei tiedä missä keskuksessa ne ovat. Joukkoliikenne toimii kohtuullisesti, joillain alueilla jopa erinomaisesti.

Mitähän vielä... Tuo "Pupari" on kyllä erikoinen paikka, kaikki tietävät että se on huononmaineinen alue mutta esimerkiksi minä en ole koskaan siellä käynytkään joten en ole tätä väitettä itse todistanut kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
13/43 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, oisko tuoreita suosituksia asuinalueista? Lapsiperheelle.

Vierailija
14/43 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan nyökyttelevät, että juu nuo mainitut on huonoja alueita, mutta kukaan ei mainitse hyviä :)

Vierailija
15/43 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, yli 10 v vanha ketju.

Vierailija
16/43 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on niitä hyviä alueita lapsiperheelle?

Vierailija
17/43 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaan nyökyttelevät, että juu nuo mainitut on huonoja alueita, mutta kukaan ei mainitse hyviä :)

Palokka

Mäkimatti

Seppälä

Vaajakoski

Halssila

Lutakko

Ainola

Lohikoski

Nenäinniemi

Kekkola

Mattilanpelto

Keljo

Viitaniemi

Kortepohja

Vierailija
18/43 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutakossa huumejengejä...koko jyväskylä heikko

Vierailija
19/43 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erinomaisen ihana paikka, tervetuloa tänne. Ostakaa asuntoni, että pääsen pois.... pliis.

Vierailija
20/43 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuokkala täynnä narkkaavia yh-ämmiä, joita Salmirannan mamukeskuksen asukkaat käy duunaamassa 😒

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän