Miksi käyttää rahansa vuokraan, kun samalla rahalla saa osamaksulla oman talon???
Kommentit (24)
Joka hiton sentti pitää katsoo mihin laittaa,ei paljon säästetä.
Omistusasuminen ei sovi tämänhetkiseen elämäntilanteeseemme. Haluamme asua kantakaupungissa mukavalla alueella, lapset ovat pieniä ja tarvitsemme ison perheasunnon. Tällä alueella nykyistä vuokra-asuntoamme vastaava asunto maksaisi n. 400 000 euroa. Jos asumme tässä esim. 15 vuotta (on kaupungin asunto, joten häätövaaraa ei tolkun ihmisillä ole), on vuokrakuluihin mennyt n. 165 000 euroa. Sitten kun asumme taas kahden miehen kanssa, voimme ostaa pienemmän oman asunnon, jos välttämättä haluamme omistaa asuntomme silloin.
Lapsuuteni olen asunut maalla isossa omakotitalossa, joten tiedän sen hyvät ja huonot puolet. Minä ja mieheni sovimme taidoiltamme ja asumisintresseiltämme paremmin kerrostaloasujiksi.
Mielenrauhaa ei voi rahassa mitata. Itselleni suuri velkataakka olisi kauhistus. " Omistamisen halun" meidän osaltamme täyttää pikkumökkimme ja metsätilkkumme maalla.
Mutta miehellä oli luottotiedot pilalla ja ei saatu pelkästään mun tuloilla kunnon lainaa. (netot oli yhteensä 5000 Euroa) Nyt ostettu asunto ja lyhennyserä noin 1000 Euroa/kk.
Miehellä oli luottotiedot kuralla, koska teki yrityksen kanssa konkurssin aiemmin. Nyt kaikki tasapainossa, luottotiedot kunnossa ja velat kuitattu.