Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia ehkäisykapselista kenelläkään? Kertokaapa kaikki?

Vierailija
14.12.2005 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin kuukautiset voivat olla todella epäsäännölliset , runsaat ja kivuliaat.

Muutamalta tutulta on jouduttu se heti poistamaan kun ei ole sopinut (käsi mustunut ja tulehtunut, kipuja). Yhelle ystävälleni se sopii, eikä ole tehnyt mitään sivuoireita..

On kuitenkin turhan kallis mun mielestä kokeiltavaksi, koska jos ei sovi poistaminen maksaa samanverran kun laitto...200-300e.

Kuten lääkärini sanoi hän on niitä monia laittanut, mutta vielä enemmän poistanut!

Vierailija
2/4 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi käsivarteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kapseleiden laittamista pitäisi kokeilla minipillereitä muutamien kuukausien ajan, niin selviää, käykö kapselit vai ei.

Mulle ei e-pillerit ole käyneet ollenkaan, kokeilin ties mitä merkkejä, ennen kuin päädyin kapseleihin.

Niistä irtoaa hormonia niin minimaalinen määrä pillereihin verrattuna, että siksikin pidin aluksi hyvänä vaihtoehtona.

Minulla on kierto venynyt 35 päivään. Vuoto on todella niukkaa, pikkuhousunsuoja riittää. Välivuotoja ei ole ollut ja olen päässyt eroon murrosiästä vaivanneista mielettömistä kuukautiskivuista ja todella runsaasta vuodosta.

Ensimmäiset kapselit minulle asennettiin 13 vuotta sitten, merkki oli silloin NOrplant ja kapseleita 5 kpl. Kokemukset siitä olivat niin hyvät, että nyt kun lapsimäärä on ainakin vähäksi aikaa täynnä, niin päätin jatkaa kapseleilla. uudet asennettiin vuosi sitten. Merkki on toinen ja kapseleitakin vain 2. hinta oli tosin kohonnut huimasti.

Kapselit eivät normaalisti lähde liikkeelle vaan kasvavat kiinni ihoon. Ainoastaan, jos ne on väärin asennettu, eli liian syvälle, tai henkilö lihoo kovasti, voivat ne liikkua. Kannattaa tarkistaa, että lääkäri on tehnyt homman aiemminkin, niin voi olla varma hyvästä lopputuloksesta.

Kapselit asetetaan siis aivan ihon alle. Jos ne laitetaan rasvakerroksen alle, ne voivat tosiaan liikkua, ja poistaminen on hankalampaa.

Asettaminen on todella pieni toimenpide. tuloksena on aluksi pieni mustelma (tumpelompi lääkäri voi saada aikaan isommankin) ja parin millin mittainen arpi. Kapselit poistetaan siitä samasta arvesta, eli muita jälkiä ei tule.

Meillä ainakin hedelmällisyys palasi heti kapseleiden poiston jälkeen, vaikka lääkäri varoitteli, että siihen saattaa mennä parikin kuukautta.

Suosittelen omien kokemusteni perusteella lämpimästi henkilölle, jolle e-pillerit eivät käy. Kapselit on todella huolettomat, mutta kantsii siis ensin kokeilla minipillereillä, sopii progestiiniehkäisy.

Vierailija
4/4 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sivuvaikutuksia, mulla oli se 3v kapseli ja se maksoi silloin 80e.

Helppo, huoleton ehkäisymenetelmä.

Kolmen vuoden jälkeen otatin pois ja nyt olemme yrittäneet kolmatta lasta 1,5vuotta tuloksetta.

Tiedä sitten mistä johtuu, ettei vauvaa kuulu.

Eka raskaus lähti ekalla, siihen mennessä en ollu koskaan käyttänyt ehkäisynä muuta kuin kondomia.

Mutta olin tyytyväinen.