Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****ELOHIIRET torstaihin****

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olo vielä suht ok, mutta kyllä tuo etominen on alkanut olemaan kokopäiväistä. Kävin sit illalla Lidlissä ostamassa sitä rahkaa kun eilen kuulin kehuja=) Ostin myös piimää, jota en ole eläissäni voinut sietää, mutta auttaa kuulemma oloon. Ostin myös pillimehuja, joita joudun kuljettamaan kokoajan mukana, eli autossa,kaupassa,kylässä ja ihan sohvalla maatessa. Niiden imeminen helpottaa oloa. Sit Lidlissä on aivan ihania mehujäätelöllä päällystettyjä vaniljajäätelöitä, ne on ihania.

Tuossahan se meikäläisen terveysvaikutteinen ruokavalio sitten onkin.

Kahvin poisjättäminen ehkä auttoi hiukan.

Nyt ajattelin lähteä varovaisesti vähän ostoksille, ulkoilupuku tarttis löytää.

Lilli 6+4

Vierailija
2/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten kiireinen aamu! Äidin koira on meillä hoidossa ja olikin melkoista tohinaa saada koira ulkoilutettua ja pikkuneiti ajoissa tarhaan aamupalalle. Onneksi tämä on vain väliaiakaista, sillä näillä unentarpeilla varhaiset aamut ovat aika tuskaa... Väsymys painaa tosiaankin päälle ja illalla on kahdeksalta valmista tavaraa sänkyyn. Eipä ole paljon ehtinyt lempi leiskua makuuhuoneen puolella... Mites teidän muiden petitouhut, vieläkö olette yhtä innokkaina kuin silloin kun plussaa metsästettiin?:)

Pikkuneidillä 2v 4 kk on todellinen uhmaikä päällä. Eilen tuli taas parit raivarit, jotka voivat kestää puolesta tunnista tuntiin ja koko aika täyttä kitarisahuutoa. Mahtavaa... Kysyy pitkää pinnaa pitää itsensä rauhallisena kun väsy painaa päälle ja yksi huutaa punaisena pinnasängyssä kun ei halua mennä nukkumaan vaikka on niin väsynyt että taatusti nukahtaisi heti kun silmänsä ummistaisi. Toivottavasti on nopeasti ohimenevä vaihe.

Olo on nyt aika hyvä, rinnat kasvaneet ja arat, mutta mitään hirveää aamupahoinvointia ei enää ole ollut, mitä nyt se kuuluisa hampaidenharjauskyökkiminen. Tänään aion taas mennä spinnaamaan, jotta saa vähän liikuntaa tähän kroppaan ja pääsee vähän tuulettumaan.

Kerroin muuten eilen pomolleni, että olen raskaana ja hyvinhän se sen otti, onnitteli ja tuntui olevan ihan sydämestään onnellinen mun puolesta. Päätin kertoa jo tässä vaiheessa, sillä meillä on yhteisiä ystäviä, joista pari jo tietää mahasta, ja olisi aika noloa jos juttu menisi hänen korviinsa joltain muulta kuin minulta itseltäni. Eli sekin homma on nyt hoidettu ja nyt vain keskitytään töihin ja masun kasvattamiseen!

Pantoufle 10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpäs ylös.. Illalla kaheksalta nukahdin ja vääntäydyin ylös 20 yli kymmenen ja könysin talliin. Oksettaa ja pitäis vähän siivoillakkin. Rupesi jännittämään töihin meno (ensiviikko vielä lomaa), kun väsyttää ja oksettaa kokoajan, kuinka ihmeessä voi tehdä töitä..? Syvä kumarrus niille hiirulaisille jotka siihen pystyvät...

seksihalut eivät ole tosiaankaan kadonneet...minä vaan aina nukahdan liian aikaisin:) ja ukko parka kiemurtelee tuskissaan..reppana..

Palaillaan illalla taas, nyt yritän saada jotain aikaseks...

<3: kerutus ja lilli 6+5

Vierailija
4/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli sitten eka neuvola. Neuvolantäti kyseli kaikenlaista, täytti ison nipun papereita ja kertoili tulevasta. Pitäisi tänään varata np-ultra-aika ja käydä hakemassa d-vitamiinitabuja apteekista. Hemoglobiinit oli vähän matalalla, mutta vielä kuulemma pärjään Multitabs 2+:lla. Dopplerilla ei edes yrittänyt kuunnella, kun olen jo käynyt ultrassa eikä näillä viikoilla (10+) kuulemma vielä kuulu kuin puolilla. Verinäytettäkin yritti ottaa, molemmista kyynärtaipeista jopa, mutta mitään ei herunut. Sainkin siksi vielä käskyn käydä parin viikon päästä labrassa " ammattilaisen" käsittelyssä.

Eipä muuta kummaa. Paha olo helpottanut joulun jälkeen, nyt ei juuri huonoa oloa ollenkaan. Onneksi sitä kesti vain kaksi ja puoli viikkoa.

Vierailija
5/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli: Toivottavasti tuo rahka tuo sulle avun, minun täytyy tänään hakea täydennystä ja taidampa suurena jätskin ystävänä sitä jätskiäkin ostaa.

Nukuttua tuli taas 11 tuntia. Pahaolo ei enää niinkään vaivaa, paitsi että on tapana päivällisellä ilmeisesti syödä liikaa, kun saa sitten röyhtäillä tosissaan, ja eilen tuli kait liian rasvaista ruokaa tehtyä, kun piti röyhtäillä rasvan makuisia röyhtäisyjä, yäk. Grilliruoka haisee myös tosi pahalle, sen huomasin kun eilen illalla käväisin lähikioskilla, meinas jäädä keno tekemättä ,kun tuntui että kioskilla haisi niin pahasti grilliruoka.

Tuo tiputteluvuoto jatkuu runsaampana :( Kipuja ei edelleenkään ole, mutta tuhrua tulee enemmän, eilen melkein joka wc reissulla ja tänä aamuna tuli pyyhkiessä tuli jo pari pientä klönttiä (yäk näitä mun juttuja).

Pikkuhousunsuojilla olen vielä pärjännyt, mutta koko ajan miettii onko tämä lopun alkua, ja miettii että helpottaako oireet vai ei.

Ai niin, rintsikat piti alkuviikosta ostaa kokoa suuremmat ja ilman kaaritukia, kun tuntui ,että kaikki vanhat rintsikat puristaa, ei varsinaisesti ole liian pieniksi menneet ,mutta ahistaa kuitenkin.

Tupakkalakko on pitänyt uudestavuodesta asti, mutta arvatkaa vaan haluttaako, kun tuon tuhrun takia menettää viimeisetkin hermon rippeet.

Siivota pitäisi mutta päätin että yksin en ala ainakaan mattoja pihalle kantamaan, saa kyllä olla muut kaverina siivouksessa..

Maanantaihin ja ultraan vielä neljä yötä....

rriitu ja Hra Huu 6+5

Vierailija
6/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa tuli käytyä 2. päivä ja LAksi määritettiin koon mukaan 8.8.06 eli melko sama kuin miehen kanssa olimme laskeskelleet (6.8.). " Kipinä" liikuskeli mahassa sen verta vauhdikkaasti, että crl-mittaa oli hieman hankala saada ja eri mittauskertojen perusteella, LA olisi voinut olla 6-8.päivä, mutta valittiin sitten tuo viimeinen, kun esikoinen meni sen 2 viikkoa yli LAn.

Etominen ehti lakata muutamaksi päiväksi, mutta sitten toissa yönä sairastuin kovaan vatsatautiin ja nyt on 1½ vuorokautta tullut kaikki ylös. Olen 1 tl kerralla yrittänyt laittaa jotain suuhuni, mutta heti kohta takas tulee. Tällainen tahaton paasto siis täällä menossa. Lämpökin heiluu 37-38 kieppeillä. Toivottavasti tämä menee pian ohi, ja ei tartu virtuaalisesti.

Kuppikoko ei ole täällä suurentunut ollenkaan. Viime raskaudessakin omat liivit menivät päälle alusta loppuun, vain ympärysmittaa jouduin suurentamaan lähimmistä hakasista kauimmaisiin, kun painoa tuli paljon. Toivottavasti nyt ei rikota edellistä (+24 ja vähän ylikin) enäätystä. Kesällä sen massan kanssa vaappuminen voisi olla vielä monin verroin raskaampaa.

Nyt takas sängyn pohjalle lepäilemään.

-Eliisa ja kipinä rv9+4

Vierailija
7/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmiini, olit tuo sun kirjoitus ihan kuin omaani, tosin multa ei verinäytettä alettu edes lopulta ottamaan. Olen neulakammoinen, joten terkan katsottua mun käsivärsia totesi, että menepäs ammattilaisten käsiin parin viikon sisällä. Oli niin heikot suonet, etti onnkesi alkanut runnomaan. Aina sanonkin, että synnyttäisin mielummin kuin antaisin verinäytteen käsivarresta...ajatus heikottaa, vaikka en ole ikinä pyörtynyt tms. Vertakaan en kammoksu vaan sitä neulaa ja niitä kamalia puheita " ja vielä neljäs putkilo noin, nyt mä tätä verta vähän ravistan..."

Anoppi ja appiukko tärähtivät tähän meille jo aamulla 7.30 hoitamaan lapsia, kun mulla oli 8.15 se neuvola-aika. Tottakai anoppi heilui täällä rätin kanssa, kun tulin kotiin, mutta olen päättänyt antaa huseerata sen ihan just niin kuin haluaa täällä. Apuahan sekin on tässä kaaoksessa. Ennen aina hermostuin, kun joku kotiani järjesteli ikäänkuin palautteena huonolle kodinlaitolleni. Lisäpisteet anoppi sai, kun niin ymmärtäväisesti suhtautui alkuraskauden väsymykseen.

Kysyin neuvolassa, auttaisko mikään vitamiini väsyyn, mutta eipä ne juuri auta. Ehkä kuitenkin käyn ostamassa multitabseja, josko niillä olis joku psykologinen vaikutus. Mies tosin totesi tässä taannoin, kun mietiskelin vitamiineista saatavia enrgiapaukkuja, että " älä nyt enää mitään pillereitä haikaile, olisit napsinut niitä ajoissa niin et olisi tuohon tilaan päätynyt" ...ja nauroi päälle.

Sitten vielä, kun ihmettelin täällä, että sain vain yhden ajan Kättärin ultraan. Molemmilla pojilla olen saanut samalla rakenneultra-ajan. Kysyin tästä neuvolassa, onko käytäntö muuttunut, mutta syy onkin ihan muu. Asun HUS:n alueella, eli menen np-ultraan Kättärille, jossa synnytän, mutta rakenneultra tehdäänkin täällä paikallisessa terveyskeskuksessa. Yllätys! Tulee uusia juttuja, kun ollaan muutettu eri kuntaan.

Nyt en taas enempää tällä erää, palaan taas häiriköimään myöhemmin...

Pumpuli

Vierailija
8/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti pinoon, pitää mennä juustosarvia leipoon tytön synttäreille, täyttää tänään 1 v... niin se aika vaan rientää.

tänään sitten tuli oksennettua ihan urakalla. Mulla on ollu joulusta asti yskä ja aina kun yskii alkaa ykä nousta ja tänään sitten ihan pihalle asti. Rinnat ei ole arat, alavatsaa välillä vähän turvottaa ja kauheen aikaansaamaton olen.

Joskus kirjotin että meidän kaupunki tarjoaa 2 ultraa raskausaikana, mutta muistin väärin, kolmehan niitä onkin rv 12, 20 ja 36.

Verikoetta ei mulla neuvolantäti saanu otettua, verta lenti hienosti ympäriinsä mutta koeputkeen ei tullu mitään, mitäs ei kuunnellu mun ohjeita siitä mistä se koe kannattaa ottaa. Kaikki kun aina innoissaan tökkää siihen suoneen mikä näkyy parhainten, mutta mutta, kun suonet on kaposat ja neulat niin isoja ni eihän siitä mitään tule. Toisesta kädestä se ei ees lähelle suonta päässy vaikka kaivo ja koukki ihan olan takaa... eli labraan pitää suunnata jossakin vaiheessa.

Mutta eipäs nyt muuta, leipoon leipoon...

hanneli rv 9+?

Vierailija
9/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanneli meillä oli eilen pojan 4v synttärit, mutta juhlat pidetään vasta tänään. Olen vielä töissä ja kaikkea pitäis ehtiä laittaa kotonakin ennen vieraiden tuloa. Mukavia juhlia teille!

Pahaa oloa ja kuvotusta on välillä, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Säännöllisesti kun vain muistaa syödä niin eiköhän sitä tästä selviydy.

Minulla on myös tuota verisuoniongelmaa. Koskaan ei ole verta saatu muualla kuin labrassa ja neuvola tätin en anna edes yrittää pyydän lähetteen labraan.

Meillä on 2 ultraa viikoilla n 12 ja 17. Itse olen käynyt ensimmäisen jälkeen aina useammin, koska minulla on ensimmäinen vauva kuollut pienenä 2 päivää vanhana sydänvikaan. Yleensä on n viikolla 30 tutkittu tarkemmin sydäntä. Nykyään on onneksi niin hyvät nuo ultralaitteet, että niistä näkee aika paljon. Silloin vuonna 90 pojallani ei ollut toista puolta sydämestä ollenkaan ja ei sitä ultrassa huomattu eikä edes syntyessä vasta 1 pv vanhana.

Hermoilen siis aina raskaana ollessani ei pelkästään keskenmenoista vaan myös onko lapsella muutoin kaikki kunnossa ja vielä lasten synnyttyäkin olen ensimmäisen vuoden kuunnellut jatkuvasti hengittääkö vauva.

Onnellisesti minulla kuitenkin on nyt 3 tervettä lasta ja toivon että tämäkin raskaus sujuu hyvin ja saan terveen vauvan.

Hyvää Loppiasta kaikille! Karkaan töistä synttäri valmisteluihin.

Vierailija
10/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä huojutaan puolinukuksissa. Mies lähti iltavuoroon,ni oli pakko kammeta sängystä ylös. Kohta pitäis suunnata ruokaostoksille,kun huomenna ei oo kaupat auki. Illalla ois vielä tytön kuskailu ratsastustunnille ja sit taas yöks töihin. Oli muuten tosi tuskallinen yö. Väsymyksessäkin ois jo tarpeeks kestämistä,mut vielä sen lisäks kamala turvotus. Ainahan yövuoroissa turvottaa,mut nyt se oli ekstrakamalaa ja tosi kivuliasta. Onneks sain aamuyöstä röhnöttää sohvalla chattia tuijottaen. Mie oon vierihoitaja eli hoidan työkseni vaan yhtä ihmistä. Hänen nukkuessa oon vaan paikalla hissukseen valmiudessa,jos tulee jotain yllättävää.

Muut valittelee pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta,mut täällä on kyllä päinvastoin. Koko aika on nälkä ja ruokahalukii on aika valtaisa. Alotin kyllä uuden vuoden kunniaksi syömään terveellisemmin,mutta määrät sen kun kasvaa. Töihin saa raahata repullisen evästä. Paino ei oo raskauden takia noussu ja masun koostakaan en voi sanoa mitään,kun onnistuin paisuttamaan itteäni marras-joulukuussa viitisen kiloa ihan vaan mässäämällä. Tyhmä mie!

Joku kyseli makuuhuonepuuhista. Meillä ainakin on tahti hieman hiljentyny. Luulen,että molempia hieman pelottaa puuhastella. Takana on kaks pieleen mennyttä raskautta ja tässäkin raskaudessa oli jo vuotoa ja supistuksia. Halut tuskin on vähentyny,mutta niitä uskaltaudutaan toteuttamaan hieman harvemmin ja varovaisemmin.

Hipsuhiiri rv n.8+5 ( en oo vieläkään uskaltanu keksiä salamatkustajalle nimeä)

Vierailija
11/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ollut ihanan leppoisa viikko. Saanut levätä ilman stressiä mistään ja olen jopa kunnostautunut kämppää siistimään -mm. pakastearkut sulatettu ja pesty kaikki, kaapit, joita olen karttanut erittäin kauan on siivottu. Otettiin linja, että kaikki turha tai vähänkin turha roskiin ja tavaraa lähti kierrätykseen ja roskiin muutama jätesäkillinen :) Maanantaina sitten töihin taas uudella innolla.

Mun masu on alkanut pullistelemaan epäilyttävästi... olenkin miettynyt tässä, että olenkohan syödä puputtanut vähän liikaa herkkuja, kun ei oikein muu maistu vai voiko tämä raskaus alkaa jo todella pömpöttämään. Kävin jo paniikissa äitiysvaatteitakin tsekkailee alustavasti ja ilahduin suuresti, kun huomasin, että äitiysvaatteet ovat kokeneet positiivisen muutoksen tässä parissa vuodessa. Esikoista odottaessani en löytänyt mitään päälle pantavaa ja se oli erittäin kurjaa, tunsin itseni jotenkin " ei niin viehättäväksi" niissä teltoissa. Muutamat kivat vaatteet silloin löysin ja ne maksoikin sitten enemmän kuin budjettini salli, mutta ne ostin ja niitä ahkerasti käytinkin. Ovat nyt kesää odottamassa tuolla kaapissa :)

Mutta nyt oli tosiaan kivannäköisiä, sopivan hintaisia ja ihania vaatteita, meinasin jo ostaa yhden paidan, mutta sitten jätin kuitenkin. Töissä en vaan halua vielä tätä masua paljastaa, sillä viran vakinaistaminen on ihan nurkan takana ja sen vuoksi pitäisi tammikuun loppuun asti säilyttää salaisuus. Mitenhän se onnistuu... pakko onnistua. Tarvitsen kuitenkin töissä siistejä toimistotyöhön soveltuvia vaatteita ja uutena vuonna napsahti jo väljimmistä suorista housuista nappi. Jaiks.

Kovasti odotellaan np-ultraa, joka puolen toista viikon kuluttua. Toivotaan kovasti, että masussa on joku pieni ihme.

Makkaritouhuista: hiljaista on pidelly täälläkin, vaikka ollaan yritetty pitää kuitenkin yllä. Meillä ehkä pätenyt ennemminkin sääntö: ei se määrä, vaan se laatu :)

tarrasukkia masuvauvoille!!!

AuroraM 10+3

Vierailija
12/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on kulunut nopsaan tämäkin viikko. Ja loppuviikko menee varmasti vielä nopeammin, kun just nyt leijun ihan pilvissä. Syksyisen tuulimunan jälkeen ultrassa näkyi nyt pieni masu-asukki, ihan oikeassa osoitteessa ja sykekin nakutti villisti! Voi miten kivalta se tuntui! Muutaman päivän heitti ultran arvio omista laskelmista taaksepäin, eli 6+6 tai 7 on nyt kasassa. Katotaan mihin neuvolan täti sitten aikanaan lasketun ajan laittaa ja miten sille käy rakenne-ultrassa. Mut pahus, vähän nyt jäin susta Pubu jälkeen...:)

Kuvotus on toistaiseksi vähän hellittänyt, ja johtuneeko Berocca-tableteista, vai mistä, mutta olo on ihan pirteäkin. Jospa siis lähtisin kauppaan hakemaan jääkaapin täytettä, kun on huomenna pyhäpäiväkin. Ja kun kovin älyllistä tekstiä en nyt näköjään saa aikaiseksi..

Mutta oikein mukavaa loppuviikkoa ja Loppiaista kaikille!!

Vierailija
13/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten otsikko sen sanoo, niin meille näyttäisi olevan tulossa kaksoset. Kävin eilen ultrassa ja sielläpä 2 sykettä näkyi.

Olen onnesta soikeana mutta samaan aikaan peloissaan. En tiedä juuri mitään kaksosraskaudesta ja pelottaa kuinka tässä päästään onnelliseen lopputulokseen.

Niin, ja meillähän on siis huomenna 1 vuotta täyttävä esikoistytär. Pieni ikä ero ja kaksoset. En saanut kunnolla unta.

Nyt menossa rv 7 +3

Vierailija
14/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANIA UUTISIA!!!!! mulla kaveri synnytti joku aika sitten kaksostytöt ja eräs toinen tuttavani odottaa myös kaksosia :) varmasti löytyy paljon tietoa täältä vauvalehden sivuilta ihmisistä jotka odottaa kaksosia :) ai niin ja just muistin että tiedän vielä yhden joka odottaa myös kaksosia, toinen on poika ja toinen tyttö :)

Päivi 10+2

Vierailija
15/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumkwatti: Nytkö mun kuuluisi sanoa nänäänää *lällättää*. Voi, ei sitä tiedä kuinka mun la:ni käy kun np-ultrassa käyn :)

elo22: Alku yllätys/järkytyksen jälkeen nautit varmaan ajatuksesta. Varmasti monet kysymykset tulevat mieleen ja pieni ikä ero esikoiseenkin jännittää. Tuolta Monikko-puolelta varmasti auttavat kysymysten kanssa joihin me emme osaa vastata. Mutta Onneksi olkoon Tupla-Jätti-Potista :)

Nyt sitten omaa napaa... Ei maistu suklaa. Tämähän alkaa olla vallan huolestuttavaa. Töissä pöydällä on koko illan ollut aloitettu suklaalevy ja palaakaan en ole ottanut. Missä vika ;) Kuinkas ne uskomukset menikään. Makean himo=tyttö, Suolaisen kaipuu=poika ???

Tietääkös kukaan?

pubu ja Unski 7+4 (hieman Kumkwattia edellä ;) )

Vierailija
16/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka neuvola. Nyt olis sit tällekin tulokkaalle täytetty paperit. Piti pikaisesti käydä ne täyttämässä mutta reilu tunti siinä vierähti kun neuvola tätin kanssa juteltiin ummet ja lammet. Mä en kans tykkää verikokeista ollenkaan mutta hyvin sai näytteen otettua. Sydänääniä ei vielä kuulunut mutta ei oo kuulunut muistakaan varsinkin kun mulla taaksepäin kallellaan oleva kohtu.

Elo22 onnea tuplista. Hyvin se menee. Monikkopalstalla on hyviä neuvoja ja osaavat kyllä sitten neuvoa. Toisaalta oo sulle kyllä kade. Mä oon aina toivonut kaksosia(miehen veljet ovat kaksosia). Meijän kuopus tyttö täyttää 1v sunnuntaina 8.1.

Nyt on mentävä laittaa muksut nukkuun ja leipoon pullataikina kun oli nousemassa.

Puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 8+6

Vierailija
17/17 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elo22: Onnea kaksosten johdosta! Mun parhaalla kaverilla on kaksospojat ja vauva-aika meni heillä kyllä tosi mahtavasti kun saivat heti alusta esti rytmitettyä pojat niin että syötöt ja kaikki tapahtui samaan aikaan. NIIN ja sitten vielä; meidänkin nuorimmainen tyttö täyttää huomenna 1v!!! Just sain väsättyä kaks voileipäkakkua. Päällystämien on huomenna samoin kuin täytekakun teko... piti alunperin tilata se kakku mut olinkin pari tuntia myöhässä sen kanssa kun eilen menin sitä tilaamaan :( Nuo suolaset jutut ja ruuanlaitto multa kyllä sujuu mut täytetkakut ei todellakaan ole mun vahvin ala.

Hirmunen väsymys ollu tänään, jalatkin on ihan puhki tuolla keittiössä häärämisestä. Onneksi huomenna on pyha niin ukkokin on kotona, saa nukkua pitkään ;)

Varasin tänään np-ultraan ajankin, se on vasta helmikuun alussa. Käytän nyt siihen asti noita kuukautisista laskettuja viikkoja vaikka ne tod.näk. ultran jälkeen muuttuu 1-2 viikolla.

Peeveli ja piiperoinen 8+3