Puuhella uuteen taloon?
Onkohan moisessa mitään järkeä? Itse sellaisen haluaisin (siis sähkölieden ja takan lisäksi), mutta mies laittaa hanttiin. Mies ottaisi ennemmin leivinuunin. Minä en kuitenkaan osaa leiniuunia käyttää eikä ole pahemmin opettajia lähimain. Puuhella olisi ihanan romanttinen ja sillä osaisin jotain tehdäkin. Ja tulevaisuuttaa ajatellen, jos ilmastonmuutoskauhuskenaario paikkansa pitää, siitä voisi olla ihan käytännön hyötyäkin, sähkön hinnan noustessa pilviin jne... Meille tulisi siis tupakeittiö, jonka jakaa takka/puuhella -yhdistelmä (keittiön puolella tuo hella, olkkarissa takka).
Mielipiteitä siis kehiin, erityisesti teiltä, joilla puuhella tai leivinuuni löytyy.
Kommentit (4)
Meillä on leivinuuni ja se on kyllä todella hyvä lämmitysmuotona! Näin jälkikäteen harmittaa, kun ei tehty myöskin siihen yhteyteen puuhellaa! Sellanen olisi aivan ihana! =) Ja leivinuuni EI ole vaikea käyttää, minäkin ex kaupunkilaisena opin sen helposti!
Minä tekisin sellaisen, että olohuoneen puolelle takka ja keittiön puolelle hella jonka yläpuolella on leivinuunin luukku myös. Säästyy sähköä paljon! =)
puuhellalla voit valmistaa ruokaa vaikka tulee sähkökatkos ja samalla saat lämmintä vettä. Takka lämpeää hitaasti mutta puuhellalla saat kämpän nopeammin lämpimäksi.
Tuon sähkökatkos-vaaran vuoksi sijoitin puuhellaan ja tunnelman vuoksi myös. Puuhellan arvo ei pahemmin laske vuosien saatossa. Myrskyt lisääntyvät Suomessa joten sähkökatkojenkin määrä lisääntyy. Sähköhella saattaa hajota niin puuhellassa on aina virtaa =) Tämä on tietysti jonkun mielestä ylireagointia mutta tulevaisuudesta ei koskaan tiedä
puuhellalla voit valmistaa ruokaa vaikka tulee sähkökatkos ja samalla saat lämmintä vettä. Takka lämpeää hitaasti mutta puuhellalla saat kämpän nopeammin lämpimäksi.
Tuon sähkökatkos-vaaran vuoksi sijoitin puuhellaan ja tunnelman vuoksi myös. Puuhellan arvo ei pahemmin laske vuosien saatossa. Myrskyt lisääntyvät Suomessa joten sähkökatkojenkin määrä lisääntyy. Sähköhella saattaa hajota niin puuhellassa on aina virtaa =) Tämä on tietysti jonkun mielestä ylireagointia mutta tulevaisuudesta ei koskaan tiedä