Uudesta vuodesta
Olisko jollain hyvää neuvoa mulle, kun uutena vuotena on kavereilla perinteiset uuden vuoden bileet ja sinne pitäisi sitten mennä.
Mulla on raskausviikkoja 10 koossa, enkä vielä haluaisi kertoa siitä julkisesti.
Kuitenkin tulee ihmettelyitä miksen juo mitään. Miten pystyisin hämäämään ihmisiä. Kuitenkin mieli tekee mukaan, koska olisi tylsää olla yksin uutta vuotta kotona. Mies jäisi varmaan kanssani kotiin, mutta mun mielestä hänellä on oikeus kuitenkin juhlia vaikka mun pitääkin hillitä omaa juhlimistani.
Hyviä vinkkejä?
Kommentit (8)
Plussasin itse väitöspäiväni aamuna, enkä todellakaan halunnut karonkassani (joka on perinteisesti kostea juhla) kertoa kellekään raskaudestani.
Niinpä otin vastaan tarjotun viinin, mutta join lasista vain yhden kulauksen ja lopun jätin pöydälle. Kukaan ei huomannut edes maljapuheita pitäessään että kohotin vain maljani, nostin huulilleni-MUTTA EN JUONUT!
Ihmiset tuppaavat olemaan niin keskittyneitä omiin laseihinsa että harvemmin huomaavat onko toisen lasi tyhjentynyt (vai täytetty uudelleen...) ;)
Olen aina ollut sitä mieltä että toisen juomattomuutta pitäisi kunnioittaa syistä riippumatta, mutta Suomessa se usein herättää hämmennystä.
Hyvää Uutta vuotta!
Lääkekuuri on aina ontuva selitys. Itse selvisin kuin koira veräjästä kun:
- otin aina tarjotun lasin vastaan, maistoin tosi vähän ja unohdin sen sitten pöydän kulmalle
- otin mukaan omat siideripullot, jotka olin täyttänyt kaupan lähes alkoholittomalla siiderillä
Mutta näitä vinkkejä taisit jo saadakin. Hyvää Uutta Vuotta!
kukaan ei huomaa mitään =) ja omakin fiilis pysyy korkealla kun " muka juo" .
Olen itse käyttänyt tuota siideripullokikkaa ja toisaalta ravintolassa tilannut alkoholittomia drinkkejä - eikä kukaan ole huomannut mitään.
Ja jos on esim. ruokailu, ja tarjotaan viiniä, niin kyllä sen puoli lasillista/lasillisen uskaltaa ruuan kanssa juoda raskaanakin;)
Eggis
ja join alkoholitonta punaviiniä. Bileet oli tosin meillä kotona, joten lasin täyttäminen omassa keittiössä oli helppoa... Täydestä meni!
...eli väitä sairastaneesi just joku paha tulehdus ja sulla sen takia niin vahva kuuri päällä ettet uskalla mitään ottaa. Lääkäri ehdottomasti kieltänyt. Esim keuhkoputkentulehdus aika hyvä, siihenki on vahvoja troppeja...
Vesikossusta ja alkoholittomista voi jäädä kiinni;)
Br1t ja Mercedes 22+1
mullakaan ei olis mitkään lääkekuuriselitykset meny läpi.aina ollu kova juhlimaan,joten pää kainalossa olis tarvinnu olla et olisivat rauhaan jättäny.
mä huijasin kavereita laittamalla viinipulloon alkoholitonta viiniä.oli se kyllä kamalan makusta!!kaverit tietty halusivat maistaa ja ihmettelivät että mikä viini noin ku**lle maistuu..selitin siinä sitten että jotain saksan tuontiviiniä taitaa olla...
toi siiderihomma kyl parempi, ei kukaan haluu niitä maistella...
Ja mä otin evääksi limpparia siideripulloon.
Siltikin yksi kaveri (vielä miespuolinen) rupesi jo alkuillasta kyselemään mikä vaivaa.
Kun olen kuulemma ihan kummallinen, vaikken omasta mielestä ollut.
Mieheni kanssa sitten koitettiin peitellä, ettei tässä mitään.
Kaveri kyseli ja tarkkaili ja olisi halunnut maistaa mun siideriäkin, mutta ohitin sen vaihtamalla puheenaihetta.
Mieheni meinasi, että tämä kaveri osaa jo lukea elekieltä, koska hänen tyttöystävänsä on parhaillaan myös raskaana.
Mitään ei myönnetty, mutta varmasti saadaan kuulla kun on aika kertoa!!!
Laitat siihen vaikka limpparia ja sanot että siinä on kossukolaa. Tai sitten siideripulloon laitat sitä kaupan lasten siideriä. Tai kolmas idea on, että sulla on menossa vahva lääkekuuri ja sen aikana ei saa juoda yhtään alkoholia.