Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parin euron rihkamillako kiitätte lapsenne hyvästä hoidosta?

Vierailija
13.12.2005 |

Palasin töihin lton työhöni monen kotivuoden jälkeen ja joulujuhlan jälkeen tunnen myötähäpeää teitä vanhempia kohtaan. Vietämme arkisin suuren osan lastenne valveillaoloajasta ja yritämme parhaamme. Mitä saamme palkaksi muuta kuin huonoa palkkaa ja joulujuhlissa vanhemmilta kahden euron huopasydämiä, suoraan Hemtexistä tai Ikeasta? Meille, jotka olemme askartelun ammattilaisia! Muutenkin ihmetyttää, että arvostuksemme on kahden euron luokkaa (halvin suklaarasia tai kertakäyttöruokaliinapaketti)? Itse en kehtaisi noin olematonta lahjaa edes kenellekään antaa. Oman lapsen tarhaan vein kaikille kolmelle hoitajalle hienot joulukukka-asetelmat. Semmoisia aikoinaan vanhemmilla oli tapana ostaa minullekin, mutta ei näköjään nykyvanhemmat!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastemme loistavasta hoidosta olen kunnalliselle päivähoitojärjestelmälle ja ko. opettajille äärimmäisen kiitollinen !!

Mutta jos sanallinen kiitos JA symbolinen joulumuistaminen ei riitä, niin jo on aikoihin eletty.

Mukavaahan lahjuksia on saada, mutta se ei ole mielestäni korrektia eikä edes kohteliasta eikä yhtään järkevää antaa _kalliita_ lahjoja hoitajille.

Ja luulenpa aloitusta provoksi. Yksikään itseään kunnioittava työntekijä ei salaa toivo itselleen lahjuksia.

Valitettavasti saattaa löytyä ap:n kaltaisiakin poikkeuksia. Toki se olisi varmaan valtavan kivaa saada kolmekymmentä (tai lapsiryhmän koosta riippuen) 10-20 euron lahjaa itselle minä minä minä tyyppisesti.

Toivottavasti käytäntö ei missään ole moinen, vai onko ?

Vierailija
22/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi olettaa, on se ammatti mikä tahansa, että asiakkaat olisivat velvoitettuja tuomaan lahjoja työntekijälle, mä en usko että joku voi oikeasti ajatella noin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lastenne hoitajille ette osta muuta kuin krääsää! Ymmärtäkää tai älkää, mutta seuraavan kerran H A R K I T K A A, mitä tuotte tai jättäkää tuomatta, jos ei ole rahaa.

Vierailija
24/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut n. 10:ssä pk:ssa töissä ja MISSÄÄN ei todellakaan ole ollut ap:n kaltaisia hoitajia! Ihan aidosti niistä lasten askarteluista ja joulukukista yllätytään ja ilahdutaan, kukaan ei tosiaankaan odota että lasten vanhemmat toisivat jotain! Mutta mukava yllätys jos haluavat jotenkin konkreettisesti muistaa.

Luulenpa myös ap:n olevan provo...

Vierailija
25/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne lapset muuta hoitajilleen antaisivat kuin niitä askarteluita! pitäisiköhän minunkin ruveta loukkaantumaan kun kaupan kassana en saa asiakkailta edes niitä askarteluja, vaikka kuinka hyvin ja ystävällisesti palvelen vuodesta toiseen.

Vierailija
26/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten kiität verotoimiston tätiä siitä esimerkillisestä järjestelmästä, jonka avustuksella Sinäkin olet saanut tilitettyä osuutesi yhteisistä hyvinvointipalveluista. Joista mm. maksetaan palkkaa lastenhoitajille. Ja niille poliiseille.

Vierailija
27/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sitä mieltä AINA, että joko annetaan kunnon ajatuksella tai lämmöllä mietitty lahja tai sitten kädestä vain kiitos!

Ketä oikeasti lämmittää, tuikkukynttilä ja lautasliinassa 2 piparia? (tietysti jos lapsi on ne tehnyt niin ihan eri juttu)!

Olen samaa mieltä niin arvokkaasta työstä voisi kiittää ja toivottaa ansaittua lomaa työstä ja jos haluaa niin voi muistaa myös jollain kivalla esineellä (mieluiten tietysti lapsen tekemä). Krääsä lahjat on minustakin loukkaavia tai ei ne ainakaan auta jaksamaan työssä..

T. Toinen hoitoalalta

Vierailija
28/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa työpaikkoja ei saa minkäänlaista muistamista Jouluna asiakkailta.

Vierailija
29/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli maksamaan aika paljon, mutta luulen että pitävät lahjasta.

Vierailija
30/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kätilönä osastolla mua oikeesti ällöttää ihmiset, jotka tuo " kiitokseksi" lähtiessään vanhat kukkansa tai täytekakun jämät, jotka on jääny edellisillan vierailta syömättä. Ajatus toki kaunis.

Vierailija
31/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin näihin 10:een pk:iin osuu kaikki " hurskaat" päikyt:D Ihan tavallisia päiväkoteja ovat, enkä edelleenkään käsitä ap:n outoa kommentointia...

Vierailija
32/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolta lähtiessäni 2 pakettia HYVÄÄ kahvia ja suklaarasian kiitokseksi.

Vierailija
33/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö antamisessa aina ole tärkeintä ajatus? Kaikilla e isitä paitsi ole varaa ostaa kallista edes omaisilleen saatikka opettajille. Tässä kohtaa voisin muistuttaa että lahoja voi antaa myös muulloin kun jouluna joilloin kaikkien on " pakko" antaa jotain.

Vierailija
34/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen monen lapsen etuuspäätöksiä ratkaissut. Perusteetta haetut etuudet joudutaan hylkäämään ja siitä tulee kiitokseksi vaan haukut. Ne on kyllä aina ihan mittavat, jos lahjana arvostellaan.

Vierailija
35/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. meidän kaupan myyjien työ ole arvokasta? Entäs siivoojien, kirvesmiesten, maatalouslomittajien jne?? Monet myyjät varsinkin pienessä kaupassa ovat kannustajia, psykologeja yms?

Vierailija
36/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna kiitokseksi. Opettajille ja tarhan täteille ja kätilöille on viety jotakin. Firman kanta-asiakkaille lähetetty joulukortit jne. Kaikkia muistettu, miten parhaiten taidettu.

Vierailija
37/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin annoin viimevuonna pojan hoitajille joululahjaksi

polkupyörät jokaiselle. Kunto nousi kummasti ja jaksoivat hoitaa villiä poikaamme paremmin.

Tänä jouluna taidan antaa etelänmatkat, tuntuvat olevan sen tarpeessa, kun näyttävät masentuneen toisten vanhempien tiimarilahjoista .

Vierailija
38/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut perhepaiva hoitaja yli kymmenen vuotta. ikina en ole ajatellut, etta vanhempien pitaisi ostaa minulle joululahja.

Minulle riittaa kun joskus vanhemmat mainitsevat kuinka tyytyvaisia he ovat hoitooni ja kun lapset tulevat aamulla ilo mielella hoitoon.

Vierailija
39/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjatavaraliikkeessä oli 19,90¿. Olin aika ällikällä lyöty. tämä lahja oli todellinen yllätys, kun en tosiaan ollut odottanut, että tämä lahjusten antaminen toimii näinkin päin.

Mutta voitte uskoa, että meillä kyllä tämä hoitajakin saa arvoisensa lahjat; olen käsityöammatissa, joten on samalla sekä itsetehtyä että laadukasta...

Mutta arvoisa ap, ostatko sinä tällaiset laatulahjat kaikille hoidokeillesi?

Vierailija
40/72 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

monistat sen ja jaat hoitolasten vanhemmille? Minimoisit riskin saada ei-toivottuja lahjoja.

Minusta joulu on lasten juhla, eli olen kuvitellut niiden lahjojen olevan lapsille tärkeämpiä kuin aikuisille, mutta näemmä olin väärässä. Osaa aikuinenkin kiukutella, kun ei saa mitä lahjaksi tahtoo. Vai onko ap jäänyt hoidokkiensa tasolle tässä asiassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä