Älä osta kalkkunaa jouluksi! OV
Kommentit (43)
kelpaa meidän pöytään kuin rasvainen sianliha. Namskis
Järkky juttu, kyllä taidetaan tästä lähtien meillä ostaa muuta kuin HK:n kalkkunaleikkeitä :S suositelkaa jotain hyvää leikkelettä (kevyttä) ton tilalle..
hk:ta voi toki boikotoida, ja pitääkin, eli myös muita hk:n tuotteita.
suomalainen nauta on suht. hyvinvoivaa, asiaan jonkin verran perehtyneenä voin sen kertoa. ja sitä minä itse syön hyvällä omalla tunnolla. suomalainen sika myös.
mutta kalkkunoihin ja kanoihin ja häkkikananmuniin en koske. onneksi kananmunatkin nykyään koodataan ja on helppo seurata, mikä on häkkimuna ja mikä ei. (nro 3 eka nro kun on häkkimuna, monesti niissä lukee päällä isolla !onnellisia munia!)
vaikka en nyt ole ihan varma, että ne vapaanakaan elävät kanat ovat onnellisia, kun niiden tiheys neliömetrillä on yli 10... vaikeita juttuja joo..
ahtaissa ja ankeissa oloissa, niin mitä sitten. On mulla parempaakin tekemistä kun murehtia jotain helvetin kalkkunoita. Sama mulle miten ne leikkeleet leipäni päällä on sinne kauppaan kuljetettu. Pääasia, että nälkä lähtee!!!
Täytynee lähteä taas Kauppahalliin kyselemään lihojen alkuperää ja tuotantotapaa, josko sieltä enää löytyy sellaisia, joita voi hyvällä omatunnolla ostaa.
toivottavasti sulla on sama kohtalo kuin kalkkunoilla. sitävastoin kuin kalkkunat, sinä olet sen ansainnut.
hyvää joulua. paskapää.
Eikä ollut HK:n. Ja vaikka olisi ollutkin, niin aivan sama. Ihan oikeasti, vouhkaa vaikka lasten hyväksikäytöstä tms. oikeasti tärkeästä asiasta.
onko sinusta niin, että jos haluaa eläinten voivan hyvin, niin se on jotenkin pois lasten hyvinvoinnilta???
en ymmärrä logiikkaasi..
Onhan maailmassa paljon pahempaakin kuin jotkut saatanan eläimet (vaikka ne niin ihania onkin)
Maailma on läpeensä paha, mutta lieköhän nuo kanojen ja kalkkunoiden elinolot ihan ykköstilalla tässä elämässä on. Ajatelkaa nyt itekin.
Helvetin eläinaktivistit!!
Vierailija:
vaikka en nyt ole ihan varma, että ne vapaanakaan elävät kanat ovat onnellisia, kun niiden tiheys neliömetrillä on yli 10... vaikeita juttuja joo..
Vierailija:
Onhan maailmassa paljon pahempaakin kuin jotkut saatanan eläimet (vaikka ne niin ihania onkin)
Maailma on läpeensä paha, mutta lieköhän nuo kanojen ja kalkkunoiden elinolot ihan ykköstilalla tässä elämässä on. Ajatelkaa nyt itekin.Helvetin eläinaktivistit!!
Pidättekö hautajaiset kuolleelle kärpäselle, mikäli törmäätte sellaiseen?
kaista hoitoa, elämää ja mm. kuljetuksia eläimille.
Ps. parhaita syömiäni kananmunia ovat olleet vapaasti pihapiirissä tepastelleiden muutaman kanan omiin olkiinsa munimat munat. Kyse ei ollut tehokasvatuksesta, omiin tarpeisiin vain. Munat maistuivat aivan erilaiselle, en ole sellaisiin kauppamuniin vielä törmännyt.
Miksi, oi miksi on niin vaikea käsittää, että kaikki eivät pidä elämiä erityisen tärkeinä. Etenkään teuraseläimiä. Niin se nyt vaan on.
Miten missään asioissa saadaan mitään parannusta kun on noin paljon tommosella asenteella olevia ihmisiä. Että vittuu mua kiinnosta, on maailmassa tärkeempiäkin asioita, tai ei kosketa mua kun en syö niitä jne.
Kyllä on sairaan yksinkertasta...
No, minua koskettaa niin hyväksikäytetyt lapset kuin huonoissa oloissa pidettävät kalkkunat. Rupeen boikotoimaan HK:ta.
Kyllä minua koskettaa eläimien turha kärsimys. Ihminen on ylempi olento ja osoittaa vaan turhaa raakuutta kohtelemalla eläimiä huonosti. Raha ja säästöt menevät inhimillisyyden edelle. Eikö se ole aika järkyttävää? Minusta on.
En osta ainoatakaan HK:n tuotetta ennen kuin tuo järkyttävä epäkohta on korjattu!!!
Eläimiä kohdellaan huonosti, koska katteet ovat niin surkean pienet, että joudutaan tinkimään siitä mistä voidaan (ts. eläinten hyvinvoinnista). Uskoisin kaikkien eläintenkasvattajien tietävän, että hyvin voivan eläminen liha maistuu paremmalta, kuin huonoissa oloissa kasvaneen eläimen liha, mutta jos kaupassa mammat ostavat mieluummin halvalla tehobroileria kuin kalliimmalla vapaasti kasvanutta kanaa, niin minkäs teet!
Itse ostaisin mieluummin kokonaisen kanan kuin jossain rasvaliemessä lilluvia koipia tai suikaleita, mutta harvoin noita nykyisin on kaupassa saatavilla muuten kuin enintään pakasteena.