Miksi monilla on paksut& lihaksikkaat pohkeet, vaikka eivät harrasta mitään liikuntaa?
Olen huomannut, että joillakin vanhoilla matameilla esim. on välillä valtava pohjelihas. Monilla, joilla on ihraa hirveesti muualla, eikä takuulla urheilu päällimmäisenä harrasteena. Ihmetyttää vaan, että mistä lihakset tulee? Ilmeisesti lihavilla on painoa niin paljon,että jalkalihakset vahvistuu vai mikä on syynä? Usein kai myös lyhyillä on semmoset pallomaiset lihakset, vaikkeivät harrastaisi mitään. Eihän monilla urheilijoillakaan näy varsinaisia pohjelihaksia lepotilassa, vaikka olisivat treenannenet kuinka paljon...
Kommentit (10)
Miehillähän on yleensä hoikemmat pohkeet kuin naisilla, mutta kuitenkin vahvemmat.
lihaksen ja läskin välillä on selkeä ero.
Niitä kelpaa kyllä esitellä. Eipä ole kyllä muillakaan meidän suvun naisilla mitkään pökkelöt, olisikos e sitten perinnöllistä?
Ei siihen sen kummempaa urheilua välttämättä tarvita :)
sairaalan kotiinlähtötarkastuksessa jo lääkäri ihmetteli, että onpas pojan jaloissa voimaa ja samaa sanottiin neuvolassa... Ylpeä olin ja olen. Itse olen koko elämäni pyöräillyt ja kävellyt paljon (ei autoa lpsuudenperheessä eikä nyt) joten lihasta on tullut senkin vuoksi. Ei haittaa mua, joten ei pitäisi haitata muitakaan.
Pienenä ratsastin (pohjetta käytetään ronskisti) ja muutenkin urheilin ja hyötyliikuntaa pakosti harrastin, kun ei ollut ajokorttia tai yleisiä kulkuvälineitä tuppukylällämme. Nyt kun on auto ja bussit kulkee eikä nuo pari hassua tuntia viikossa liikuntaa auta mihinkään... Tosin on tädilläni kans aika muhkeat pohkeet, että kaipa se on tuo lyhyenlännän-paksun lappalaisverenperinnön ansiosta...
Mun äidillä on paksut pohkeet ja niin on mullakin, eikä niissä ole sen enempää läskiä kuin muuallakaan kropassani (olen suht hoikka). Myös oma tyttäreni taitaa olla aika lailla samaa tekoa;)
Mulla on mielettömät jalkalihakset seurauksena kymmenen vuoden tanssiharrastuksesta, ja lihastyyppi mulla on todella helposti kehittyvä. Eihän nämä pohkeet kauhean sirot ole, mutta pidän näistä kuitenkin kun ovat vahvan ja terveen näköiset. Ja kiinnittävät miesten huomion, ilmeisesti tämmöinen fitness-tyyppinen ruumiinrakenne herättää kiinnostusta. Lihaksikkaita pohkeita tai reisiä ei ole mitään syytä piilotella, jos ovat pelkkää läskiä niin se on asia erikseen. Hoikat jalat jossa ei ole lihaksia eivät ole kauniit nekään.
jo lapsena pohkeet olivat lihaksikkaat. en ole koskaan ollut läski. lihas myös kasvaa nopeasti, sain 3 kuukaudessa käsivarsiin näkyvää kasvua lihaksiin kun tein töitä raskailla painoilla.
nopeasti kasvava lihas on yleensä eri mallinen kuin muilla: pohjelihas yltää miltei nilkkaan (muilla se on lyhyempi) ja hauis samoin melkein kyynertaipeeseen (muilla lyhyt pallo jos ollenkaan).