Sormukset mietityttää.
Sarjassamme, ongelmansa kullakin.
Olen ollut naimisissa yli 10 vuotta. Nuorimman lapsen odotusaikana lihoin niin, että en pysty enää käyttämään kihla- ja vihkisormuksiani. Ne ovat erilaiset, kuin mitä nyt olisin valinnut, mutta kuitenkin minulle rakkaat ja kauniit, vihkisormus täydellisesti kihlan kaveriksi sopivaksi teetetty ja timantin laatuun panostettiin se, mitä siinä tilanteessa voitiin.
Mutta ne ei siis mahdu mulle enää. Haluaisin käyttää sormuksia, mutta en tiedä, pyytäisinkö miestä, että ostaisi minulle uuden sormuksen käytettäväksi, vai suurentaisko nuo alkuperäiset rakkaat. Laihtumista ei tunnu tapahtuvan valitettavasti, enkä haluaisi elää tän kanssa sitku-elämää. :(
Mut toisaalta, ainahan se sormus suurentamisesta ja mahdollisesta uudelleenpienentämisestä kärsii.
Äh, mitähän tän kanssa oikein tekisi.
Kommentit (8)
Ihan eka juttele miehesi kanssa, että mitä mieltä hän on asiasta.
Mun mielestä vaihtoehtoja on sormusten suurentaminen, uusien ostaminen tai sitten tuunaus. Eli voitte mennä juttelemaan kultasepälle ja kysytte, jos timantit ja kullan voisi käyttää uudestaan ja tehdä niistä uudet sormukset sinulle.
Jos ne suurentas ja samalla muokkais niitä mieluisemmaksi? Siis jos se onnistuu.
Koska ainoa, mikä mua niissä harmittaa, on keltakulta, nykyisin tykkään enemmän teräksisistä ja hopeaisista koruista, ja varmaan valitsisin nyt valkokultaiset. Muotokieli on edelleen just eikä melkein minunnäköistä, yksinkertaista, selkeää, silti näyttävää.
Miehen kanssa oon puhunutkin, mutta ei silläkään ollut vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen.
Vois tietty käyttää ne arvioissa samalla sepällä, joka ton vihkisormuksen tekikin. Että meniskö se sormus pilalle suurentamalla, todennäköisesti kuitenkaan ei, koska runko on suht yksinkertainen.
Vaikka ihan vain kahden kesken. Aloittakaa siitä mistä viimeksikin, eli sormukset ja kultaseppä. Keskustelkaa ja miettikää vaihtoehtoja. Sitten budjetin mukaan ravintolaan tai pienelle matkalle eurooppaan ja uudistetut/uudet/uusvanhat sormukset sormeen.
Mentiin aika nuorina naimisiin, ja nyt viimeisten vuosien aikana on löytynyt aivan eri lailla uusi yhteinen sävel ja se sielunkumppanuus.
Sitä vois juhlia uusilla sormuksilla. :)
Kiitos ideasta.
Ei ne siitä mitään sen kummempia kärsi. Kultaahan voidaan työstää uudelleen rajattomasti.
Ne vanhat sormukset on ne sun kihla- ja vihkisormus. Vihkisormuksen on pappi siunannut ja se on sormessasi ollut häissäsi. Jos ostat jonkun sormuksen, joka nyt sattuu miellyttämään, niin se on "vaan" sormus. Ei siitä ikinä tule sun vihki- tai kihlasormustasi.
Sitten viimeistään suurennus. Jos nyt on varaa ja halua niin käyttösormukseksi sellainen joka nyt miellyttää silmää.
Itse pidän uskollisesti näitä keltakultaisia :-)
Ja sit teetetään siihen kaveriksi ohkainen allianssi.