Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hienot firman juhlat ja ränsistynyt koti-äiti :(

Vierailija
11.02.2013 |

Tuun sit kertomaan kuinka monella tapaa nolasin mieheni ja itseni.

Tilanne seuraava,miehen työpaikka järkkää suuret juhlat ja hänen aseman takia meidän on lähes pakko mennä.

Hirvittävää,en tiedä osaanko olla tuollaisissa iltapuku-juhlissa. En osaa edes kävellä korkkareissa..

Oon niin lihapullat ja muusi-tyyppi.

En koe että siinä on mtn.väärää mutta koen kyllä olevani vastaavissa juhlissa väärässä paikassa.

Auttakaa kokeneet miten tyypillinen "wt-mamma" selviää vastaavista juhlista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä sairastuisin sopivasti...

Vierailija
2/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatekaupassa, mieluiten sellaisessa, josta saa pukeutumisneuvontaa.

Ole kohtelias ja ystävällinen, kuuntele muiden juttuja ja kommentoi hillitysti. Älä jaarita omia asioitasi. Jos et tiedä, kuinka toimia jossain tilanteessa, katso, miten muut menettelevät ja tee samoin.

Älä laita korkeita korkoja, jos et osaa niillä olla luontevasti. Matalammillakin voi mennä juhliin.

Älä panikoi, hyvin se menee! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka sanoa että söin pilaantunutta kaviaaria aamiaiseksi tai jotain :)

ap

Vierailija
4/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka sanoa että söin pilaantunutta kaviaaria aamiaiseksi tai jotain :) ap

Vierailija
5/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siine oikeasti kenenkänä ole pakko mennä. Itse en ole ikinä mennyt miehen työpaikan avec-juhliin. Mies on sitten selittänyt jos joku on kysellyt, jonkun hätävalheen että jäin kuumeista lasta hoitamaan, olen työmatkalla tms.

Mutta sinänsä, kyllähän niistä juhlista tietysti selviää, jos sinne menee. Kyllä juhlakenkiä on mataliakin, jos ei osaa korkkareiilla kävellä. Tylsää pönötystähän tuollaiset iltapukujuhlat yleensä on, mutta ei niissä sen enempää osaamista tarvita siellä olla. Mies varmaan hoitaa tympeän small-talkinkin pääosin kun hänen tuttujaan siellä lähinnä on.

Vierailija
6/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin voit luvan kanssa panostaa itseesi.

1. Käy kampaajalla

2. Hanki vartalotyypillesi sopiva ja nimenomaan itsesi oloinen mekko. JOs kyseessä on iltapukujuhlat, niin suosittelen mustaa, koska se on armollinen vartalolle ja siihen saa kivasti väriä huiveilla, jakuilla ja koruilla.

Koko jutun salaisuus on se, että tunnet itse olosi tyytyväiseksi. Älä laita korkkareita vaan pienet ja sirot ballerinat ja jätä mekon helma sen verra pitkäksi, että näkyy vain kenkien kärjet. Pieni korko olisi siinä mielessä hyvä, jos ajattelit tanssia, mutta jos et, niin anna olla vaan. Ihminen näyttää hehkeältä ja jopa tyylikkäältä, jos kantaa vaatteensa hyvin ja vaikuttaa itse niissä viihtyvän.

Vierailija
7/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siine oikeasti kenenkänä ole pakko mennä. Itse en ole ikinä mennyt miehen työpaikan avec-juhliin. Mies on sitten selittänyt jos joku on kysellyt, jonkun hätävalheen että jäin kuumeista lasta hoitamaan, olen työmatkalla tms.

Mutta sinänsä, kyllähän niistä juhlista tietysti selviää, jos sinne menee. Kyllä juhlakenkiä on mataliakin, jos ei osaa korkkareiilla kävellä. Tylsää pönötystähän tuollaiset iltapukujuhlat yleensä on, mutta ei niissä sen enempää osaamista tarvita siellä olla. Mies varmaan hoitaa tympeän small-talkinkin pääosin kun hänen tuttujaan siellä lähinnä on.

Meillä tää juhla olisi eka kerta pariinvuoteen kun päästäisiin miehen kanssa kahden johonkin.

Mietin sitäkin että onko mulla tai minun kaltaisillani mitään mahdollisuuksia nauttia edes tilaisuudesta vai onko nuo aina sellaista jäykkää pönötystä...

ap

Vierailija
8/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaarita omia asioitasi.

..jaarittele niistä lapsistas, tuskin ketään kiinnostaa, ja miehen kollegat saa aihetta aatella että "onpas xx:lla yksinkertainen muija".

(Tai näin mä ainakin koen, on juhlat mitkä tahansa ja joku puhuu koko illan vain lapsistaan ja niiden sairauksista/harrastuksista/... niin kyllä siitä aika daijun kuvan saa.)

Vierailija
9/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jättää jollain tekosyyllä menemättä siksi, että vähän jännittää.

Kuten joku sanoi, laita matalammat kengät niin jalatkaan eivät kipeydy niin nopeasti. Osta mekko joka on klassinen ja hillitty niin se ei voi mennä vikaan. Anna ammattilaisen tehdä meikki ja kampaus, nekin hillityt niin et ole koko ajan tietoinen itsestäsi. Hymyile, se kaunistaa. Älä juo paljon alkoholia. Silmäile sanomalehtiä ja uutisia muutamaa päivää aiemmin niin tiedät mistä muut puhuu ja saat itsellekin jutunjuurta.

Kun olet käynyt, olet taas yhtä kokemusta rikkaampi.

Vierailija
10/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat puvun, jossa viihdyt. Ja kengät, joissa osaat kävellä. Hiukset ja meikki kuntoon, myös kynnet.

Joskus pitää hiukan yrittääkin! Olen melko vastaavassa tilanteessa, käyn mieheni avecina juhlissa. En minäkään niistä aian niin nauti, mutta ne ovat mieheni työn kannalta tärkeitä tilaisuuksia.

Joskus pitää mennä oman mukavuusalueen yli ja tehdä asioita.

Kuten joku jo sanoikin, jos epäröit jossain tilanteessa käyttäytymistä, niin seuraa miten muut toimivat. Myös se oli hyvä ohje, että kuuntele muiden keskustelua, ja osallistu siltä osin kuin voit. Vaikka olisit hiukan hiljempaa, ei se haittaa. Nolompaa on, jos höpötät suu vaahdossa koko ajan :-)Uutisia seuraamalla saat takataskuun jutun aihetta, ja tiedät mistä jutellaan.

Vierailija
11/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatekaupassa, mieluiten sellaisessa, josta saa pukeutumisneuvontaa. Ole kohtelias ja ystävällinen, kuuntele muiden juttuja ja kommentoi hillitysti. Älä jaarita omia asioitasi. Jos et tiedä, kuinka toimia jossain tilanteessa, katso, miten muut menettelevät ja tee samoin. Älä laita korkeita korkoja, jos et osaa niillä olla luontevasti. Matalammillakin voi mennä juhliin. Älä panikoi, hyvin se menee! :)

Jos kyseessä iltapukujuhlat, niin mene pukukoodin mukaan. Käy kampaajalla ja hoida ränsistynyt tukka kuntoon jo pari päivää ennen, ennen juhlia vain kampaus.

Tarkista meikit etukäteen, ettei vuoden vanha ripasi yllätä kuivuudellaan:)

Vaatteet ajoissa valmiiksi ja sellaiset, että viihdyt niissä. Kukaan ei pakota korkkareihin. On olemassa kauniita matalakorkoisia jhlakenkiä, mutta varaa tarpeeksi aikaa kaiken etsimiseen. Ja osta mieluiten sellasia, joita voit käyttää myöhemminkin juhlissa. Ei ole kiellettyä pukeutua kauniisti ja huolitellusti vaikka miehen kanssa ulos mennessään ja on kai niitä vaikka sukujuhliakin.

Kotijuttuja lapsista ei kannata jaaritella. Sne sijaan on hyvä tietää vahän maailman menosta ja ajankohtaisista asioista. Itse vastaavassa tilanteessa illallispöydässä löysin yhteistä jutun juurta bog bossin kanssa mökkeilystä. Tuppisuuta ei jaksa kukaan, mutta hyvä kuunnella ensin muita ja osallistua sitten.

Tsemppiä, nauti!

Vierailija
12/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt varaat kampaajan ja vaikka sellainen joka meikkaa myös. Etsit nätin puvun (myös vuokraamot ovat tosi hyviä) ja kengiksi suosittelen oikeita tanssikenkiä, niissä voi olla korkoa mutta oikeasti tosi tukevat kävellä ja tanssia.

Luet edes pääuutiset viikon ajan ennen pippaloita niin tiedät missä mennään. Kysy mieheltäsi mistä siellä yleensä jutellaan. Ei sun tarvi esittää olevasi rakettitieteilijä, menet vaan itsenäsi ja olet ylpeä siitä mitä olet saavuttanut.

Ei ole sellaista juhlaa jossa ei keskusteltaisi lapsista :-)

Vierailija
13/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt varaat kampaajan ja vaikka sellainen joka meikkaa myös. Etsit nätin puvun (myös vuokraamot ovat tosi hyviä) ja kengiksi suosittelen oikeita tanssikenkiä, niissä voi olla korkoa mutta oikeasti tosi tukevat kävellä ja tanssia. Luet edes pääuutiset viikon ajan ennen pippaloita niin tiedät missä mennään. Kysy mieheltäsi mistä siellä yleensä jutellaan. Ei sun tarvi esittää olevasi rakettitieteilijä, menet vaan itsenäsi ja olet ylpeä siitä mitä olet saavuttanut. Ei ole sellaista juhlaa jossa ei keskusteltaisi lapsista :-)

Muista vielä, että oma työsi on sitä arvokkainta, omien lasten kasvattaminen.

Vierailija
14/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin paniikissa asustani että unohdin hiukset..

Mitä jonkun kampauksen laitto maksaa?

Hitto.

Mulla tosi pitkät hiukset ja en osaa itsekään niitä laittaa :(

Ja kynnet..Oon pureksinut ne tässä sressatessa ihan hirveen näkösiksi.

ap

Vierailija
15/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ne nyt on edes normaalin mittaiset, niin saahan niihin vaikka ranskalaisen manikyyrin. LAKKAA PUREMASTA KYNSIÄ!

Kampaus... kysy sun omalta kampaajalta. Pitkät hiukset saa kyllä moneen tyyliin, muista se puku ihan ekaksi! Ja varaa se kampaaja HETI! :-D

Ihana ilta siitä tulee! Sun mieshän on siellä, eli sulle rakkain ihminen mukana!

Vierailija
16/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ne nyt on edes normaalin mittaiset, niin saahan niihin vaikka ranskalaisen manikyyrin. LAKKAA PUREMASTA KYNSIÄ!

Kampaus... kysy sun omalta kampaajalta. Pitkät hiukset saa kyllä moneen tyyliin, muista se puku ihan ekaksi! Ja varaa se kampaaja HETI! :-D

Ihana ilta siitä tulee! Sun mieshän on siellä, eli sulle rakkain ihminen mukana!

Tuota,nyt tää mun peikkomaisuus viimeistään paljastuu mutta olen käynyt kampaajalla viimeksi teini-ikäisenä äitini pakottamana eli n.15vuotta sitten. Mulla ei siis ole mtn.omaa kampaajaa.

Yritän lopettaa sen kynsien pureskelun,tiedän on niin oksettava tapa ja ruman näköistäkin.ap

Vierailija
17/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä tarkoittaa sitä, että sellaiseksi että itse tunnet itsesi huolitelluksi ja nätiksi. Se antaa itsevarmuutta. Hoida kynnet ja kasvot, meikkaa huolella, suunnittele jo etukäteen mitä päälle (korut, kengät yms). Ei liian korkeita korkoja eikä liian silmiinpistävää asua, niin on varmempi olo. Oliko illallinen? Jos on, älä syö paljoa ennen tuota, niin on nälkä ja ruoka, vaikka olisi vähän erikoisempaa, maistuu paremmin. ÄLÄ juo paljoa! Alkoholi ei helpota epävarmaa olo mitenkään hyvin. Eli päätä heti alkuun, korkeintaan 4 annosta koko iltana, ja aina drinkin väliin lasi vettä/ limua.

Vierailija
18/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti hienot juhlat ja ns. hienoja ihmisiä, heillä pitäisi olla sen verran käytöstapoja, että osaavat olla sivistyneesti ja suhtautua asiallisesti, vaikka mukana olisi joku vähän kulahtanut kotiäitikin.

Jos tuon vertaa ei löydy ns. tapoja, eivät ne ole niin hienot juhlat, että tarvitsisi stressata.

Eli älä stressaa ja pidä hauskaa, kun kerrankin voit laittautua.

Vierailija
19/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin paniikissa asustani että unohdin hiukset..

Mitä jonkun kampauksen laitto maksaa?

Hitto.

Mulla tosi pitkät hiukset ja en osaa itsekään niitä laittaa :(

Ja kynnet..Oon pureksinut ne tässä sressatessa ihan hirveen näkösiksi.

ap

varaat ajan kampauksen tekoon, kampauksenkaan ei tarvitse olla näyttävä vaan riittää että on siisti ja juhlava.

Kynsiin joko hyvä viilaus ja hillitty lakka (kynsien ei ole pakko olla pitkät) tai vaikkapa jo mainitut tekokynnet. Jos on aikaa ja rahaa satsata, niin saahan sitä otettua vaikka rakeennekynnetkin, mutta noillakin jo pääsee juhlavaksi.

Vierailija
20/22 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA KOSMETOLOGILLE!!Missä sä asut, jos voisin neuvoa sua??Teetät manikyyrin hierot kotona kynsinauhaöljyä ja ostat NAIL TEK 2 , sillä saa kaikki kynnet kasvamaan!Laita myös meikki ja kampaus sinne juhliin, moonissa paikoissa saat ne samasta paikasta1