Jos tietäisit kuolevasti, mistä asioista voisit sanoa olevasi ylpeä?
Mietin usein sitä, että jos joskus saa kuolla siten, että tietää sen etukäteen ja alkaa pohtia elettyä elämäänsä, niin mitkä asiat oikeasti tuntuvat joltain? Onko se menestys työelämässä, raha, lapset, hyvä avioliitto...?
Jos saan elää vanhaksi niin luulen, että tieto siitä että lapset ovat onnellisia, on tärkeintä. Että he ovat tasapainoisia aikuisia ja ovat tyytyväisiä. Silloin voisin kuolla rauhassa. En luultavasti miettisi työtäni tai ystäviäni. Tai, että voisin jättää mahdollisimman paljon rahaa jälkeeni. Mutta, jos taas lapseni olisivat onnettomia tai ihan hukassa itsensä suhteen, olisi todella rankkaa ajatella kuolemaa. Haluaisi vaan olla täällä auttamassa ja tukemassa heitä. Toisin kuin, pelko siitä, että työnantaja ei pärjää, jos kuolen...
Joten tärkeintä elämässäni on ehdottomasti lapset!
Kommentit (2)
olen optimistenen ja postiviinen ihminen, enkä ruikuta pienistä ja marise turhista, minulla on hyvä suhteellisuudentaju ja loistava huumorintaju
olen rakentanut hyvän ja kestävän ihmissuhteen, joka on kestänyt myrksyt ja tuulet
olen saanut kaksi ihanaa lasta, joista on varttunut iloisia, tasapainoisia teini-ikäisiä
minulla on ihania ystäviä, olen vaalinut ystävyyssuhteitani, ja olen itse ollut riittävän hyvä ystävä, sisko, vaimo ja äiti
olen uskaltanut heittäytyä tekemään yrittäjänä sitä työtä, jota rakastan ja olen pärjännyt hyvin
en ole tyytynyt " sit kun" -elämään tai sortunut ajattelemaan " mutta kun" , vaan olen elänyt täyttä elämää joka hetki ja kaikissa tilanteissa.
Jos tänään kuolisin, voin sanoa, että olen elänyt hyvän ja täyden elämän kipuineen ja iloineen rakastaen ja rakastettuna. Enpä voisi enemää toivoa!
Tehnyt asioita, joista olen aina haaveillut. Asunut monissa eri maissa, oppinut kieliä ja kulttuureja. Ikinä en jätä jotain haavetta jonnekin alitajuntaan odottelemaan parempia aikoja, vaan pyrin täyttämään ne mahdollisimman pian. Olisin tyytyväinen, että olen saanut nähdä ja kokea niin paljon.