mita oikeuksia on yli 90-vuotiaalla miehella, joka asuu kotonaan yksin?
Tarkoitan tassa nyt avustusmuotoja. Isoisani asuu talla hetkella omassa asunnossaan, joka on hissiton kerrostalo. Ikava kylla han kaatui ja joutui sairaalaan mista hanet vahan aikaa sitten kotiutettiin takaisin. Vaari ei halua vanhainkotiin eika sairaalaan takaisin mutta onko oikeutta hakea kuntoutusta kotiin ja jos niin kuinka paljon. Kysyn tata koska oma isani ei ilmeisesti enaa kovin kauan pysty huolehtimaan vaarini asioista koska talla hetkella vaaria ei kuntouta kukaan ja han on vankilassa asunnossaan niin kauan kuin oppii kavelemaan itse portaat alas ja ylos. Aion puuttua asiaan mutta onko kaupungilla tai kunnalla velvollisuutta jarjestaa kotikuntoutusta ja jos niin kuinka paljon? Vai onko kaikki maksettava yksityisesti?
Kommentit (25)
pääsee ulos?
Voisiko se muuttaa sen veljensä kanssa asumaan?
Mites olis henkilökohtainen avustaja?
Voi jättää esim. hellan levyn päälle ja siinä palaa koko kerrostalo.
Paljon huonokuntoisemmatkin pidetään kotonaan. Missä pumpulissa sinä olet pysytellyt?
henkilökunta. Paareissa tosin pyörät, joiden avulla portaita alas meneminen on kevyempää.
ei päässy itse edes vessaan, kodinhoitajat kävivät aamulla nostaan ylös ja pesivät ja illalla vessattamassa ja vaihtaan vaipat laittoivat sänkyyn :(
Ruokahuolto toi omilla avaimilla ruoat jääkaappiin ja tarjoilivat syömiset ja samoin sitte ne jotka vessatti.
Tosi ankea elämä vanhuksella, mutta sai olla kotonaan.
Toki isoisäsi täytyy itse tehdä sitten hommia..Fyssa voi muutamia kertoja käydä katsomassa miten ohjelman teko menee.