Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko jonkun uskonnon mielikuvitusolentoihin/jumaliin/satuolentoihin?

Vierailija
14.11.2014 |

http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288589444590.html

Meta-analyysi 60 erillisestä tutkimuksesta todistaa ateistit uskovaisia älykkäämmiksi.

Albert Einstein kuvailee uskontoa lapselliseksi taikauskoksi ja haukkuu Raamatun kokoelmaksi alkukantaisia legendoja. Einstein myös kieltää juutalaisten aseman valittuna kansana. Hän kirjoittaa: ”Heillä [juutalaisilla] ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma.” "Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa" Einstein toteaa kirjeessään.[51]

Lähde: Wikipedia

Yhdysvaltalaisia suurmiehiä:

Majakat ovat hyödyllisempiä kuin kirkot
- Benjamin Franklin

Tämä olisi kaikkein hienoin maa jos uskontoa ei olisi!
-John Adams, Yhdysvaltain toinen presidentti vuosina 1797–1801.

Kristinusko on perverssein ihmisen tuntema järjestelmä.
-Thomas Jefferson, Yhdysvaltain kolmas presidentti ja yksi Yhdysvaltain itsenäisyysjulistuksen allekirjoittajista.

Lähde: Uskomatonta, elokuva (mm.netflix)

https://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

1 400 000 suomalaista jo eronnut kirkosta. Köyhä jumala/mielikuvitusolento uskonnossanne, kun kirkollisveroa ihmisiltä tarvitsee, vaikka on "kaikkivoipa".

Raamattu on ihmisen kirjoittama satukirja. Etkai ennen syntymääsikään missään taivaassa ollut? Maailmassa on yli 10 000 rekisteröityä uskontoa. Kannattaa liittyä niihin kaikkiin, ettei käy huonosti kuoleman jälkeen.

Ihmiset ihan vakavissaan keskustelevat ateismista tietämättä alkujaankaan mistä siinä on kysymys. muutama "rautalanka"-mallinen video jossa asiaa selvitetään

Kommentit (284)

Vierailija
121/284 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:03"]

Saa olla vähän saatanan yksinkertainen että uskoo raamatun jumalaan ja kristinuskoon. Miksi ette usko mielummin muinaisiin jumaliin? Miksi tähän kristinuskon uusimpaan jumalaan? Eikö kreikan mytologian jumalat ole vielä parempia?

[/quote]Tästä viestistä oikein huokuu että sen kirjoittaja ei voi olla yksinkertainen..

[/quote]

Mutta kuinka yksinkertainen on sellainen ihminen joka ei osannut edes vastata yksinkertaiseksi haukkumansa kysymyksiin?

[/quote]Kuka haukkui? Siinähän sanottiin juuri et ei voi olla yksinkertainen, ei et on :(

[/quote]

Ai, anteeksi. Luulin sarkasmiksi, mutta olitkin ilmeisesti oikeasti yksinkertainen. :(

Vierailija
122/284 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla vähän saatanan yksinkertainen että uskoo raamatun jumalaan ja kristinuskoon. Miksi ette usko mielummin muinaisiin jumaliin? Miksi tähän kristinuskon uusimpaan jumalaan? Eikö kreikan mytologian jumalat ole vielä parempia?

[/quote]Tästä viestistä oikein huokuu että sen kirjoittaja ei voi olla yksinkertainen..

[/quote]

Mutta kuinka yksinkertainen on sellainen ihminen joka ei osannut edes vastata yksinkertaiseksi haukkumansa kysymyksiin?

[/quote]Ehkä hän ei katsonut tarpeelliseksi vastata koska "kysyjän" asenne kävi ilmi kysymyksenasttelusta. miksi vastata tosissaan kun toinen haluaa vain irviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/284 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:33"]

[/quote]

[/quote]Kuka haukkui? Siinähän sanottiin juuri et ei voi olla yksinkertainen, ei et on :(

[/quote]

Ai, anteeksi. Luulin sarkasmiksi, mutta olitkin ilmeisesti oikeasti yksinkertainen. :(

[/quote]Ai. Oliko se eka viesti sit kuitenkin yksinkertasen kirjottama?

Vierailija
124/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:55"]

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sk-alle-puolet-helsingin-lapsista-kastetaan-kirkkoon/1311435

Helsingissä viime vuonna enää alle puolet kastettiin kirkkoon. Tämä kertoo vain että tulevan sukupolven aikana koko kirkko tulee olemaan pahoissa vaikeuksissa. Helsingiläisistä enää 55% kuuluu kirkkoon. Näin meillä täällä sivistyksessä. Jossain pohjanmaan juntti pelloilla voi vielä yli 80% kuulua kirkkoon.

[/quote]

Mahtaako vuonna 2050 enää helsingissä kuulua kirkkoon kuin alle 5%. Ei ainakaan yhtään yli 15% koska suuret aivopestyt ikäluokat ovat jo kuolleet ja nykynuoret ovat innokkaimpia uskonnoista eroajia tilastojen mukaan. Hyvä niin.

Vierailija
125/284 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:45"]

[/quote]

[/quote]Ehkä hän ei katsonut tarpeelliseksi vastata koska "kysyjän" asenne kävi ilmi kysymyksenasttelusta. miksi vastata tosissaan kun toinen haluaa vain irviä.

[/quote]

Noh unohda tuon kysyjän asenne ja vastaa noihin kysymyksiin :) Olisi hauska vain kuulla miksi uskotte siihen raamatun jumalaan ettekä muiden uskontojen jumaliin :D T. eri

Vierailija
126/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin kirkosta, kun tummaihoinen homo toivola oli seurakuntavaalien mainoskasvona. En halua kuulua tuollaiseen kirkkoon joka sisältä tuhotaan homoilla ja naispapeilla raamatun oppien vastaisesti.

Vierailija
127/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se kirkosta eroaminen todistaa uskovien vähenemisen? Moni uskova on eronnut kirkosta.

Vierailija
128/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:49"]

Itse erosin kirkosta, kun tummaihoinen homo toivola oli seurakuntavaalien mainoskasvona. En halua kuulua tuollaiseen kirkkoon joka sisältä tuhotaan homoilla ja naispapeilla raamatun oppien vastaisesti.

[/quote]En takerru nyt homoihin enkä naispappeuteen mutta miksi käytit sanaa tummaihoinen? Terv uskova

Vierailija
129/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN! HOMOT ROVIOLLE KOSKA RAAMATTU NIIN SANOO! Älä usko kaikkea mitä ne hiekka-apinat ovat siihen uskonto oppaaseensa satuilleet.

Vierailija
130/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:57"]

[/quote]En takerru nyt homoihin enkä naispappeuteen mutta miksi käytit sanaa tummaihoinen? Terv uskova

[/quote]

Koska on poliittisesti korrektimpia sanoa tummaihoinen kuin neekeri. Kuuluu ihan normaaleihin tämän päivän normeihin ja käytöstapoihin olla kutsumatta neekereitä neekereiksi? Jos et ole huomannut. Neekerilakut. Neekerinsuukot jne.. kielletty.

Vierailija
131/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:00"]

[/quote]

Koska on poliittisesti korrektimpia sanoa tummaihoinen kuin neekeri. Kuuluu ihan normaaleihin tämän päivän normeihin ja käytöstapoihin olla kutsumatta neekereitä neekereiksi? Jos et ole huomannut. Neekerilakut. Neekerinsuukot jne.. kielletty.

[/quote]Et siis ymmärtänyt kysymyksen tarkoitusta. Miksi mainita ihonväri, mitä merkitystä sillä on?

Vierailija
132/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]Et siis ymmärtänyt kysymyksen tarkoitusta. Miksi mainita ihonväri, mitä merkitystä sillä on?

[/quote]

Koska ihmiselle on kehittynyt evoluution myötä yksilöllinen ihonväri ja halusin että jokainen ymmärtää kenestä puhuin? Kun kuitenkin tummaihoiset ovat vielä todella marginaalista vähemmistöä kasvukeskusten ulkopuolella? Miksi sinua noin kovasti haittasi että siitä mainitsin?

Vierailija
133/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että siitä tuli rasistinen vaikutelma. Nimenomaan tuossa kontekstissa. En vieläkään ymmärrä mikä merkitys Jani Toivolan ihonvärillä on. Jos joku tietää seurakuntavaaliehdokas Toivolan joka on homo hän tietää kyllä kenestä puhutaan ilman muita määritelmiä.

Vierailija
134/284 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkää alle vähintään 10 vuoden viina- ja huumeputki. Sen jälkeen aivosi ovat tarpeeksi pehmeässä kunnossa ja uskoon tulo onnistuu. :D Pystyt kuulemaan jumalan ääniä jne... :D

Vierailija
135/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Sinäkö Raamatun sanan kirjaimellisesti ottava uskovainen? Et hyväksy homoja ja naispappeja koska raamattu ne kieltää mutta uskot evoluutioon ja haluaisit käyttää sanaa neekeri, ts pidät tummaihoisia väheksyttävinä verrattuna valkoihoisiin?

Paljastit itsesi monessa kohtaa, ateisti.

Vierailija
136/284 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:42"]

Uskon siihen, että minua korkeampi voima on olemassa. En tiedä minkä niminen tai minkä näköinen, mutta ei välttämättä kyllä se Jumala, josta papit saarnaavat, siis minkään uskonnon papit tai saarnamiehet. Tuo voima ei myöskään rajoita minua mitenkään, voin tehdä mitä omatuntoni antaa myöten eikä minun tarvitse edes muistaa sen olemassaoloa joka päivä. Uskoisin kyseessä olevan melko huumorintajuinen ja hyväntahtoinen voima enkä siksi sitä häädä pois, voisi sanoa, että olemme hyvä tiimi.

[/quote]

Miks korkeampi? Miksei vaan kenties älykkäämpi? :) Mehän voidaan olla osa vaan jonkun älykkäämmän prokkista. Kristinuskossa on omasta mielestä eräs erittäin typerä asia ja se on se, että ihmisten pitäisi uskoa johonkin, jotta pelastuvat. Tai jotain vastaavaa, en ihan hirveästi ole kristinuskoon tutustunut. Mutta toihan on aivan absurdi ajatus omasta mielestä. Minkä ihmeen takia se "luoja" tollasta vaatisi. Sehän kaiken logiikan mukaan vaan naureskelisi kaikille vääräuskosille, että "hahhah tietäsittepä vaan. Tosin enhän mä teitä voi syyttää, mistä te oikeasti mitään voisitte tietää."

Vierailija
137/284 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:42"]

Uskon siihen, että minua korkeampi voima on olemassa. En tiedä minkä niminen tai minkä näköinen, mutta ei välttämättä kyllä se Jumala, josta papit saarnaavat, siis minkään uskonnon papit tai saarnamiehet. Tuo voima ei myöskään rajoita minua mitenkään, voin tehdä mitä omatuntoni antaa myöten eikä minun tarvitse edes muistaa sen olemassaoloa joka päivä. Uskoisin kyseessä olevan melko huumorintajuinen ja hyväntahtoinen voima enkä siksi sitä häädä pois, voisi sanoa, että olemme hyvä tiimi.

[/quote]

Miks korkeampi? Miksei vaan kenties älykkäämpi? :) Mehän voidaan olla osa vaan jonkun älykkäämmän prokkista. Kristinuskossa on omasta mielestä eräs erittäin typerä asia ja se on se, että ihmisten pitäisi uskoa johonkin, jotta pelastuvat. Tai jotain vastaavaa, en ihan hirveästi ole kristinuskoon tutustunut. Mutta toihan on aivan absurdi ajatus omasta mielestä. Minkä ihmeen takia se "luoja" tollasta vaatisi. Sehän kaiken logiikan mukaan vaan naureskelisi kaikille vääräuskosille, että "hahhah tietäsittepä vaan. Tosin enhän mä teitä voi syyttää, mistä te oikeasti mitään voisitte tietää."

[/quote]

Tai miksi se edes vaatisi meitä uskomaan häneen. Kuulostaa vähän narsistiselta.

Vierailija
138/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:14"]

Siksi että siitä tuli rasistinen vaikutelma. Nimenomaan tuossa kontekstissa. En vieläkään ymmärrä mikä merkitys Jani Toivolan ihonvärillä on. Jos joku tietää seurakuntavaaliehdokas Toivolan joka on homo hän tietää kyllä kenestä puhutaan ilman muita määritelmiä.

[/quote]

No jos tuollaiseen autistiseen mielensäpahoittamiseen lähdetään, niin miksi ihmeessä mainitsit toivolan homoksi? Siitä tuli minulle homofoobinen vaikutelma sinusta :( Mitä se kenellekään kuuluu? Et taitanut ymmärtää että vaikka sinä et ymmärtänyt ihonvärin merkitystä, niin minulle sillä on selvästi merkitystä?

Vierailija
139/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:17"]

[/quote]Sinäkö Raamatun sanan kirjaimellisesti ottava uskovainen? Et hyväksy homoja ja naispappeja koska raamattu ne kieltää mutta uskot evoluutioon ja haluaisit käyttää sanaa neekeri, ts pidät tummaihoisia väheksyttävinä verrattuna valkoihoisiin?

Paljastit itsesi monessa kohtaa, ateisti.

[/quote]

Olen eri henkilö kuin tuon kirjoittaja. T. Ateisti joka ihmettelee tuota rasismin pelkoa.

Vierailija
140/284 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:14"]

[/quote]

No jos tuollaiseen autistiseen mielensäpahoittamiseen lähdetään, niin miksi ihmeessä mainitsit toivolan homoksi? Siitä tuli minulle homofoobinen vaikutelma sinusta :( Mitä se kenellekään kuuluu? Et taitanut ymmärtää että vaikka sinä et ymmärtänyt ihonvärin merkitystä, niin minulle sillä on selvästi merkitystä?[/quote]Ihan siksi että olit jo tehnyt selväksi ettet hyväksy homoutta mutta tummaihoisuuden paheksuntaa et sanonut suoraan.