Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen vihaa joulua?

Vierailija
19.11.2013 |

En tunne ketään joulun vihaajaa (ainakaan julki-sellaista) ja täten mietin, millainen ihminen joulua vihaa?

Onko mielikuvani yrmystä ilkeästä saiturista väärä?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan joulua. Vituttaa joulukortit vaikka olen ystäville yrittänyt sanoa että en vietä joulua enkä harrasta kortteja tai lahjoja. Aina jonkun v*tun erinomaisen ihmisen täytyy laittaa joulukortti. Miksi ihmiset ei ajattele yhtään miten pahaa mieltä se voi aiheuttaa! Aikuisetkin ihmiset kerskuu miten saivat lahjoja. Eikö hävetä, lahjat ymmärrän lapsilla.

Menetin perheeni(jonka oikeastaan sain vasta aikuisena) muutamia vuosia sitten. Meillä oli ihania jouluja yhdessä. Silloin oli joulumieltä. Nyt ei ole. Saisinpa kelattua joulun yli pikakelauksella.

V*tun ihanaa lässynlässyn paskajoulua vaan kaikille toivottelijoille.

Vierailija
62/84 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse olla sitten ankea sillä vihaan joulua yli kaiken!!!! Joulu on vaan liian iloista ja rauhallista aikaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ihan vihaamista. mutta. turhia koristeita pitää raahata talo täyteen pariksi päiväksi. sitten taas purkaa niitä. hakea jotain pahoja ruokia kaapit täyteen ja olla olevinaan että onpa ihanaa. kuraa se on. ostella läjä lahjoja, kalliita ruokia, yms. toinen lässyttää persaukisena vieressä ikuisia selityksiä. katsella jotain v*tun kirkkojeesustelua telkkarista. itse erosin mokomasta laitoksesta aikoja sitten. kuunnella lässynlässyn joululauluja. paras joulu ja joululahja olisi ostaa itselle matka jonnekkin etelään ja olla siellä viikko pari kunnes tämä lässytys mennyt ohi. ehkä sitten joskus jos vielä pystyy.

Vierailija
64/84 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu itsessään ei ole ongelma vaan se, kuinka siitä on tehty kaupallinen ja kulutuksen, ylensyönnin ym luonnon tuhoamisen juhla. Joulu päättyy monilla itkuun, koska oli suuret odotukset, mutta sukulaiset ja perhe yhdessä tietää lähinnä riitaa.

Pari kuukautta kestäneet mainostukset, joululaulut ja osta sitä ja tätä ei vain kiinnosta. Olen suurperheestä, mutta tahtoisin vain olla rauhassa. Joulua voi viettää ihanasti, mutta niin kauan kuin ihmiset viettävät sitä vääristä syistä jätän mieluummin väliin. L N 23..

Vierailija
65/84 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhemmilla yötä kerran vuodessa, jouluna, kun on pakko. Enemmän on huonoja muistoja täältä kuin hyviä. Joulusta ja kaikesta sen koristelusta, todellisuudesta irtaantumisesta ja imelyydestä tulee mieleen vain se, miten kaikista perheen ongelmista vaiettiin ja väännettiin naamalle väkinäinen hymy ja oltiin niin aurinkoa ja rakkautta (paitsi jos faija sattui ratkeamaan jo pyhien aikana). Joskus vaihdettiin surkeita joululahjoja vittuiluna toiselle.

Nykyään asiat ovat paljon paremmin, mutta silti oksettaa. Ei voi oikein jättää tulemattakaan.

Mies 22v

Vierailija
66/84 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimi

Vierailija
67/84 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/84 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiselle, joka tekee 12 tuntisia työpäiviä sellaisten asiakkaiden kanssa jotka ovat töissä jouluaattona ja on itse vastuussa lahjojen hankinnasta, ruoanlaitosta ja majoituksen järjestämisestä 16 juhlijalle. Ja ajaa melkein 500km joulupäivänä pakkovisiitille sukulaisten luo...

Olen aina ihmetellyt tällaista, ettei aikuinen ihminen saa repäistyä itseään irti tuollaisesta stressijoulusta ja kehitä itseään MIELLYTTÄVÄÄ joulua.

Vierailija
69/84 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä, jolla ei ole varaa lahjoihin.

Vierailija
70/84 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vanhempien ihmissuhde aivan kamala, ja se korostui erityisesti jouluna. Kyräilyä, kaunaisuutta, ilkeilyä, suoranaista vihaa. En ikinä tule ymmärtämään, miksi ne eivät  eronneet. Kun on saanut sellaisen parisuhteen mallin, niin se vaikuttaa myös jouluun. Olen tyytyväinen, kun saan viettää joulun rauhassa yksin ulkomailla, mieluiten jossain lämpimässä.

Vierailija
71/84 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan pienestä saakka vihannut joulua. Äitini taannoin muisteli että en ole missään vaiheessa lapsenakaan odottanut joulua. Lapsuuteni oli ihan mukava, jouluun ei liity alkoholia tai riitelyä ja sukulaisia oli lapsena kiva nähdä mutta se ei liittynyt jouluun. Lahjoja en odottanut lapsena, ostin kyllä muille kun sen näytti tuovan heille iloa. 

Aikuisena olen viettänyt joulua lapsille. Itseäni en toivo jouluna muistettavan. En ole kristitty, joulu ei ole minun juhlani. Somen tursuama jouluonnellisuus maistuu muoviselta, samoin ihmisten hyvä mieli ja tahto. Ehkä vastenmielisyys jouluun tulee osaksi siitä että minusta olisi mukava jos olisimme ystävällisiä toisillemme läpi vuoden eikä se edellytä materiaa tai rituaaleja. No en kyllä juhli muitakaan juhlia kuten juhannusta ja mitä näitä on. Olen mieluisten töissä juhlapäivinä.

Vierailija
72/84 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ihminen. Sellainen, joka ei ymmärrä ettei ne aiemmat kurjat joulut tarkoita ettei voisi luoda uusia, hyviä perinteitä.

Vierailija
73/84 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vihata joulua, kun aloin olla kaamosaikaan uupunut ja töiden päälle joulun järjestäminen oli liikaa. Itse tosin olisi voinut suhtautua armollisesti ja olla ottamatta liikaa paineita, mutta mies haukkui vuosia minut täysin lyttyyn. Haukkui lapsille ostamani lahjat surkeiksi jne. Vuosien mittaan joulu alkoi tuntua hyvin raskaalta. Minulle se on päivä jolloin huonouteni arvoidaan ja tänä vuonna olen taas ollut erittäin huono. Paineistuminen on johtanut erityisesti siihen, että lahjoja ostaessa pää alkaa lyödä tyhjää. En keksi mitään, hiki kohoaa otsalle, päädyn ostamaan aivan liian kalliita lahjoja, kun tuntuu, ettei vähemmällä saa ostettua yhtään mitään, mitä kehtaisi kenellekään antaa.

Vierailija
74/84 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskontoni takia vietä joulua. Aluksi ihmiset eivät tahdo ymmärtää ja eräs lapseni opettaja kysyi minulta että miten minä perustelen sen ettei joulua vietetä. Sanoin ettei Raamatussa ole. Se riitti. 

Vierailija
75/84 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka tekee muille onnistuneen joulun aloittaen jo kesällä. Ruokakaupan myyjä. Kun on monta kuukautta arponut kuinka monta lanttulaatikkoa ja kypsää kalkkunaa tänä vuonna syödään+per Se ruvella työntänyt niitä hyllyyn vittumaisten asiakkaiden seassa, alkaa olla joulumieli katossa.

Pidän itse jouluruoasta ja emännöin ruokajuhlia mielelläni. Tänä vuonna ei vaan pysty. Itsellä petti fysiikka keväällä, miehen masennus paheni kesällä, teinien kanssa aivan helvetillistä vääntöä koko syksy. Ja nyt iski päälle flunssa tai korona, mikä lie. Tee siinä sitten joulua kun muut makaa sohvalla. Menee lasten joulu pilalle, miehen kanssa hirveä riita mutta kun ei vaan jaksa. Tekisi mieli pelkästään nukkua tai kuolla pois..

Eli hyvää joulua sit kaikille

Vierailija
76/84 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys ja ajankohtaan sattuneet ikävät kokemukset varmasti vaikuttavat siihen, että pitääkö joku joulusta vai ei. Monet täälläkin ovat kirjoittaneet, että kauhea kiire ja pitäisi jouluna venyä monen eri ihmisen luo. Itse olen yksinäinen ja olisin iloinen, jos olisi niitä ihmisiä kenen luokse voisi kiirehtien venyä. Ennen kiireestä valittamista voisi hetken pohtia mitä itsellä on ja miettiä asiaa kaikkien yksinäisten näkökulmasta. Yhtäkkiä saattaa huomatakkin, että asiat on oikeastaan ihan hyvin, kun on ihmisiä ympärillä. Ja jokainen voi halutessaan olla näkemättä niitä ystäviä ja sukulaisia jos näin tahtoo. Valta on omissa käsissä.

Vierailija
77/84 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei ole kasvanut pumpulissa, eikä välitä mistään turhasta hössötyksestä.

Ajatteletko itse pitäväsi joulusta esim. jos perheesi kuolisi joulun alla tms? Monilla on jouluista todella traagisia kokemuksia.

Joulun aikaan tehdään myös ehdottomasti eniten itsemurhia, erotaan ehdottomasti eniten ym. 

Miksi ihmeessä siitä joulusta pitäisi pitää ylipäätänsä? Elämä kyllä opettaa sinuakin vielä.

Vierailija
78/84 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan joulussa materialismia ja sitä, että harrastepaikat ovat kiinni.

Vierailija
79/84 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellainen joka ei jaksa perinteitä, muutkin kuin yksin asuvat.  Yksin itsekin vietetty jouluja aikuisena en ikinä ole vihannut.

Vierailija
80/84 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni. En koskaan saanut selville miksi. Hänelle oli myös tärkeää pilata mahdollisimman monen muun joulu v*ttuilemalla, murjottamalla ja saamalla raivokohtauksia. Miksei vain voinut sulkeutua omiin oloihinsa ja ohittaa koko joulu (emme asuneet yhdessä)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän