kokemuksia Taysin pelkopolista?
Kommentit (2)
Minä kävin Taysin pelkopolilla tänä keväänä juttelemassa edellisestä synnytyksestä, josta on nyt aikaa kolme vuotta (jouduttiin kiireelliseen sektioon vauvan laskeutumattomuuden vuoksi). Olisin kovasti toivonut, että kätilö olisi pystynyt minulle selittämään miksi synnytykseni "epäonnistui", niin kuin itse koen käyneen. Kätilöllä ei kuitenkaan ollut antaa vastauksia kysymyksiini. Mutta, kaiken kaikkiaan synnytyksen läpikäyminen ja asiasta keskustelu oli todella helpottavaa. Odotan suht turvallisin mielin pikkukakkosen synnytystä, jonka toivon tapahtuvan normaalisti alakautta. Minulle on sovittu sektioaika lasketuksi ajaksi, jollei lapsi synny ennen sitä sponttaanisti, yliaikaiseksi ei tätä vauvaa päästetä.
Pelkopolin kätilö oli aivan ihana. Hänen kanssaan keskustelu oli rakentavaa ja helppoa. Suosittelen ilman muuta hakeutumaan pelkopolille, jos vaan vähänkään tuntuu siltä.
Tsemppiä!
Marju rv 36+6
Toiminta yhteydessä itse synnärin toimintaan, joten kätilö tietää mistä puhuu. Sain paljon tietoa synnytyksestä, toimintatavoista, vaikuttamismahdollisuuksistani ja opin luottamaan siihen, että osaan ja san itse vaikuttaa synnytykseni kulkuun.
Näin kävikin. Taysin synnytysosaston toiminta on kehittynyt paljon viimeisinä vuosina. Pelko ei ollut mielessä, kun lähdin synnyttämään ja kohtelu oli ihan asiallista. Ilman pelkoa odotan seuraavaa synnytystä Taysissa.
Käy edes kokeilemassa, jos koet siihen tarvetta!