Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kasvatuksesta

Vierailija
26.12.2005 |

Veljeni muksut on mielestäni kamalan huonotapaisia. Lähtevät ruokapöydästä kesken syömisen ja juoksentelevat leluilla leikkimässä kesken kaiken ja sitten taas haarukallinen ruokaa ja takaisin. Ihme venkoilua ja kiehnäystä tuolin päällä. Ei hetkeäkään voi olla paikoillaan. Koko ajan pitäisi joku olla leikittämässä ja pitämässä seuraa niin etteivät muksut viihdy lähes lainkaan keskenään. Ainoastaan video saa ne hiljaiseksi. Lapset 6v ja 3 v. Ihmeellistä kiukuttelua vähän joka asiasta.

Huh huh, mahdanko koskaan hankkia lapsia itse.

NE muksut ei kyllä tottele mitään ja vanhempansa vaan käskevät, mutta ei sillä ole mitään tehoa mihinkään. Olenkin tullut siihen tulokseen että alusta asti on kasvatus mennyt pieleen. Mielestäni ruoka tarjoillaan vain kerran ja jos ei osaa istua paikoillaan sitä syömässä ja lähtee kesken pois, niin lähtee ruokakin eikä tarjoilla toista kertaa ennenkuin vasta silloin un muutkin syö.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lapsia olen tavannut paljonkin, mutta jotenkin just tommonen käytös saa karvat multa pystyyn. Miksei osata istua edes se syömishetki paikoillaan ja kiukuttelematta? Muiden pitäis silloinkin olla leikittämässä nitä. Ruoka n kuulemma pahaa jne. Olisivat sitten ilman jollei kelpaa! Kyllä routa porsaan kotiin ajaa ennen pitkää.

ap

Vierailija
2/2 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri perheillä on erilaiset tavat. Kyllä ne lapset oppivat istumaan ruokapöydässä, jos sitä heiltä vaaditaan. Mutta sen opettaminen vaatii vanhemmilta tosi paljon - jatkuvaa vahtimista ja ohjaamista. Ja kun lapset ovat sen oppineet, he silti sitä testaavat,.... eli vanhemmat ovat valinneet helpomman tien. Ja jos se ei vanhempia häiritse, niin miksi he ottaisivat stressiä siitä.

Olisihan se kiva, että lapset olisivat näkymättömiä ja hajuttomia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän