Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MUITA JO VAUVANSA SAANEITA TAMMIKUISIA?

24.12.2005 |

Olen ollut poissa netistä ja tältä palstalta tosi kauan, joten en tiedä tilannetta, siksi kyselen.

Itselleni tuli todella paha raskausmyrkytys, jouduin ä-polin kontrollikäynniltä sisään sairaalaan makaamaan ma 28.11. Paineet olivat luokkaa 210/115, toisesta silmästä meni näkö, pissassa oli valkuaista kolmella plussalla, säpsähdyksiä tuli ym. Yksi kortisonipiikki kerettiin antaa ja minulla oli magnesiumtippa kouristuksia ehkäisemässä ma-illasta lähtien, samoin katetri laitettiin jo silloin. Pystyin vain makaamaan hiljaisessa pimeässä huoneessa, sängyllä vietiin ultraan ym. tutkimuksiin. Ke 30.11. minut leikattiin rv 33+1. Saimme ihanan pienen tytön - painoa 1620g ja pituutta 37cm. Oli yhden vuorokauden hengityskoneessa ja kaksi päivää sai lisähappea keskoskaapissa, sen jälkeen on hengittänyt itse hyvin. Kaksi viikkoa meni tehohoitohuoneessa ja nyt hän on ollut jo puolitoista viikkoa ns. tavallisessa huoneessa, ensin keskoskaapissa ja nyt jo 5 pv lämpöpatjalla tavallisessa sängyssä. Maidoista n. puolet jaksaa juoda pullosta ja loput menee letkulla, oma maito riittää ainakin toistaiseksi. Tyttö on tosi söpö ja reipas!

Itse olin kaksi viikkoa toipumassa sairaalassa, ensin vain makasin, sitten liikuin pyörätuolilla ja lopulta pääsin jo jalkeille. Edelleen on kaksi eri verenpainelääkettä, pissassa on edelleen valkuaista eikä näkö ole vielä normaali. Neuvolassa käyn viikoittain. Verta minulle piti antaa sairaalassa usemapaan kertaan, kun veri ei hyytynyt, munuaiset lakkasivat toimimasta (hemolyysistä ne puhuivat). Kova kokemus, mutta hengissä sentään selvittiin.

Toivottavasti muut jo vauvansa saaneet ovat selvinneet helpommalla!

Hyvää Joulua kaikille!

Äiti ja kaksi poikaa ja yksi tyttö

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut rankka vauvanhakureissu, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. En tiennytkään, että raskausmyrkytys voi rassata noin pahasti vielä jälkeenpäinkin, voimia sinulle.

On pari muutakin tammikuista jo tiettävästi jakaantunut; elef ja nekku. (jos oikein nimimerkit muistin).

Nyt sitten toivotaan pikkuiselle tytölle kovasti kasvuhaluja ja vanhemmille jaksamista ja voimia, ei varmasti ole helppoa tuo sairaalassaoloaika rääpäleen kanssa. Mutta siellä se rääpäle onneksi voimistuu:):) Ja toivottavasti paranet itse pian ja kroppa pelaa kuten pitääkin jatkossa.

Mukavaa joulunaikaa.

Vierailija
2/12 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja on kokemuksesi, onneksi lopulta kaikki olosuhteisiin nähden hyvin!

Onneksi nykypäivinä terveydenhuolto toimii. Mielelläni maksan veroni.

Sylikaupalla halauksia koko perheelle.

enyo 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on teitä koeteltu oikein urakalla, mutta onneksi vauva voi hyvin ja sinäkin paremmin. Oikein hyvää ja onnellista uuden vuoden odotusta.

KS16 36+2

Vierailija
4/12 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat pikkuvaivat" ei kyllä tunnu miltään ton jälkeen... onneksi kaikki on nyt kuitenkin hyvin!!

tiut rv38+2

Vierailija
5/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jaksuja sinne teille koko perheelle ja ihanaa että molemmat olette selvinneet rankasta kokemuksesta.

Maariska

Vierailija
6/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut pienestä prinsessasta! Hurja oli alku niin tytölle kuin äidillekin, mutta onneksi kaikki on jo hyvin ja tyttö on reipas ja pirteä =)

Meidän tammivauvelimme syntyi 20.12 rv 38+2 kiireellisellä sektiolla, kun supistukset alkoivat hieman ennen aikojaan. Terve tyttö, 2980g 48 cm, tuli. Meillä siis selvittiin huomattavasti helpommalla ja kotiuduimme tytön kanssa eilen.

Ihanaa joulunaikaa koko perheellenne!

Nekku ja pikku-Laura 7 pv

Vierailija
7/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista loppuraskautta muille tammikuisille.

Meidän pikkuisemme painaa tänään jo 1885g ja pituutta on 43 cm.

Hyvää Uutta Vuotta!

Äiti ja kaksi poikaa ja yksi tyttö

Vierailija
8/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea vauvauutisesta! Hyvä että vauvalla kaikki kunnossa pienestä varaslähdöstä huolimatta!!! = )

Vierailija
9/12 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista toipumista, helppoa ei näköjään ole ollut! Nyt vaan otat ihan rauhallisesti ja keskityt itseesi ja vauvaan, toivottavasti saat kotitöissä mieheltä apua!

Vierailija
10/12 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hurjasti koko perheelle. Kova on ollut alkutaipale, mutta onneksi kaikki mennyt kuitenkin hyvin.

Kiti76

Vierailija
11/12 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taisi olla muistaakseni sama laskettuaika kuin minulla ja vielä Etelä-karjalan keskussairaalassa. Itselläni alkaa jo pinna kiristymään tästä odottelusta. Saa nähdä milloin sitä joutuu tästä lähtemään synnärille... :)

Mutta onnea tuhannesti ja kiva kuulla kun tytsi on niin reipas!

Hanna

Vierailija
12/12 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut siis teille kaikille ja hurjasti voimia sekä äidin että pikkuruisen tyttären toipumiseen!

-kitiki 37+4-